Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 17 van de 17

Topic: [L2] tresholds: paard ziet de wereld voor het eerst?

  1. #16
    Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Zwaagdijk-Oost
    Berichten
    939

    Re: [L2] tresholds: paard ziet de wereld voor het eerst?

    haha grappig!
    herkenning!

    Kel liep ook altijd achter mij aan, geen probleem. tussen de brugleuning en een lopende trekker door, met een meter tussenruimte? ze liep zo achter me aan! Maar onder het zadel had ik er wel last van, dan wilde ze de hele tijd omkeren, was niet vooruit te branden (niet dat ik dat zou willen ) Dat resulteerde zelfs een keer in een wildemansrit terug naar huis, waarbij ik halverwege maar onvrijwillig uitgestapt ben ivm lichaamsbehoud. Grappig genoeg, kwam ik de dag daarna aan bij het hoofdstuk 'Tresholds'. Had ik die maar een dag eerder gelezen .....
    Nou goed, sinsdien gaat Kel dus alleen maar in zone 3 het erf af als we gaan wandelen, en het begint al bij de brug! Ik heb nu een aantal keren geoefend en ze gaat steeds verder en steeds makkelijker, maar ik kan rustig een half uur doen over 500 meter!
    Mijn verklaring is dat ze toch een beetje het idee heeft dat ze het zélf moet doen. Dat zij inderdaad met jou uit wandelen gaat ipv andersom en als ze dat nog nooit gedaan hebben...... kan me voorstellen dat het angstig is. Wat ook kan zijn is dat ze als het ware toch bevestigd worden in hun tresholds. Treshold= retreat! Ja, we doen retreat het is idd eng! Daarna ga je er wel weer naar toe, maar je hebt in eerste instantie toch de retreat.

    Nou ja zoiets... Ik vind het wel interessant om te lezen hoe jullie erover denken!

  2. #17
    Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Damme (B)
    Berichten
    409

    Re: [L2] tresholds: paard ziet de wereld voor het eerst?

    Bij ons ging het eerst ook steeds langzamer. Zelfs op de terugweg waar je anders bij wijze van spreken een dutje kan doen op haar rug, kwamen we nu spoken tegen en aan de poort bij de ingang van de manege durfde ze niet af te dalen.
    Ik heb het toen even iets anders aangepakt
    De bedoeling van de oefening is de tresholds leren herkennen bij je paard en er iets mee doen. Zodra ze nu haar hoofd nog maar iets meer optild of ik een spanning voel opkomen in haar rug, ga ik ze eens achteruit vragen of zijwaart of een cirkeltje stappen.
    Mijn wandelingen duren nog steeds lang maar ik sta niet meer zo vaak stil.
    keep it fun!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •