Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Interessante plaatjes uit twee boeken

  1. #1

    Interessante plaatjes uit twee boeken

    http://www.mijnalbum.nl/Album=TGIGOLAN

    kijk en oordeel zelf.

    Het laatste plaatje gaat het niet om de rode pijl maar om de achterkant van de hoef. Die ziet er nl. precies zo uit als de tekening van een ongezonde hoef in de eerste foto...

    De tekening komt uit het boek van Strasser. 'shoeing a necessary evil?'
    Plaatje twee en drie uit 'Hoefproblemen' van Rob van Nassau
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  2. #2
    Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.415

    Re: Interessante plaatjes uit twee boeken

    Nou, daar hoeven we niet zoveel aan toe te voegen dacht ik zo.

    Het lijkt dus alsof ze zichzelf tegenspreken in de laatste twee plaatjes.
    Prendre la vie comme elle vient!

  3. #3
    Actief Forumlid Apple's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Bij het strand
    Berichten
    205

    Re: Interessante plaatjes uit twee boeken

    Brrrr, als mijn paard zo op zn ijzers zou staan zou ik er toch snel een andere hoefsmid bij halen.

  4. #4

    Re: Interessante plaatjes uit twee boeken

    Echt lachen dit! Ik heb altijd al mijn twijfels gehad over de "kundigheid"van de gebroeders van Nassau (zeker na het verhaal van onze "Ivanhoe") en dit bevestigd het maar mooi nog eens. Die zal ik nooit bij mijn paarden laten.

  5. #5
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Interessante plaatjes uit twee boeken

    Paard op naaldhakken én ijzers....."double trouble"
    [size=99px](ben niet echt fanatiek anti-ijzer, maar dÃ*t ziet er niet uit)[/size]

  6. #6
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Interessante plaatjes uit twee boeken

    wat stond er dan bij de derde foto ik kan me niet voorstellen dat het hier volgens van nassua een gezonde hoef betreft...
    Iris heeft haar paard bij van nassau laten beslaan en die hebben het beter gedaan dan elke hoefsmid die ik tot nu toe aan het werk heb gezien..
    Ik ben ook niet voor ijzers maar ik kan me echt niet voorstellen da ze hier bij gezet hebben dat ze dit paard zo beslagen hebben... misschien is dit paard wel door een ander beslagen en zo bij van nassau gekomen dus ik ben benieud naar de tekst bij het plaatje....
    en anders zijn het idd prutsers
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  7. #7

    Re: Interessante plaatjes uit twee boeken

    er staat niet zoveel bijzonder bij het plaatje, het gaat voornamlijk over de uitleg van het afrolpunt van hun breakover beslag.

    Als voorbeeld van een hoef met breakover beslag hebben ze dus die laatste foto geplaatst.....
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  8. #8
    Forumlid MAI's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    midden-Limburg
    Berichten
    21

    Re: Interessante plaatjes uit twee boeken

    Wat is eigenlijk jouw opzet Arabesk, met het tonen van deze foto's?
    Het is heel erg gemakkelijk om ergens wat foto's of zinnen of 'whatever' uit een paar verschillende boeken te halen en deze tegen elkaar af te zetten en daar zogenaamde conclusies uit te trekken. Maar je haalt altijd informatie uit zijn context. Was het maar zo simpel om uit een plaatje te kunnen halen of een hoef er wel of niet 'correct' uitziet. Je weet niets over het betreffende paard en niets over de omstandigheden.
    Ik ben voor zo natuurlijk mogelijk, in alles wat met de verzorging en omgang met paarden te maken heeft. Maar ik schrik wel eens van het gemak waarmee tegenwoordig conclusies getrokken worden aan de hand van enkel een paar statische plaatjes. Wat voor doel dient dit?
    Groeten, Marja

    * De weg is het doel *

  9. #9

    Re: Interessante plaatjes uit twee boeken

    Ondanks dat ze elkaar tegenspreken toch interesante plaatjes. Ik blijf erbij dat iedere hoef en ieder paard anders is en je dus per paard moet kijken hoe hij loopt, hoe hij staat en dus hoe je hem het beste kan bekappen.

  10. #10

    Re: Interessante plaatjes uit twee boeken

    Oja dit is ongeveer hetzelfde als ik laatst las. Ik heb gelezen dat het beter is voor de hoef als je paard op zijn hiel land. Later las ik dus dat het vaak zo is dat een paard na een hoefbevangenheid op zijn hiel gaat landen omdat hij vorzichtger is met de voorkant van de hoef omdat het daar pijn heeft gehad. Was ik net blij dat me pony zo liep blijkt het van haar hoefbevangheid geweest te zijn, en ik weet dus niet of het nu goed of fout is. Het maakt me ook niet uit, de schat is 30 en doet het nog steeds en alles met plezier, en dat is belangrijker toch?

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •