Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: brokkelhoeven

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

brokkelhoeven

Jeppe heeft zo gigantisch brokkelhoeven, ik wordt er echt niet vrolijk van .
    Zodra het ook maar een beetje droog is, komen er rare scheuren in en vallen er echt grote stukken af, ook als ze helemaal niet zo lang zijn.
    Wat helpt nou echt? Ik heb al een topic gelezen, maar die was van vorig jaar, vandaar dat ik een nieuwe open.
    Zou biotine helpen? En elke dag even natspuiten? (hij heeft sokken, misschien dat ze daardoor langer nat blijven). Of voor dag en dauw opstaan om met hem door het lange gras te lopen (of nouja, niet vóór de dauw, maar tijdens ). En veel over de weg lopen, helpt dat tegen droge hoeven of alleen tegen brokkelheoevn, of is dat hetzelfde?
    Ik ga sowieso weer even een afspraak voor bekappen maken, maar ik heb niet het idee dat ze echt te lang zijn.

Re: brokkelhoeven

Alle hoefwand wat onder de zool uitsteekt is in principe te lang. De hoef zelf registreert dit ook zo en hij zal zichzelf trimmen. Dus brokkelt het. Gelijkmaken aan de zool en het probleem is over.

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

volledig eens met Trea en zoals je zelf zegt zorgen dat Jeppe in de dauw kan lopen, de hoeven hebben echt water nodig om mooi en gezond te blijven (krijg je niet met gewoon af te spuiten)
    "Dromen komen uit..."

Aangemeld
    Jan 2005

Misschien beetje oud topic, maar om nou een nieuwe te openen

Jeppe is pas weer bekapt, niet natuurlijk maar door de bekapster die ook de andere pony's doet (was toch wat handiger).
    Ze heeft de vorige keer ook meteen bij 't paard van m'n zus de ijzers eraf gehaald. Die zijn er nu nog steeds af en d'r hoeven zijn moooi!
    Ze heeft Jeppe dus ook bekapt en zijn voeten zien er nog goed uit. Alleen bij één achterhoef zit een klein brokkeltje, verder niks!

Zou het kunnen dat, als hij natte sokken krijgt, dit goed is voor zijn hoeven? Ze gaan nu namelijk minstens één keer per dag lekker onder de douche, en misschien dat, door zijn sokken, het water langer blijft zitten en beter in kan trekken.

Als je het niet erg vind stel ik mijn vraag even in jou topic omdta ik hetzelfde probleem begin te krijgen, te droge hoeven.
    Ik heb dus nog een oud schapen -pootjes- badje, waar je water in kan zetten, zodat de hoef net onder water staat. Is het goed om Orchid er een poosje in te zetten?

Aangemeld
    Jan 2005

Volgensmij is dat wel goed ja. Nattigheid helpt meestal wel tegen brokkelhoeven.

Inderdaad zit met hetzelfde met mijn fries. Hij heeft te drogen hoeven. Ik moet hem minstens 1 maal per dag 10 minuten per hoef nat maken.

Wat je ook kan doen is je paard in een badje zetten en dan zie je de hoeven zo het water opnemen!

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Pas op als je z'n sokken nat maakt!
    Als de nattigheid in zijn vetlokken blijft hangen zou je paardje wel eens mok kunnen krijgen..

*spreekuitervaring*

Groetjes
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

moet amon ook in voetbadjes gaan zetten, zijn hoeven zijn dramatisch nu, scheuren en brokkelen, en de zool groeit als kool Merk echt dat de wei droog is, en dat de hoeven zo weinig vocht krijgen. Pff daar gaan zijn keurig getrimde hoefjes, helaas ik mijn bekapster op vakantie, dus Fer doet wat bijwerken, maar is nog lang niet ver genoeg om de hoeven zelfstandig onder handen te nemen. Dus hoop dat ze snel terug is.
    www.crystal-carving.com

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
    en de zool groeit als kool .
    Bekend verschijnsel. Zie het nu overal om me heen. Mijn paarden, buurmans paarden, Issiems paarden, allemaal die vervelende zool-groei. Doordat de zool zo hard is, slijt hij niet meer voldoende af.
    Mijn flex draait overuren..

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Kom ff langs met die flex
    www.crystal-carving.com

Bladwijzers

Forum Rechten