Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: is Parelli wel met westernrijden te combineren ?

  1. #16

    Re: is Parelli wel met westernrijden te combineren ?

    hey hallo ik combineer eigenlijk vanalles en nog wat door elkaar maar hoofdzakelijk ben ik een recreatie ruiter

    een tijd terug heb ik ook western lessen gevolgd en dit ging echt met geduld en zonder te tressen op het paard , ik heb veel aan trail gehad want m`n paardje was snel bang voor diverse obstakels en dat is voor 80% minder nu


    ik zou heel duidelijk zeggen wat JIJ wilt met JOU paardje , als zij iets wilt voor doen dan zeg wel duidelijk ZONDER te trekken of te prikken , zodat zij weet waar ze aan toe is en dat je dit niet meer accepteerd

    denk er aan het is JOU paardje en wordt normaal me gereden

    nou hopelijk heb je wat aan deze advies
    that`s the spirit

  2. #17
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    255

    Re: is Parelli wel met westernrijden te combineren ?

    Om maar even een fase 4 te gebruiken: bonjour je instructrice de deur uit. En nee, ook niet met aanpassingen wel les van haar. Been there, done that en het werkt niet. Vanuit mijzelf: in een les wil ik mij 'veilig' voelen en ik wil vertrouwen hebben. Zodra ik bij allles na moet gaan denken of ik het wel wil en de instructie moet zich bij alles afvragen of de lesser het wel wil werkt het niet. En je hebt kans dat er langzaam maar zeker toch weer dingen insluipen waarbij je achteraf denkt, had ik dat maar niet gedaan. Goed en slecht paardrijden komt in elke discipline voor dus het is zeker niet iets westerns.

  3. #18
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: is Parelli wel met westernrijden te combineren ?

    Ja, misschien ligt het bij mij anders. Ik heb al 30 jaar les van mijn instructeur, dus we kennen elkaar van haver tot gort. Ik ken zijn manier van lesgeven. Nu ben ik zo'n jaar of 4 bezig met Parelli en denk over een maand of 4 dat we toe zijn aan de "fusion". Ik ga er gewoon vanuit dat het werkt. Ga uit van de overeenkomsten, en die zijn er m.i. genoeg. Zijn die er niet in ruime mate: dan is het sowieso een slecht instructeur en kan je beter een ander zoeken idd! Jij weet dat zelf het beste.

  4. #19

    Re: is Parelli wel met westernrijden te combineren ?

    Wow.. 30 jaar... da's nog 's trouw!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  5. #20
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    Westmeerbeek
    Berichten
    298

    Re: is Parelli wel met westernrijden te combineren ?

    Ik rijd zelf geen western maar dressuur en combineer dat ook met parelli. Volgens mij is een echt goede ruiter een ruiter die parelli- principes hanteert. Je begint met zo subtiel mogelijk te vragen, als er geen reactie komt ga je wel je hulpen sterker/duidelijker maken, zonder je hierom boos te maken. Als ik voor mezelf spreek, heeft parelli er vooral voor gezorgd dat ik niet meer gefrustreerd raak, waardoor ik ook rustig de fases kan verhogen indien dat nodig is. Daarenboven geeft parelli respect en een paard dat zich meer op jouw afstemt en dus beter en gevoeliger reageert op de hulpen. Ik rijd zelf niet meer met sporen, gewoon omdat ik problemen nu wel op andere manieren kan oplossen, en bovendien ben ik van mening dat als je je benen nog niet helemaal beheerst en af en toe nog boos wordt op je paard, dat sporen dan echt verboden zijn (ik reed vroeger wel met sporen, maar een mens leert bij met de tijd hé). Dus beide zijn zeker te combineren, maar als je huidige instructrice erbij zweert om paarden te 'breken', denk ik ook dat je best iemand anders zoekt.

  6. #21
    *nieuw*
    Aangemeld
    Jun 2006
    Locatie
    Oudenaarde - Mater
    Berichten
    2

    Re: is Parelli wel met westernrijden te combineren ?

    Ik rijd western (reining en pleasure) moet zeggen dat mijn arabier er volledig in open gebloeid is en dankzij die westernlessen kan ik eindelijk zonder hoofdstel rijden met mijn arabier westernrijden staat bekent voor meer paardvriendelijker rijden. Uiteraard hangt dit ook af hoe je rijd, en hoe je je sporen gebruikt enz sporen dienen als hulpmiddel niet om je paard te mishandelen, mensen die ermee overweg kunnen zullen ze meer niet gebruiken dan wel. De meeste die aan jumping mee doen zijnn prestige gericht, voor de paarden is dat heel wat stressen.
    When we galope trough the feelds our eyes closed we'r finaly free!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •