Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Wat voor een bit is dit?

Wat voor een bit is dit?

Weten jullie wat dat voor een bit is?o_o

’’Leidt het paard op zonder ooit te veel van het edele dier te verlangen. Het paard bepaalt de opleidingsduur.’’

Re: Wat voor een bit is dit?

Middeleeuws martelwerktuig???
    Iets engs van de ren- of draversbaan?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Ja het komt van de draversbaan af.
    Afschuwelijk ding krijg je toch alleen maar nachtmerries van?
    ’’Leidt het paard op zonder ooit te veel van het edele dier te verlangen. Het paard bepaalt de opleidingsduur.’’

Auch!! Dat zou ik houten Harry uit de supermarkt nog niet omhangen.. Afgrijselijk gewoon.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

mijn god, wie verzint er in hemelsnaam zoiets????

Arm, arm paard!!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Ja... dat vermoedde ik al (renbaan) daar lopen nog wel 's wat van die horken rond.. en dan te bedenken dat als het een draver/racer is, het ook nog 's een keer een heel jong paard is. Die wordt dus al vroeg in zijn leventje geconfronteerd met de gruwelen die de mens bedenkt..

Wat dat betreft is je onderschrift goed van toepassing Sky: wie zijn wij om het paard zó te straffen!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Kijk dit op de vroege ochtend, daar kan ik dus echt niet tegen. Wat bezielt mensen, maar nog meer hoe kan dit toegestaan worden in sport en met dieren, ik zal daar wel te simpel voor zijn hoor, hoor niet thuis in deze wereld bah bah.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Promptertje weet dit . Mis haar hier. Zo. Offtopic maar de kans deed zich even voor .

Ik denk dat ik het maar houd op een buitenboordbeugel voor een paard met enorme hazetanden.....ieder andere verklaring is verwerpelijk.

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Mis haar hier ook hoor Lila, en hoop ook echt dat ze haar eigen beslissing terug kan draaien.

En ik ga maar mee in jouw verklaring, alles beter dan wat ik zelf in mijn hoofd heb.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

het kopstukzit ook erg dicht tegen de oren aan, lijkt me óók niet fijn. Als je je paard hiermee gaat "optuigen" dan heb je toch een gaatje in je hoofd? En hangt er nou een aardappel aan (bij de kaak)?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Het lijkt mij dat het metaal wat buitenom zit, niet verbonden is met het bit.

Maar omdat we hier op een NH-forum zitten en eigenlijk iedereen hier het er wel mee eens is dat scherpe bitten of andere optomingen die eruit zien als 'martelwerktuigen' verwerpelijk zijn (en omdat promptertje hier geen antwoord kan geven, terwijl zij de enige echte draver kenner is) gaat dit topic op slot en verzoek ik iedereen om dergelijke vragen voortaan op een andere plek te stellen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten