Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 27

Topic: Circling Game overslaan??

  1. #1
    Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Belgium
    Berichten
    330

    Circling Game overslaan??

    Inmiddels zijn we ook al een aardige tijd bezig en ik moet zeggen:het gaat best goed Alleen The Driving Game vanaf zone 1 snapt hij nog niet goed.Maar dat komt wel.

    We zijn hem ook al de ORS aan het aanleren mbv pn.nl
    En ik heb echt zo'n zin om er erop te gaan zitten en eventjes rond te stappen (meer mogen we niet doen met die pees)

    To the point.Daar ons paard een peesblessure heeft(lees:1 die bijna volledig genezen is en nog een zware maar we mogen er wel op maar enkel voor het stappen. ) zou ik graag Game 5 overslaan vanwege die blessures.

    Zou ik dat kunnen doen?Zouden dat gevolgen kunnen geven voor het verdere verloop in het grondwerk en/of rijden?

  2. #2
    Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Erpe-Mere(B)
    Berichten
    1.138

    Re: Circling Game overslaan??

    Ik vind dat je het squeeze game niet kan zonder circling game... Kan je het circling game dan niet gewoon in stap doen?

  3. #3

    Re: Circling Game overslaan??

    Hey,
    ik denk niet dat je expres vanwege die peesblessure speciaal de cirkling moet overslaan. Het gaat er niet om hoeveel rondjes je doet, welke gangen je doet, maar wel hoe je het doet. Hij moet de gebaren en de fases leren kennen en zijn verantwoordelijkheid opnemen waar dat nodig is, en leren dat hij een vraag mag stellen en dat jij zal luisteren en jij leert juist interpreteren en een antwoord geven. Het is een deel van het proces, het is wel niet zo heel noodzakelijk, maar wel handig naar later toe. Dus ik zou zeggen, elke keer een rondje aan elke kant in stap, dat zal zo belastend nog niet zijn, maar je krijgt wel de basis onder de knie. Hopelijk heb je er iets aan ...
    bye
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore


  4. #4
    Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Belgium
    Berichten
    330

    Re: Circling Game overslaan??

    Oh ok!
    Ik dacht ook dat het noodzakelijk was om de 3 gangen te doen.

    Ik vraag me nog iets af:
    Men raadde mij aan om eigenlijk sneller door alle games heen te gaan aangezien Fille snel zich verveeld of zijn aandacht verliest als we het te vaak doen.Is dat een goed idee?

  5. #5

    Re: Circling Game overslaan??

    Dat is zeker een goed id! Hiermee versterk je jullie relatie nog, en krijg je een betere communicatie. Dus doe maar, je bent op goede weg! Misschien is een playday iets voor jou, kan je misschien eens met mijn ponys of een savvy paard proberen om eens te voelen hoe het voelt?
    bye
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore


  6. #6
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Circling Game overslaan??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door blue_star
    Oh ok!
    Ik dacht ook dat het noodzakelijk was om de 3 gangen te doen.
    Nee hoor, in level 1 hoeft dat nog helemaal niet!
    En als jouw paard alleen maar mag stappen vanwege een blessure, dan begin je daar toch gewoon mee. Dan kun je hem in elk geval alvast de principes van de circling game aanleren.

    Ik vraag me nog iets af:
    Men raadde mij aan om eigenlijk sneller door alle games heen te gaan aangezien Fille snel zich verveeld of zijn aandacht verliest als we het te vaak doen.Is dat een goed idee?
    Ja, dat denk ik wel. Zeker omdat je schrijft dat je al een aardig tijdje bezig bent, en je zo te lezen nog niet verder bent dan game 4. Als die eerste 4 games goed (genoeg) gaan, dan gewoon lekker verder gaan, anders wordt het saai voor je paard!

  7. #7
    Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Belgium
    Berichten
    330

    Re: Circling Game overslaan??

