Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 37

Topic: nieuw zadel voor Aramis

  1. #1
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    nieuw zadel voor Aramis

    Gisteren is de zadelmaker geweest en het stond metteen vast, hij moet een nieuw zadel. Eventueel kan hij de western nog aanpassen maar als hij dan nog niet perfect ligt zit ik met een zadel waar achteraan stukken afgesneden zijn en dan krijg ik het nooit meer verkocht. dat gaan we dus niet doen.
    Hij krijgt gewoon een nieuw.
    De zadelmaker stelde dit zadel voor na het horen van mijn eisen.
    Volgens hem is dit een kort zadeltje met optimale drukverdeling voor de korte rug van Aramis.
    De boom is makkelijk vervanbaar en hij levert nog 2 bomen bij. Het is heel licht omdat het een winteczadel is.
    En dan heeft het zadel nog het CAIR systeem...iets met lucht, meer weet ik daar ook niet van. ik moet de website nog even nalezen want daar staat het op.

    Wat denken jullie hiervan? nog tips of opmerkingen over sit zadel of het systeem. ik mag het zadel gelukkig eerst een week testen en als het niet mevalt neem ik het alsnog niet.

    Dit is hem, het gaat om de onderste stockzadel met de westernstijlfenders. Ik vind hem niet "wauw!" maar als het goedzit aan mijn ass en goed ligt op Aramis maakt me dat niet veel uit.
    http://www.wintec.net.au/products/stock/stockPro.html

  2. #2

    Re: nieuw zadel voor Aramis

    ik vind het best wel een leuk zadel hoor en idd als jou kont er lekker op zit en aramis er blij mee is... das het allerbelangrijkste

    wel erg fijn dat je het een week mag uittesten.... 1x een proefritje dan weet je nog niet echt of het goed bevalt.

  3. #3
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: nieuw zadel voor Aramis

    Toch best interessant hoor! Die wil ik weleens proberen
    Maarre, hoorde ik jou pas niet klagen over westernfenders? Dat je daardoor zo weinig contact hebt? Kan je dan neit beter gelijk kiezen voor normale beugelriemen met endurance beugels?
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  4. #4

    Re: nieuw zadel voor Aramis

    O man! Wintec en stocksaddels!!?? Ik ben meteen enthousiast Kim. Wintec zit heerlijk, heb er zelf eentje gehad (een gewone). Stocksaddel heb ik ook gehad, super fijn geweldig zadel maar dat gewicht!! En nu is die er in combi! Met cair ook nog.

    Ik vind de onderste veruit het mooist, ik heb wel meteen dat wow gevoel. Heb m toegevoegd aan mijn favorieten.

    Die verwisselbare boom klinkt ook lekker. Maar ik denk dat het niet de hele boom is die je kan verwisselen, dat klinkt te mooi om waar te zijn. Bij mijn wintec kon je de voorboom (dus dat boogje op de schoft) vervangen, ik vermoed dat dit in jouw geval ook is, of hebben ze nu alles vervangbaar gemaakt??

    Ben heel benieuwd hoe die gaat bevallen.

    Karianne had toch ook een wintec cair dressuur voor Lodash? Die beviel minder geloof ik, maar het zal helemaal van de combi afhangen.

    Kan je m eerst proberen, voor je een besluit neemt?

    Bedankt voor de link, deze ga ik zeker in de gaten houden. Heb je toevallig ook prijzen, of stonden die op de site? Dan heb ik er in mijn opgewondenheid overheen gelezen..

  5. #5

    Re: nieuw zadel voor Aramis

    Ik vond zelf een wintec niet fijn, ik kreeg er puisten van op mijn kont

    Maar als het een goed zadel is voor jullie, dan is het ook qua prijs volgens mij wel een aantrekkelijk zadel (de meeste wintec's niet niet te duur).

  6. #6

    Re: nieuw zadel voor Aramis

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wendytje
    Ik vond zelf een wintec niet fijn, ik kreeg er puisten van op mijn kont
    Ik probeer dit wetenschappelijk te bekijken.. doe mijn best.... doe nog meer mijn best....

    SORRY LUKT NIET WHOEHAHAHA

  7. #7
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: nieuw zadel voor Aramis

    Hihi, ik kloeg niet over westernfenders, ik kloeg over MIJN westerfenders...die zijn van veel te dik leder en niet beweeglijk. Het zadel dat ik nu te leen heb van mijn westernindtructice is ook een western en met die heb ik geen last van de fenders. (stiekum ben ik dus wel blij dat het zadel de deur uit gaat)

    Nou Trea, als ik hem dan koop en binnen een half jaar weer beu ben kan ik hem blijkbaar nog kwijt aan jou
    Hoe het juist met de boom zit weet ik niet, dat vraag ik volgende keer als die man langskomt.
    Je hebt gelijk wat Karianne betrefd, dat was ik vergeten. KARIANNE!!! Kan je misschien wat meer uitleg geven. (was lekker subtiek hè? )
    En Trea, ik mag hem inderdaad een weekje testen.
    En de prijs, niet duur maar ik weet niet juist hoeveel precies, ben ik vergeten. dat laat ik je weten wanneer hij er weer is.

    Trouwens, wat ik grappig vond, die man was zelfs best te spreken over boomloos. hij had zelfs een randolls zadel te koop op het moment.

    Oei, puisten op mijn kont zie ik niet zitten...laat ons hopen dat dat uitblijft.

  8. #8
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: nieuw zadel voor Aramis

    Oh, wat wel een minpunt is voor mij persoonlijk.... er is geen knop op en ik ga mijn knop ongelooflijk missen. Zelfs al als ik er alleen aan denk, ik gebruik het ding voor allerlei dingen, om mezelf wat meer in balans te krijgen als Aramis weer loopt te zwalken, om mijn touwen aan te hangen, om mijn halsters aan te hangen in de zadelkamer...

  9. #9

    Re: nieuw zadel voor Aramis

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey

    Nou Trea, als ik hem dan koop en binnen een half jaar weer beu ben kan ik hem blijkbaar nog kwijt aan jou

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, niet op t forum zetten dan he!? Mij gewoon Pb-en (dat doen er tegenwoordig meer als ze iets willen verkopen *snap niet hoe dát komt* )

    Ben wel heel benieuwd naar het boom-verwisselidee en de prijs. Hihi heb nog een spliksplinternieuw IJslander zadel liggen.. als ik die nou verkoop..

  10. #10
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Re: nieuw zadel voor Aramis

    Wow!!!, ook ik wist niet dat er in Europa nog andere modellen te koop waren dan de dressuur en de veelzijdigheid.

    Ik denk ook dat het alleen een voorboom is, heb van het weekend bij de dressuurversies gekeken en daar was dat wel.
    Ben heel benieuwd wat je ervan vindt. En ben ook net als jouw benieuwd over het cair systeem, bij mij op de manege hebben er een aantal dat zadel incl cair, en ze zijn er wel over te spreken, (maar hebben niet echt een goede motviatie erover. )

    euhh tsja alleen die puisten... die zijn dan wel weer lastig.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

  11. #11
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: nieuw zadel voor Aramis

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Dit is hem, het gaat om de onderste stockzadel met de westernstijlfenders. Ik vind hem niet "wauw!" maar als het goedzit aan mijn ass en goed ligt op Aramis maakt me dat niet veel uit.
    http://www.wintec.net.au/products/stock/stockPro.html
    Ohhhh ik vind m ook leuk, voor een stock!! Had die zadelmaker dit zadel niet bij zich?
    Wanneer krijg je het testzadel? Zit momenteel helemaal into testzadels en dacht dat ik de enige 2 opties had, maar zo te zien is dit ook een goeie mogelijkheid!
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  12. #12
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: nieuw zadel voor Aramis

    Het is geen testzadel dat ik krijg maar een nieuw dat ik mag testen. Hij kent de eigenaren van Aramis goed en kon dit wel regelen voor ons. Waarschijnlijk gaat hij er ook wel van uit dat het zadel zo goedbevalt dat we hem zowiezo kopen.
    IK wist niet eens dat wintec testzadels had.

  13. #13

    Re: nieuw zadel voor Aramis

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wendytje
    Ik vond zelf een wintec niet fijn, ik kreeg er puisten van op mijn kont
    Ik probeer dit wetenschappelijk te bekijken.. doe mijn best.... doe nog meer mijn best....

    SORRY LUKT NIET WHOEHAHAHA
    Ik zat al te twijfelen of ik dit zou posten

    Maar het heeft te maken met het feit dat het kunststof is, daar kan ik gewoon niet zo goed tegen

  14. #14
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: nieuw zadel voor Aramis

    oh, nu snap ik het wat beter. Soort van allergische reactie dus. Ik dacht al...

  15. #15
    Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Hoenderloo
    Leeftijd
    44
    Berichten
    3.498

    Re: nieuw zadel voor Aramis

    Jij puisten? Kan ik me voorstellen! Bij mij schuurt/ broeit het tot bloedens toe open als het een beetje warm weer is en ik op de Wintec rijd...
    Started!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •