Na het bezoek van de osteopaat moet ik longeren met bijzetteugels...dik tegen mijn princiepes eigenlijk. Waarom rij je dan niet gewoon vragen jullie je nu misschien af, wel ik moet het rijden afwisselen met werken op de grond omdat het voor hem anders echt te zwaar gaat worden.
Maar nu had Rengeltje van het forum het lumineuze idee om dan aan de dubbele longe te werken. Dan kan ik buiten de beenhulpen wel dezelde teugelshulpen geven.
Aramis heeft al geleerd om zijn hoofd naar beneden te doen wanneer ik op beide teugels druk zet. Dat is voor hem het teken van "hoofd laag".
Op die manier kan ik dan én zijn hoofd laag vragen én stelling vragen.
Of zouden jullie het toch met bijzetteugels doen? Ik weet wel wat ervan gevonden wordt, dat is mijn mening ook.
Alleen heeft hij pijn door het verkeerd gebruik van spieren en moet hij eerst door die pijn heen voor hij ze zelf goed zal willen gebruiken.
Ik kan dus niet wachten tot hij dat zelf ondervind, ik wil hem ook zo snel mogelijk van die spierpijn afhelpen en dat kan dan best door de korte pijn dan door de lange pijn vind ik.
Wat ik nu wil vragen, kan ik dat zomaar doen, aan de dubbele longe werken zonder enige voorkennis ervan?
Waar moet ik op letten? wat moet ik doen, wat mag ik niet doen?
Is het een goed idee of net niet?
hopelijk raak ik er uit.
Bladwijzers