Ik wil nu toch eindelijk eens serieus gaan toewerken naar mijn L2 examen dus ik ben eens aan het kijken welke van de examenoefeningen we al kunnen. Gelukkig kan ik er een heel aantal al wegstrepen, maar wat Atli echt niet leek te begrijpen, was het Pinch the Neck gebeuren. Ik heb het nieuwe L2 pakket niet, maar wat ik begreep uit de podcast over dit onderwerp en uit wat er staat bij de exameneisen, moet ik in Atli's hals in een velletje knijpen, en dan moet hij zijn hoofd mijn kant op buigen (lateral flexion).
Wat ik deed om het hem aan te leren: knijp zacht in velletje, knijp ietsje harder, breng hoofd naar binnen met andere hand, direct release en aaien. Oh ja en ook beginnen met aaien natuurlijk . Na zo'n 20 keer proberen reageerde hij nog steeds totaal niet, maar hij raakte wel geïrriteerd door dat geknijp in zijn nek. Hij begon weg te lopen en zijn aandacht was echt foetsie. Nog een paar keer geprobeerd, na eerst even wat anders gedaan te hebben, maar hij snapte er echt niks van.
Hoe hebben jullie dit aangeleerd? Ging dat ook zo moeizaam? Staan er in het nieuwe L2 pakket nog tips hiervoor misschien?
Bladwijzers