Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Wegrennen

Actief Forumlid allegro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004

Wegrennen

Hellup,
    Mijn haf heeft de zeer vervelende gewoonte om soms om te draaien en weg te rennen als ik hem weg zend. Vandaag was het weer eens zo ver en rende hij in plaats van de trailer in een 60 km weg op. Gelukkig hebben we een engeltje boven ons hoofd dus is alles goed afgelopen.
    Weet iemand hoe ik dit wegrennen kan voorkomen? (het touw achter mijn eigen kont heeft helaas ook niet kunnen voorkomen dat hij wegrent).
    Alvast bedankt!

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: Wegrennen

Power position hielp dus niet, wat een tank dan zeg..pff. Nu komt een hele stomme en voor de hand liggend antwoord...meer respect krijgen van je paard. Klinkt een beetje afgezaagd maar...

Ik neem aan dat ie gewoon door de druk op zijn halster heen stormt? Dat deed Sjo vroeger ook.

Paar dingen wara ik in eerste instantie aan denk:
    heel veel porcupine (ook met de send van de cg, druk op het halster).
    En zorgen dat ie graag bij je wil zijn, veel stand by me, friendly game enzo.
    En als ie hem dan peert...catch me game dus volgende keer mssn trailer in de bak
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Heeft het ook nog te maken met hoe 'fel' je send is?
    Misschien dat hij bij een fellere send sneller wegrent? of is dat willekeurig?

Als je het kan zien aankomen, probeer dan op tijd met je stick+string zijn ass te raken om hem te laten omkeren en oefen liever nog even in een omheinde ruimte voor je op gevaarlijker terrein gaat spelen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Advies van eddy aan mij: na level 3 lukt alles
    Ik heb ook zo'n wegrenpaard. En het gebeurd nog steeds weleens, wel minder maar nog steeds. Dat is dus ook de reden dat ik niet van het erf afga zonder hoofdstel met bit. Ook op vreemd terrein loop ik met bit rond. Als hij zich in de bak losrukt dan zet ik enorm veel druk op hem. Zodat hij dus juist méér moet doen als hij 'vrij' is dan dat hij zich niet los zou rukken. Dus dan een zeer felle catch me game. Ik blijf gewoon doorgaan en misschien dat ik ooit zonder bit het terrein af durf

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    35

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Heeft het ook nog te maken met hoe 'fel' je send is?
    Misschien dat hij bij een fellere send sneller wegrent? of is dat willekeurig?
    Ik vroeg me af hoe je dan eigenlijk een send kunt verfellen? Shiva doet namelijk het tegenovergestelde van wegrennen, ze valt bijna in slaap bij de circling game

xxx julie

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Een snellere send komt in Level 2 aan bod, bij het winnen van de 7 games.

Zolang je nog met L1 bezig bent, hou je je gewoon aan de 3 seconden per fase. Het is ook niet erg als je paard langzaam cirkelt, zolang hij maar niet stopt op de cirkel.

Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    35

Tja dat is nou wel juist het probleem, ze stopt vaak . Wat moet ik daar dan aan doen?

xxx julie

Aangemeld
    Jun 2004

Onwijs bedankt voor jullie reacties. Ik denk zeker dat het met een stukje respect te maken heeft. Ik ga jullie tips gewoon proberen en doe hem op vreemd terein denk ik toch maar een hoofdstel in. Meneer doet deze trucks namelijk niet in de bak dus dan kan ik het ook niet oefenen. Vandaag heb ik een beetje geprobeerd met de squeeze game om hem uit te dagen weg te rennen maar telkens keerde hij heel netjes naar hem toe, en ben ik natuurlijk heeel friendly geweest!!

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Denk je dat je hem met hoofdstel wel kan houden?
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donderwolke
    Tja dat is nou wel juist het probleem, ze stopt vaak . Wat moet ik daar dan aan doen?

xxx julie

Zodra je dit merkt, gelijk weer met je fases beginnen (uiteraard altijd bij fase 1)
    Ik weet niet hoe ver je bent in level 1? Maar het kan zijn dat je paard ook langzaam op de cirkel gaat lopen omdat je vaak deze Game doet en het saai wordt. Ik zou dán steeds iets 'feller' gaan senden, dus met meer energie en iets sneller door je fases lopen (fase 1 zou ik dan wel lang aanhouden). Je paard heeft er een ander spelletje van gemaakt: "Hmm, eens kijken hoe snel zij reageert als ik stop"...aan jou de taak om zo snel mogelijk door te hebben wanneer je paard is gestopt en daar zo snel mogelijk iets aan te doen

Nogmaals, ik weet niet hoe ver je bent met level 1. Als je paard het principe snapt (het spel snapt) zou ik bovenstaande eens proberen. Als je paard de Circling Game nog moet leren, zou ik meer geduld hebben. Wie weet valt het kwartje wel ineens
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Galand had ook altijd de neiging om na een halfrondje slowmotion stil te gaan staan. Door mn send op level 2 niveau te doen (lange fase 1, korte 2,3 en 4) en met fase 4 niet hemzelf te raken maar zijn persoonlijke ruimte was dat probleem gauw verholpen.
    Maar inderdaad, wat Linda zegt, eerst moet je paard het principe snappen. Als de short Range goed gaat kun je het wel proberen, anders nog even short range blijven oefenen.

succes...

Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    35

Hoi,

ik ben nog maar een kleine maand bezig met Parelli, dus het is wel bij het aanleren van de circling game. Maar toch hebben we het al een aantal keer gedaan en het gaat vrij goed, alleen dat stilvallen. Soms valt ze ook stil omdat ze rondom haar wil kijken en dus totaal niet geïnteresseerd is in mij, een respecttekort denk ik, niet? De short range gaat best goed hoor, dan loopt ze meestal wel goed.
    Maar ik heb toch nog eens een vraagje over die send: hoe moet je je paard eigenlijk wegzenden? Moet je meteen lead it doen, of eerst achteruit sturen of zo? Ik snap het niet, op de video lijkt het zo evident hoe pat het doet maar in de boekjes vind ik het net ietsje te onduidelijk. Kan iemand dat eens volledig uitleggen hoe je het doet?

xxx julie

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Eddy stuurde vrijdag het paard eerst een stukje achteruit mbv de yoyogame bijvoorbeeld. Dit om te voorkomen dat je paard over je heen zal lopen en om je eigen ruimte duidelijk te maken. Vervolgens wijs je in de richting waar je hem heen wilt sturen met je leidhand, je kijkt in die richting en eventueel zet je je been aan die kant iets opzij om extra ruimte te maken. Je zorgt ervoor dat je goed contact houdt met het touw. De lead-it-fase van de send is een porcupinegame dus je moet licht contact hebben.
    Als je paard nog niet weg is, ga je door met lift-it, swing it, touch it. Raak je paard in zone 2 en niet in zone 5. (dat is iets wat ik altijd deed namelijk en erg onduidelijk voor het paard). Je kunt je paard ook raken in zijn persoonlijke ruimte. Dat werkte bij Galand in praktijk beter dan hem zelf te raken.

snap je hem nu?

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

De bedoeling bij fase 4 is niet dat je je paard raakt, maar dat je de plek raakt waar hij staat/stond. Als hij op tijd weg is, sla je op de grond waar zijn voeten eerst stonden. Blijft hij staan, dan krijgt hij de string tegen zich aan.
    En inderdaad Sandra, je mikt op zone 1/2 niet op zone 4/5.

Dit gaat het beste als je paard minimaal een carrotstick lengte bij je vandaan is, dus eerst zo'n 2 meter achteruit yoyo-en.

Aangemeld
    Jun 2004

Hoi Maaike,
    Met hoofdstel weet ik dat ik mijn schatje wel houden kan, helaas. Ook een gewoon stalhalster met het touw door de twee ringen aan de zijkant helpt. Maar zodra het touw aan de onderkant van zijn hoofd zit (nouja onder zijn kin dan) gaat het mis. Niet altijd hoor maar soms. Misschien moet ik mijn halster wat krapper maken, bedacht me gisteren ineens dat het misschien wat te groot is en dat het daardoor niet de juiste druk geeft.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten