Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: Wie volgt Nevzorov?

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    1 meter boven zeeniveau
    Berichten
    545

    Wie volgt Nevzorov?

    Een paar weken heb ik me aangemeld voor het forum van Alexander Nevzorov ( http://www.nevzorov-haute-ecole.com ) om meer te leren over die methode. En nu ben ik benieuwd of er nog meer mensen van dit forum zijn die ook die methode bestuderen aangezien hij voortborduurt op Level 1 van Parelli en dat uitbouwt naar klassieke dressuur op een halsring, en wat jullie ervaringen zijn!

    Ik vind het zelf in elk geval erg goed aansluiten op Parelli Level 1, clickertraining en vrijheidsdressuur en ben heel erg benieuwd naar hoe de oefeningen van Nevzorov zich gaan ontwikkelen tot echte dressuuroefeningen. De pony's vinden het spelen in elk geval erg leuk en ook het werken met alleen een halstouw, zowel binnen als buiten de bak, bevalt ons erg goed.
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

  2. #2
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Wie volgt Nevzorov?

    Ik heb mij niet aangemeld (mag ik ook niet, want ik rij met bit....), maar ik heb wel interesse in zijn methode.
    Kun je via dat forum dan ook echt oefeningen krijgen die je kunt doen? Oftewel: geeft dat forum inzicht in zijn trainingsmethode? Want via de rest van de site werd het me niet echt duidelijk *hoe* je dit alles dan kunt bereiken...

  3. #3
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Wie volgt Nevzorov?

    Ik lees het forum wel af en toe, maar ben nog niet specifiek met zijn oefeningen bezig. Ik denk dat ik van Honza wel vergelijkbare oefeningen krijg, aangezien Honza bevriend is met Alexander.

    De oefeningen op het forum staan wel redelijk goed uitgelegd, hoewel het wel vrij beperkt is, en over 1 oefening doe je ongeveer 1,5 jaar
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  4. #4
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    1 meter boven zeeniveau
    Berichten
    545

    Re: Wie volgt Nevzorov?

    @ Marja: Ruiters met bit zijn wel toegestaan, hoor. Het gaat er meer om dat willen dat je bereid bent om na te denken over bitloos rijden en werken en inziet dat dat ook kan. Ik men toch ook nog met stangbitjes (foei!!! ) en heb dat bij de aanmelding ook geschreven en mocht toch naar binnen. Het gaat meer om je instelling en een bereidheid om te leren, dan wat je op dit moment precies doet.

    Op het forum staan nu de eerste zes oefeningen uit zijn methode beschreven, en in totaal schijnen er iets van 30 oefeningen te zijn om tot de verzameling te komen als ik het goed heb. De eerste oefeningen bestaan voornamelijk uit mensentraining, en bestaan in praktijk uit vrijheidsdressuur oefeningen die je je paard met alleen positieve stimulansen aan mag leren. Ook uitlokken van bewegingen door zweep/handhulpen zien ze omgeruild voor het simpelweg voordoen van de beweging die je zoekt aan je paard. Het doel is dat je leert spelen met je paard en hem niet alleen meer opdrachten geeft die hij moet volgen. Door het opwekken van de speelsheid van je paard door spelen met ballen en apporteren leert je paard zich vrijer te bewegen en meer dingen op eigen initiatief aan te bieden, en vanuit die natuurlijke speelsigheid zoals rennen, bokken en springen wordt weer de uiteindelijke verzameling gehaald voor de hogeschoolsprongen.

    Naast mensentraining is het ook meteen paardentraining, want oefeningen zoals de buiging, Spaanse pas, pirouette op drie benen en met gekruiste benen zijn toch ook wel oefeningen waar je paard fysiek aan moet wennen voordat ze goed gaan. Voor een oefening als de pirouette op drie benen met een naar voren gestrekt voorbeen staat ongeveer 3 maanden als ik de experts van het forum moet geloven (en daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen), maar kleuren en voorwerpen herkennen en spelen met de bal gaan vaak toch wel wat sneller. Dus die knipoog van Calippo moet wel letterlijk genomen worden.
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

  5. #5
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Wie volgt Nevzorov?

    Aha, ik dacht dat je al echt bitloos moest zijn voor je mee mocht doen. Valt weer mee.
    Ik denk dat ik dan toch nog maar eens een kijkje ga nemen, want die oefeningen klinken wel erg leuk en nuttig!

  6. #6
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: Wie volgt Nevzorov?

    Bedankt voor de tip!

    Blijf een dressuurmuts dus vind het bere interessant!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  7. #7
    Actief Forumlid Veerle D's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    Schinveld Limburg
    Berichten
    168

    Re: Wie volgt Nevzorov?

    ik wilde me aanmelden maar ik durfde niet
    Grote hooinetten voor in de wei! kijk op <!-- w -->http://www.hooinet.nl<!-- w -->

  8. #8
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    59
    Berichten
    6.570

    Re: Wie volgt Nevzorov?

    Ben ook lid van het forum en wie zag ik daar
    Jawel (xxx naam verwijderd) en Huerzilla, nou dat is nog eens een mooie combi.
    Ik denk dat ik het geheel maar eens van de zijlijn volg.
    www.crystal-carving.com

  9. #9
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Wie volgt Nevzorov?

    Ik heb me aangemald maar krijg geen bevestiging... duurt al 1 week nu. Nog maar even wachten dan.

  10. #10
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    59
    Berichten
    6.570

    Re: Wie volgt Nevzorov?

    heb je het op een hotmail adres gedaan Skey? Want dat had ik ook, en gelukkig keek ik in mijn junkmail, wat ik vaak na laat en daar stond de bevestiging al twee dagen op me te wachten.
    www.crystal-carving.com

  11. #11

    Re: Wie volgt Nevzorov?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Ik heb me aangemald maar krijg geen bevestiging... duurt al 1 week nu. Nog maar even wachten dan.
    Ik heb me van de week ook aangemeld en de dag erna een pm gestuurd aan de moderator en de dag erna aan Lidia Nevzorova zelf! Vanmorgen vond ik de mededeling dat ik in de first level 'hoek' mag lezen. Ik weet niet of het geholpen heeft, maar een enthousiaste smeekbede zou dus wel eens de boel kunnen versnellen!

    Weet 1 van jullie al of je de lessen achter elkaar moet doen, dat ze opeenvolgend zijn? Van de levels weet ik dit wel, maar van de afzonderlijke lessen niet?

  12. #12
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Wie volgt Nevzorov?

    Nee, ik had een gmail adres opgegeven. Ik heb wel een automatisch reply gekregen op mijn aanmelding maar er staat in dat ik nog moet worden 'goedgekeurd', ach je weet, wel. (ben net wakker en het vlot niet zo)
    misshcien toch een keer een PM sturen aan de moderator dan.

  13. #13
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: Wie volgt Nevzorov?

    Heb me net aangemeld en wacht ook braaf op een goedkeuring.

    Maar wie is
    Huerzilla
    ?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  14. #14

    Re: Wie volgt Nevzorov?

    Huertecilla, vrij bekend figuur, post ook altijd nog op http://www.paardnatuurlijk.nl en heeft sinds een tijdje een eigen site http://users.telenet.be/huertecilla

  15. #15

    Re: Wie volgt Nevzorov?

    Heb geprobeerd een mail te sturen, maar die is geweigerd door de server, of hoe heet dat?

    Dus nog maar eens proberen. Weet ook niet of ik toegelaten wordt, want ik heb ooit dressuurwedstrijdjes gereden, en wil dat weer gaan doen.

    Ik vind vooral de combi van grondwerk, spelen en VD interessant.
    the horse will show the way

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •