Hallo
Ik loop al een tijdje tegen een probleem aan. Ik kan soms vrij heftig zijn in mijn bewegingen naar Albert toe, en hij reageert daar dan op door zich af te sluiten, niet meer te komen. Heel typisch is dan: Hoofd in de lucht en heel hard snuiven. Okee, boodschap duidelijk, wees eens wat rustiger en beheersder. Goed dat vind ik ook lastig, dus als iemand aar een paar tips of oefeningen voor heeft. Of bevoorbeeld een oefening die alleen lukt door heel rustig en beheerst met je lichaam te werken... da's van harte welkom..
Maar mijn probleem is eigenlijk deze, op het moment dat hij "weg" is is hij heel erg moeilijk terug te halen. Hij stopt niet als ik stop met lopen (zo werk ik op de grond, als ik stop, stopt hij, als ik aanzet tot draven/galoperen, doet hij dat, en omdat ik geen zin heb om mee te blijven rennen, ondersteun ik waar nodig met mijn hand. en lifeup/life down heb ik van jullie afgekeken en dat is een verademing ). Maar goed, hij stopt dus niet, komt niet, kijkt niet.. aandacht is totaal weg. Ja hij spurt weg als je je hand een heel klein beetje omhoog brengt. Wat ik tot nu toe gedaan heb is heel veel wendingen, dus draven-stop-omdraaien-stop-weer draaien-stop enz. Als dat in een rustig tempo gebeurt zie je hem langzaam weer een beetje terugkomen. Wat ik ook weleens doe is naar hem toe gaan en hem helemaal weer relaxt aaien (ogen dicht dus ). Ik vraag me dus af, hoe zouden jullie hem "terug halen" en hebben jullie tips om het wat soepeler te laten verlopen? ik ben benieuwd...
Bladwijzers