Een weekje geleden heb ik draw HindQuarters bij Borus aangeleerd. Eerst snapte hij er geen ruk van maar toen het kwartje eenmaal viel (wat echt frustratie bij hem heeft gekost) was het voor hem ook helemaal duidelijk.
Sindsdien kan hij sideways towards, hij kan driving en draw achterhand na elkaar waardoor hij rondjes om zn as loopt terwijl ik op een paar meter afstand sta te dirrigeren met mn stick en het mooiste van alles - het is nu zo heerlijk makkelijk om zonder zadel/halster op te stappen vanaf een opstapje.
maar helaas doet hij nu niets anders meer. Bij alles wat ik vraag en wat hij even niet snapt, denkt hij "Oh HQ natuurlijK!" en dat is lastig... Sideways (driving) is nooit heel goed gegaan maar nu is er heel veel discussie aan vooraf, waarbij ik regelmatig tussen het hek en zijn kont wordt geklemt (niet lachen...). En zelfs iets simpels als een send van de circlinggame is verpest!!
mn paard kan dus alleen nog maar naar me toe, maar niet meer van me af. Als ik toch door de fases heen ga, heb ik een uiterst ongelukkig paard die dan alleen nog harder op me afkomt met zn ass en als ik nóg verder ga, haalt hij uit (en gelijk heeft hij, hij is immer in de veronderstelling dat hij doet wat hij moet doen). Heeft iemand van jullie dit probleem ook gehad? Na drie dagen worstelen om onderscheid te maken tussen draw en drive ben ik redelijk door mn creativiteit heen.
Met groetjes
Fitna, die vandaag onder stroom is gezet omdat ik zo stom was om sideways te willen langs schrikdraad.
Bladwijzers