Vandaag eindelijk weer eens gespeeld/gereden. En nu heb ik bij Shaf een rare tik veroorzaakt
Tijdens de 9 step backup gaat hij met zijn hoofd schudden. Hij trekt de teugels niet uit mijn hand ofzo, maar gooit zn koppie de lucht in.
De ene keer doet hij het heel netjes, geeft zelfs vertical flexion tijdens de backup, maar de andere keer gaat hij ineens schudden, terwijl ik niet het idee heb dat ik iets anders doe. Ik laat wel pas los wanneer hij zijn hoofd weer stil houd, dus ik hoop het gedrag op die manier weer te laten uitdoven, maar ik voel me wel een beetje schuldig. Wat heb ik misdaan?
Ohja, ik had wel ff snappy backup geoefend. Hij kan nu nog harder achteruit sporen trekken in de grond, met zn hoofd vrij hoog, dat wel. Dus ik ben me daarna gaan richten op 'backwards with quality' dus achterwaarts met het neusje meer omlaag en dan maar wat langzamer. Want ik wil ook zijn rug/hals spieren niet stijver maken dan ze al zijn. En misschien dat hij door die houding met meer flexion uiteindelijk wel meer 'verzameld' achterwaarts gaat.
Bladwijzers