Ik ben me al een tijdje iets aan het afvragen....
Ondanks dat de "officiele zadelpasser" bij Unieko is langsgeweest denk ik toch dat zijn zadel niet past. Bovendien vind ik het zelf niet zo fijn rijden.
Nu ben ik aan het denken om zelf een zadel te kopen maar ojeeojeeojee, wat een hoop beslissingen.
* wat voor soort zadel
* met boom of zonder boom
* welke fabrikant
En ga zo nog maar even door.
Maar goed, Unieko is niet van mij, ik hoop hem nog lang te kunnen verzorgen maar ik moet ook realistisch blijven, de kans dat hij ooit verkocht wordt is groot Misschien wel door mij, maar misschien ook niet.
En dan zit ik met een zadel wat past op een vrij forse KWPNer
Unieko is dus een vrij forse KWPNer, wat denken jullie zou een zadel wat op hem past vrij universeel zijn of is er groot kans dat ik hem door moet verkopen? En dus weer op zoek kan naar een nieuwe.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun Unieko alles, maar als ik dan een nieuw zadel voor hem ga kopen dan wil ik wel een goede, (maar vooral goed passend), en tjsa helaas moet ik dan toch ook naar de prijs kijken en hoe lang ik daar plezier mee zou hebben.
Ik rijd nu dus op een dressuurzadel, maar ben nog aan het twijfelen tussen western / endurance , eigelijk alles behalve dressuur. Ik zit nog in mijn googlefase wbt verstand van die soorten (nul dus!) dus ben erg benieuwd naar jullie ervaringen wat betreft het passen op andere paarden.
Bladwijzers