Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: L1/2 falling leaf geprobeerd... WOW!

  1. #1
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    L1/2 falling leaf geprobeerd... WOW!

    Vanavond met Bertje gespeeld in de bak, samen met Lianne (eigenaar). Bertje was lekker vlot maar erg drammerig. Liep soms gewoon over ons heen, schuurde tegen ons aan, stond constant op het touw.
    Eerst dus de grenzen duidelijk stellen. We hebben dus veel gewerkt aan het leiden (stoppen als ik stop, afstand houden, achterwaarts). Verder hebben we de yoyogame wat opgeschroefd naar level 2 (lange fase 1, snelle fase 2,3,en 4). Lianne had daar wat moeite mee, maar uiteindelijk ging het wel veel beter dus ze zou het proberen.

    Toen heb ik de Falling leaf voorgedaan. GAAF! Bertje was al wat nerveus (vreemde omgeving, donker, geen andere paardjes). Toen hij eenmaal doorhad wat ik wilde galoppeerde hij heen en weer (stap was eigenlijk de bedoeling... ), steigerde, draaide zich de andere kant op, draaide zich weer om op zijn achterbenen. Wow! Toen ging hij helemaal uit zijn dak. hij begon keihard rond te galopperen aan de 12ft leadrope, maakte bokkesprongen met bijbehorende scheten natuurlijk, schudde zijn hoofd heen en weer en keek me fel aan.
    Ik kwam niet meer bij. Wat een mafkees! Gauw wat zijwaarts en achterwaarts gevraagd om hem weer bij de les te krijgen. Eenmaal rustig was hij kletsnat van het zweet. Arme bertje, totaal geen conditie meer...

    hm, was de falling leaf geschikt voor nerveuze paarden? Bertje werd er alleen maar joliger van. Wel erg leuk hoor, haha.

  2. #2
    Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    373

    Re: L1/2 falling leaf geprobeerd... WOW!

    Ha ha, ja ik ken dat. Ik doe het bij Jip ook niet, als hij wat drukker is, dan normaal. Ik gebruik het juist wel, als hij wat suffig is, hij is dan meteen wakker en staat me dan echt aan te kijken van wat nu, wat nu?!

    Groetjes, Sarah

  3. #3

    Re: L1/2 falling leaf geprobeerd... WOW!

    Fallig leaf kan heel goed helpen om een druk paard meer bij je te krijgen, omdat hij elk half rondje op moet letten. Maar als hij gaat anticiperen, kun je beter tussendoor even iets anders doen.

    Misschien ten overvloede: Let bij falling leaf heel goed op je fases, en zet hem netjes recht (of geef hem de kans om recht te zijn) voor je de andere kant opvraagt. Als hij zo moet springen en scheten en doen, kun je het misschien beter aan een langere lijn doen, misschien voelde hij zich een beetje opgesloten zo dichtbij?
    Begrijp me goed: dit zijn maar suggesties hoor, ik wil niet zeggen dat je het niet goed gedaan zou hebben!

    May the horse be with you!

  4. #4
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: L1/2 falling leaf geprobeerd... WOW!

    haha karianne. wees niet zo bang om kritiek te geven zeg. daarom plaats ik dit toch? Het kan best ja, wat je zegt. Zal het eens proberen aan de langere lijn. Ik denk zelf ook wel dat het eraan lag dat Bertje al een beetje uit zijn doen was, vanwege de onbekende bak, het donker, het zonder andere paardjes zijn. Misschien geeft het hem inderdaad wat meer rust als ik de 22ft lijn gebruik. Zal hem weer ene uit de kast toveren

  5. #5
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: L1/2 falling leaf geprobeerd... WOW!

    Nog tip over de falling leaf (staat volgens mij ook al bij de uitleg in 'nieuwe oefeningen')

    Bij slome paarden werk je aan een snelle send, bij hyper paarden besteed je extra aandacht aan een goede 'disengagement' en dat hij dus recht stilstaat (wat Mafhaf zei) en doe je een rustigere send.

    Als je de send gaat accentueren bij een hyper-paard krijg je idd een vliegend paard, hihi.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  6. #6
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: L1/2 falling leaf geprobeerd... WOW!

    Hmmm, ik heb nu het probleem dat ik Tamara sneller Send, maar dat de Bring back ineens weer een stuk lastiger is. Ik moet er nu dus echt op letten dat ik haar recht voor me zet (elke keer dus die achterhand om en twee oogjes vragen) en ik moet erop letten dat ik de Friendly Game veel speel tussendoor (anders loopt ze dus elke keer al weg). Iemand nog tips? Ik heb nooit problemen gehad met de Bring Back, ging altijd super en enthousiast. Stilstaan, ook geen probleem geweest. Nu vraag ik bij de Send dus meer snelheid en de Bring Back is weer veel langzamer en ik moet elke keer overdreven die zone 4 weg 'driven'...

    Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Zo ja, tips?
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •