Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 29 van de 29

Topic: [L1]Paar vraagjes

  1. #16
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: [L1]Paar vraagjes

    Ze mag die ook niet negeren... ze moet ervoor wijken... Ik geef daar druk en op de plaats waar de romp overgaat in de heup. Als haar achterhand wijkt los 'k alle druk. Hetzelfde geld voor de voorhand.

  2. #17

    Re: [L1]Paar vraagjes

    Eerst zeg je;
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door willeke
    Bij de porcupine game geef je inderdaad druk daar waar je been ligt.
    Dan zeg je;
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door willeke
    Ze mag die ook niet negeren... ze moet ervoor wijken... Ik geef daar druk en op de plaats waar de romp overgaat in de heup.

    Dit zijn bij mijn paard twee verschillende plekken. Ik heb al eerder aangegeven dat de porcupine van de hindquarters op op de overgangsplek van zone 3/4 is, maar daar ligt mijn been toch echt niet als ik erop zit.

  3. #18
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: [L1]Paar vraagjes

    Ik denk dat je me verkeerd begrijpt trea
    Als haar hindquarters moeten wijken leg 'k één hand op de overgang van romp naar heup en één hand waar m'n been zou liggen als ze onder het zadel haar HQ zou moeten wijken.
    Ik geef druk op twee plaatsen tegelijk, liefst zo weinig mogenlijk.
    Wijkt ze stop 'k en wrijf 'k gewoon. Zo leer 'k haar ook al het wijken voor het been.

  4. #19

    Re: [L1]Paar vraagjes

    Ah, hèhè, misverstand opgelost. Ik dacht al..

  5. #20
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: [L1]Paar vraagjes

    héhé idd
    Sorry da'k zo onduidelijk was

  6. #21
    Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Belgium
    Berichten
    330

    Re: [L1]Paar vraagjes

    Leuke discussie Dus de CS op de heup??

    Vandaag weer Parelli gedaan en heb er echt zin in !!

    Helaas gaat zijn aandacht soms naar iets dat hij hoort in de verte,van haflingergek kreeg ik dan al de tip om iets sneller door de games heen te gaan.

    Ik begreep dat als ik met de CS druk uitoefen op de hindquarters,hij ook de voorhand beweegt,ik hoorde dat dat nog mag in deze fase.Maar mag hij ook rondjes om me heen lopen?

    Soms loopt hij de verkeerde kant uit,wat moet ik dan doen in zijn geval??
    Ik weet dat je dan verder moet blijven doen maar op dat moment deed ik ff niets.

  7. #22

    Re: [L1]Paar vraagjes

    Als ie om je gaat lopen zou ik hem met je vrije hand blokken. Wat bedoel je hij loopt de verkeerde kant uit? En ons hafgekkie heeft gelijk hoor!
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore


  8. #23
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: [L1]Paar vraagjes

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door blue_star
    Ik begreep dat als ik met de CS druk uitoefen op de hindquarters,hij ook de voorhand beweegt,ik hoorde dat dat nog mag in deze fase.Maar mag hij ook rondjes om me heen lopen?
    Hihi nee ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik bedoelde dat ik bij het verplaatsen van de voorhand ook twee handen gebruikte. Eén hand op de kaak (waar het hoofd overgaat in de hals) en één hand op de plaats waar de singel ligt.

    Kijk je ook naar de dvd's? Op dvd 2 chapter 4 (dvd's van het nieuwe pakket) toont pat het in het tweede deel.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door blue_star
    Soms loopt hij de verkeerde kant uit,wat moet ik dan doen in zijn geval??
    Ik weet dat je dan verder moet blijven doen maar op dat moment deed ik ff niets.
    Cassandra deed dit ook bij mij en 'k wist ook niet hoe ik dat moet oplossen. Kijk eens op dvd 3 chapter 2 of 3. Daar doet Linda een simulatiespel, met betrekking tot het volgen en leiden en probeert ze (als ze paard speelt) om één van de studenten heen te lopen (ik zeg dat gewoon als hulp hé... Je moet alsnog de rest van de stappen doornemen, maar het kan een hulp zijn voor je). Je zorgt ervoor dat je naar een muur, een bakrand, een draad ofzo gaat. Daar aangekomen probeer je het paard te stoppen door de CS in zone 1, dus voor de neus te brengen. Loopt het paard daar gewoon door heen, maak je dan groot en ga langs de draad staan, zodat het paard niet tussen jou en de draad of bakrand door kan lopen. Grote kans dat je paard langs de andere kant gaat proberen te lopen. Maar blijf gewoon staan. Hij kan nu nog maar in een halve cirkel om je heen lopen en op een gegeven moment gaat je paard vanzelf inzien dat het geen nut heeft en stopt dan met lopen en kijkt naar je. Zorg op die moment voor rust.

    Het is jammer dat dat zo ver in het level staat, want dat zijn toch dingen die je vanaf het begin goed kan gebruiken vind 'k.

  9. #24
    Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Belgium
    Berichten
    330

    Re: [L1]Paar vraagjes

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door willeke
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door blue_star
    Ik begreep dat als ik met de CS druk uitoefen op de hindquarters,hij ook de voorhand beweegt,ik hoorde dat dat nog mag in deze fase.Maar mag hij ook rondjes om me heen lopen?
    Hihi nee ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik bedoelde dat ik bij het verplaatsen van de voorhand ook twee handen gebruikte. Eén hand op de kaak (waar het hoofd overgaat in de hals) en één hand op de plaats waar de singel ligt.

    Kijk je ook naar de dvd's? Op dvd 2 chapter 4 (dvd's van het nieuwe pakket) toont pat het in het tweede deel.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door blue_star
    Soms loopt hij de verkeerde kant uit,wat moet ik dan doen in zijn geval??
    Ik weet dat je dan verder moet blijven doen maar op dat moment deed ik ff niets.
    Cassandra deed dit ook bij mij en 'k wist ook niet hoe ik dat moet oplossen. Kijk eens op dvd 3 chapter 2 of 3. Daar doet Linda een simulatiespel, met betrekking tot het volgen en leiden en probeert ze (als ze paard speelt) om één van de studenten heen te lopen (ik zeg dat gewoon als hulp hé... Je moet alsnog de rest van de stappen doornemen, maar het kan een hulp zijn voor je). Je zorgt ervoor dat je naar een muur, een bakrand, een draad ofzo gaat. Daar aangekomen probeer je het paard te stoppen door de CS in zone 1, dus voor de neus te brengen. Loopt het paard daar gewoon door heen, maak je dan groot en ga langs de draad staan, zodat het paard niet tussen jou en de draad of bakrand door kan lopen. Grote kans dat je paard langs de andere kant gaat proberen te lopen. Maar blijf gewoon staan. Hij kan nu nog maar in een halve cirkel om je heen lopen en op een gegeven moment gaat je paard vanzelf inzien dat het geen nut heeft en stopt dan met lopen en kijkt naar je. Zorg op die moment voor rust.

    Het is jammer dat dat zo ver in het level staat, want dat zijn toch dingen die je vanaf het begin goed kan gebruiken vind 'k.
    Ok Ik heb gekeken tot aan dat deel met Stephanie,daar ben ik gestopt omdat Pat toch alles getoont had??

    Bovendien wist ik helemaal niet van die singelplek,dus dat moet ik ook doen of ben jij de enige dat het doet??Er staat niets van vermeld in het boekje. Nu ben ik helemaal door de war

  10. #25
    Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Belgium
    Berichten
    330

    Re: [L1]Paar vraagjes

    Ik heb ook nog verder gelezen en ben aan The Driving Game,hier snap ik weinig van.
    Vooral Stap 1 : Drive your horse backwards from Zone 1 by tapping the 12-foot line with your CS

    Hier staat dus dat je je LR in de ene hand moet doen en de CS in de andere en je zo tikken moet geven op de LR met je CS.

    Toch las ik bij de 4 fases dat je ritmisch je handen moet bewegen in de lucht,naarmate je verder gaat in de fases moet je steeds dichterbij komen en bij fase 4 raak je je paard aan.

    Maar wat is het nu eigenlijk??tikken op de LR of met de handen ritmisch bewegen?Zoals Linda op de DVD doet

  11. #26
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: [L1]Paar vraagjes

    kan allebei. dit zijn 2 verschillende manieren van achterwaarts drijven

  12. #27
    Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Belgium
    Berichten
    330

    Re: [L1]Paar vraagjes

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    kan allebei. dit zijn 2 verschillende manieren van achterwaarts drijven
    Ok,ik snapte het verschil niet zo goed Maar wat zijn de 4fases bij het op de grond tikken?Die zeiden ze niet

  13. #28
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: [L1]Paar vraagjes

    zoals ik het heb geleerd (was ouwe level 1 dus geen idee of dat nu nog zo is) is het dat je bij het tikken met de Cs de leadrope 10cm van de grond houd in een boogje dus. Je tikt als een blindeman links en rechts van de leadrope, steeds iets harder en fase 4 dan tik je op de leadrope zelf zodat je paard dat voelt aan zijn hoofd via het halster.

  14. #29
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: [L1]Paar vraagjes

    Yap inderdaad, je kan met je handen driven door ritmische bewegingen te maken naar het hoofd en uiteindelijk het hoofd te raken in fase 4 als het paard niet wijkt. Je kan ook driven met de CS en dan tap je met ritmische bewegingen op de grond richting borst. Gaat het paard niet achteruit kan je tappen op de LR of tegen de borst van het paard. De CS zorgt ervoor dat de afstand tussen jou en je paard veilig blijft. Als je zeker weet dat je je paard kan driven zonder dat je paard in jou persoonlijke ruimte binnendringt of bovenop je springt kan je pas gaan werken met het driven met je handen.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •