Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: [L1] kwaad kijken

Actief Forumlid Peppysan's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

[L1] kwaad kijken

Bij alles wat ik vraag, behalve de friendly game, kijkt mijn paard heel boos. Oren achteruit en soms een hoofdzwaai mijn richting op. Vooral bij de yoyo game is het erg en als hij naast me mee galloppeerd.
    Waarom doet hij dat? Hij doet wel alles op fase 1 of 2 aanwijzing. Soms gebruik ik fase 3 en 4 komt zelden voor.

andere mensen die niet stevig in hun schoenen staan overbluft ie en doet hij niets voor
    Een goede ruiter hoort het als zijn paard tegen hem praat.
    Een uitstekende ruiter hoort hem zelfs fluisteren.
    Maar een slechte ruiter hoort hem niet eens schreeuwen.
    <!-- w -->http://www.paderyranch.nl<!-- w -->

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    35

Re: [L1] kwaad kijken

Hoi,

dat heb ik nu eigenlijk ook. Maar ik ben nog maar pas begonnen en naar het schijnt is dat vrij normaal dan, hoe lang doe jij al? Moet je anders maar een shet onderdee lezen bij 'Persoonlijke succes en probleemverhalen' en dan 'Game-probleempjes'...

xxx julie

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: [L1] kwaad kijken

Galand deed dat eerst ook altijd. maar dan ook echt met alles. Ik kreeg hem gewoon niet vrolijk. Ik ben hierdoor gaan zoeken in andere methoden, Hempfling, Clickertraining, Voest... Maar hij werd nergens vrolijk van. Dus ben ik maar gewoon door gegaan met Parelli. Van Eddy Modde kreeg ik het advies, sneller door L1 te gaan. Ik vond het eerst een waardeloos advies. Maar donderdag liet ik Galand wat nieuwe oefeningen doen (van hand veranderen, backward and over en ik vroeg wat sneller reactie). Ik verwachtte dat Galand er nog chagrijniger van zou worden, maar hij bleek het super te vinden. Hij begon vrolijk rond te galopperen, reageerde super snappy en was een heel ander paard.
    Ik hoop dus hierin de oplossing gevonden te hebben. L1 is dus inderdaad voor sommige paarden t saai om het leuk te vinden...

Bladwijzers

Forum Rechten