Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 54

Topic: 1e Wimles Réban&Kabriche

  1. #31

    Re: 1e Wimles Réban&Kabriche

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
    Bedankt Maaike, ik ga zoeken

    Ik weet alleen niet of daar de kosten van zo'n wimweek staan.
    wim vertelde vorige keer toen hij in wassneaar was, dat de prijzen voor als je een week wilt komen veranderd zijn, de eerste keer dat je op "week" komt, kost het 200 euro en als je een vervolg keer komt dat het dan 250 euro kost. en ik dacht dat dat excl stalling was, maar dat weet ik niet meer zeker.

  2. #32
    Actief Forumlid saskia's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Betuwe
    Berichten
    278

    Re: 1e Wimles Réban&Kabriche

    Ik moest zo langzaam mogelijk gaan stappen en daarbij verzameling gaan vragen. Deze oefening heb ik wel in draf en in galop geleerd maar had ik eigenlijk nog nooit in stap gedaan.

  3. #33
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    386

    Re: 1e Wimles Réban&Kabriche

    Leuk verslag hoor Rebanna! Ziet er lekker ontspannen uit!

    Ik ben zondag bij de clinic van AdB geweest. Ik zou eerst meedoen, maar heb met een vriendin geruild omdat ik wilde Wimmen en ik kan Knowie niet 2 dagen achter elkaar rijden vanwege zijn problemen.

    Maar goed die clinic viel enorm tegen. Eerst theorie gehad, toen werd zijn verhaaltje wat duidelijk.

    Daarna heeft hij 12 ruiters les gegeven, vond het erg slecht, hij was erg bot, liep veel mensen af te kraken, heel vaak kwam de boodschap niet goed over en vond hem ook erg hard.

    Mijn vriendin is een weekend bij hem geweest en pas na een paar dagen begon ze het te snappen en helemaal door te krijgen.

    Hij heeft wel goede ideeen, maar ik vind de manier waarop hij les geeft te bot. Maar Rebanna, ik zou zeker het verhaal van een links en rechtsgebogen paard lezen. Daar heb ik wat aan gehad en ben ik ook mee aan de slag gegaan. zie http://www.hoefkatrol.com

  4. #34
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: 1e Wimles Réban&Kabriche

    Dank je KnowHow, ik heb zijn dvd en ga de 25e naar een clinic dus ik zie het wel
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  5. #35
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    386

    Re: 1e Wimles Réban&Kabriche

    Ik heb trouwens met een oud stalgenootje gepland om eind september een lang weekend te gaan Wimmen

    En ik moest in mijn eerste Wim les ook idd zo langzaam stappen. Daar werd hij echt heel soepel van!

  6. #36
    Actief Forumlid allegro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    228

    Re: 1e Wimles Réban&Kabriche

    Leuke verslagen. Ik had na jullie les en wij hebben inderdaad ook aan de swingende stap gewerkt (echt een Wim-ding, tenminste ik heb het nog niet eerder gehoord). Onze s-stap gaat goed rechtdoor maar minder op de volte. Ik moet nu zijn hals rechtmaken t.o.v. de schoft, wel nek als hoogste punt. en dan hoofdje naar binnen,. moeilijk moeilijk!! Wat we ook nog hebben gedaan is op de volte een rechte hoek maken en dan zijwaarts weer de volte op. Alles om zijn achterbeen sterker te maken in draf (en later voor de galop). Het leuke van Wim vind ik dat ie echt naar je paardje kijkt. Iedereen heeft het zelfde doel maar de weg er naartoe past ie echt aan aan je paard

  7. #37

    Re: 1e Wimles Réban&Kabriche

    Ja dat is voor mij de essentie van het wymmen: hij kijkt naar jou en je paard en zoekt de weg voor die combi. En daar is hij verrektes goed in!!! En als de ene ingang niet werkt, heeft hij een arsenaal aan andere ingangen.

    Suus en Ldoash zijn ZO verschillend in alles, en voor allebei weet hij iets te vinden dat werkt, en dat ze leuk vinden.
    Ja het was weer erg leuk

    May the horse be with you!

  8. #38
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    386

    Re: 1e Wimles Réban&Kabriche

    Alleen bij Knowie kon hij even geen ingang vinden toen hij erop zat
    Komt wel goed.

  9. #39

    Re: 1e Wimles Réban&Kabriche

    Ik zag uiteindelijk toch wel duidelijk verschil in Knowie met Wim erop?
    Het kan weleens effe duren ja, dat is natuurlijk zo.

    May the horse be with you!

  10. #40
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    386

    Re: 1e Wimles Réban&Kabriche

    Ik zag ook idd duidelijk verschil.

    En het leuke was dat Wim zo enthousiast was over de bespiering van Knowie. Hij was in 2 weken al enorm vooruit gegaan. We zijn allebei heel benieuwd wat Eric Laarakker ervan zegt. Daar moet ik 17 juli weer naar toe.

  11. #41
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: 1e Wimles Réban&Kabriche

    Ik zit heel tijd te denken, maar was jij dan dat meisje wat na mij kwam met dat grote peerd

    Ik vond je nog zo gevaarlijk binnenkomen, het was harstikke laag daar en toch bleef je erop zitten En volgens mij vond je paard het ook aardig spannend! Of heb ik het mis?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  12. #42

    Re: 1e Wimles Réban&Kabriche

    ??? de ingang bij de rijbak is toch niet laag? Of bedoelde je bij de wasplaats?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  13. #43

    Re: 1e Wimles Réban&Kabriche

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    ??? de ingang bij de rijbak is toch niet laag?
    wel als Knowie eraan komt

    May the horse be with you!

  14. #44

    Re: 1e Wimles Réban&Kabriche

    Oh boy, dat moet dan wel een super-kanjer zijn!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  15. #45
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: 1e Wimles Réban&Kabriche

    Het was erg leuk om te kijken!!!!
    Ik vond het super gaan en Kabriche was zooooo relaxed . Ze stapte er rond alsof ze dagelijks daar op stal kwam.
    Leuke foto's hoor Rébanna
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •