Ik had vandaag een discussie met iemand op stal.
Zelf vind ik dat Willem te mager wordt, als hij zijn hoofd laag heeft is izjn buik ingevallen. Daarom krijgt hij ook muesli. Maar waar de discussie nou eigenlijk overging:
Ze zei dat grondwerk niet geneog beweging is, waardoor hij dus teveel beweging krijgt en de maandagsziekte kan krijgen. Willem krijgt 2 kilo bix per dag verdeelt over 2 porties, hij staat van 11 tot 7 op het land, en krijgt 's nachts hooi. en natuurlijk een halve schep (250 gram) muesli.
Ik zei zo van: Hij beweegt wel bij grondwerk, en op het land beweegt hij ook. Hij loopt terwijl hij graast en neemt af en toe een sprintje. Maar is dit wel geneog beweging? Meestal probeer ik voor het grondwerk hem even in de bak los te gooien, dan gaat hij meestal wel lekker rennen, maar doordat het land nu slecht is staan ze in de bak en kan ik geen grondwerk doen of hem losgooien. Moet hij op zulke dagen nou minder eten? Ik zelf zou zeggen; Nee, het is vaak maar 1 dag van de 20 dat ze niet op het land kunnen, maar ik vraag het toch maar even!
Bladwijzers