    Ik vraag me eigenlijk af wanneer ik verder kan gaan naar game 5

    Driving vanaf zone 1 gaat op fase 3
    Yoyo helaas nog maar op fase 4(achterwaarts),voorwaarts al op fase 1

  8. #8
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: Circling Game overslaan??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door blue_star
    Ik vraag me eigenlijk af wanneer ik verder kan gaan naar game 5

    Driving vanaf zone 1 gaat op fase 3
    Yoyo helaas nog maar op fase 4(achterwaarts),voorwaarts al op fase 1
    Hoihoi.... in de boekjes staat precies omschreven wanneer jullie klaar zijn om naar de volgende game te gaan!! Erg handig, en je weet direct of jullie er al aan toe zijn!
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  9. #9
    Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Merelbeke (België)
    Berichten
    622

    Re: Circling Game overslaan??

    Mijns inziens is het mogelijk om alle 7 games aan te leren op 2 uur of minder. Heb het al paar keer gedaan met paarden, het is dan niet perfect, maar de relatie komt dan wel te goede. De belangrijkste game moet wel goed zitten (friendly game) Zolang die goed zit dan mag je af en toe nog een foutje maken. Ik persoonlijk zou men paard niet circling aanleren als hij een peesblessure heeft. De kans dat hij de eerste keer op een drafje gaat is bijzonder groot, en daar sta je dan te proberen hem stil te krijgen, en zoals paarden zijn gaan ze dan alleen maar sneller. Tenzij jouw paard nogal left brained is, en zeer op het gemakje, dan kan je het wel eens proberen.

    Mvg Jarno De Smet
    Horses and Live, It's all the same to me...

  10. #10

    Re: Circling Game overslaan??

    We zijn hem ook al de ORS aan het aanleren mbv pn.nl
    Huh????
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  11. #11

    Re: Circling Game overslaan??

    ik-ga-voor-m'n-buurt-typen;

    Quote:
    We zijn hem ook al de ORS aan het aanleren mbv pn.nl
    Huh????
    We zijn hem ook al de ORS aan het aanleren mbv parelli natuurlijk.

    Tenzij ik geen flauw idee heb en het een site is of ik er zelf ook niks van snap.

  12. #12
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Circling Game overslaan??

    Hé Wanabe, als je al voor je beurt wil typen, moet je het wel goed vertalen hè.

    ORS = One Rein Stop, oftewel 1-teugel stop, oftewel: de noodrem.

    pn.nl = http://www.paardnatuurlijk.nl waar ergens een uitleg schijnt te staan over hoe je de ors aan kunt leren.

  13. #13
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Circling Game overslaan??

    En marianne heeft PN allergie???


    @Jarno - Het gaat er niet om of het paard het leert, maar het gaat om het leerproses van de ruiter... Als jij level 1 savvy hebt gekregen in 2 uur, dan ben je een natuurtalent, maar eerst zien - dan geloven
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  14. #14
    Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Merelbeke (België)
    Berichten
    622

    Re: Circling Game overslaan??

    Het was niet het eerste paard dat ik in 2 uren deed eeeh Het leren van de 7 games heeft me ook wel een aantal weken geduurd. Maar eens je ze kan, kan je ze snel toepassen op het paard. Op elk paard.
    Horses and Live, It's all the same to me...

  15. #15
    Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Belgium
    Berichten
    330

    Re: Circling Game overslaan??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Hé Wanabe, als je al voor je beurt wil typen, moet je het wel goed vertalen hè.

    ORS = One Rein Stop, oftewel 1-teugel stop, oftewel: de noodrem.

    pn.nl = http://www.paardnatuurlijk.nl waar ergens een uitleg schijnt te staan over hoe je de ors aan kunt leren.
    En bedankt,dat is het juiste antwoord
    Ik doe dit met een reden:

    Fille is in de nek nogal wat 'stroef',buigen gaat moeilijk voor hem.
    Vandaar dat ik nu al begin wat al zeer goed gaat.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •