Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Nel, Niels, Menno en een beetje Parelli

  1. #1

    Nel, Niels, Menno en een beetje Parelli

    Hallo allemaal.

    Niels, mijn nieuwe Haflinger die ik 3 weken geleden heb opgehaald begint zich gelukkig al heel goed thuis te voelen. Gisteren is hij voor het eerst gaan groomen met Menno de kleine shet. Iets wat Menno vroeger nooit met haar speelkamaraadje Radja deed. Niels en Menno zijn denk ik goed op weg om hele goede vriendjes te worden.
    Verder verloopt het nu weer spoedig tussen mij en Niels. De 1e paar dagen liep Niels bijna over me heen, en kwam er geen eind aan zijn knabbellust. Hierna heb ik hem consequent met de stick op afstand gehouden en geaaid. Toen werd het even wat moeilijker omdat Niels een week heeft gedaan alsof ik niet bestond. Ik heb gevoetbald in de wei, gespeeld met Menno, boekjes gelezen, en met de watersproeier gewerkt totdat ik weer in zijn belangstelling stond en hij uit zichzelf weer bij me kwam. In de tussentijd heb ik ook zijn leefgebied steeds groter gemaakt. Eerst alleen de padock en stal, daarna paar uurtjes op de wei, dan hele dagen op de wei, en sinds afgelopen dinsdag zijn de schaapjes die ik tijdelijk te leen had opgehaald, en kunnen beide heren zelf bepalen waar ze staan. Vanaf die dag staan ze ook dag en nacht samen. Eerder was dat alleen op de paddock en had de kleine Menno een stukje waar alleen hij kón komen. De verdere parelli-games heb ik even gelaten voor wat ze zijn. Ik merk ook dat Niels nog steeds moet wennen aan zijn nieuwe omgeving. Hij toont mij nu wel steeds het nodige respect en knabbelt (bijna) niet meer. De enkele keer dat ik hem terug of opzij moet zetten verloopt eigenlijk heel goed. Als hij brutaal wordt of knabbelt zet ik hem eerst achteruit en loop dan weg. Meestal is hij binnen 5 minuten weer bij me en gedraagt zich dan voorbeeldig. Vanaf die 1e week kan ik ook weer lief tegen hem zijn, en hij begrijpt dat hij mij vele malen leuker vindt als ik hem knuffel en aanhaal, maar dat dit wel gebeurt op voorwaarde dat hij voorzichtig is met mij. Dat is hij nu dus ook meestal. Heel lief en heel voorzichtig. Ik denk dat hij op die manier ook Menno zo ver gekregen dat hij door het kleine shetje gegroomd wordt.

    Ik ga zo meteen voor het eerst met Niels wandelen.. Ik ben reuze benieuwd, en natuurlijk ook een beetje zenuwachtig. Het is hier niet zo druk maar ik moet toch over de gewone weg. In België zijn nauwelijks zandwegen.

    Tot de volgende keer.

    Nel.
    samen werken

  2. #2

    Re: Nel, Niels, Menno en een beetje Parelli

    Ik heb bewondering voor de rust en het geduld dat je hebt met Niels. Hoe geweldig aangepakt, dat wekken van zijn interesse. Wow! Dat komt wel goed met you´re herd of three

  3. #3
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Nel, Niels, Menno en een beetje Parelli

    Goed joh Nel, dit mocht gerust bij succes verhaaltjes staan vind ik. Je bent trouwens bijna van nul gekomen met Niels.
    Hopelijk gaat de wandeling even goed als de rest, veel plezier iig.

  4. #4

    Re: Nel, Niels, Menno en een beetje Parelli

    Ik ben zaterdag niet zo gek ver gekomen. Op de oprit was al ver genoeg voor Niels. Hij was niet overdreven bang, maar werd wel heel erg nrustig. Ik ben gewoon op de oprit blijven staan totdat hij rustig naast me bleef staan.

    Zoveel geduld heb ik niet altijd Trea. Vandaag was ik de onrust zelf. Gisteren waren Niels en Menno toch wel flink van streek na de bijna op buurmans dak landing van een luchtballon. Wat zijn het toch stomme lui om voor de kick zo laag te gaan vliegen. Hierna was het vaderdag en ben ik niet meer toegekomen aan het leegscheppen van de wei. (ik heb 2 stel vaders en tamelijk ver weg wonen) Vandaag zag ik dat Niels toch heel erg aan de racerij was geweest. Hij was vandaag ook absoluut weer even bij af. Ik had eerder zin om een potje te janken dan wat anders. Paar keren weer rustig naar binnen gegaan om iets anders te doen, maar je hebt zo van die dagen dan kun je beter niets ondernemen. In plaats van me hierbij neer te leggen had ik juist vanavond het plan opgevat om iets aan Niels' hoeven te doen. stom stom stom stom Niet dat Niels zo heel erg vervelend was, maar toch vervelend genoeg om zijn achterhoef steeds los te rukken. In plaats van leuke spelletjes te verzinnen ging ik me vandaag voor de variatie maar eens een flinke partij lopen te ergeren. Errug goed voor mijn algehele staat van misére. Toen ook nog lopen mopperen op mijn vriend die nu van ellende maar voetballen is gaan kijken.

    Een ding is zeker. Veel erger kan het niet worden. Dus maar snel gaan slapen, gelukkig is er morgen weer een nieuwe dag.

    Doeii
    samen werken

  5. #5

    Re: Nel, Niels, Menno en een beetje Parelli

    Ja, en weet je wat nou zo leuk is aan NH-ers (welke vorm dan ook)?
    Dat ze zich er bewust van zijn geworden, waaróm het fout ging, en niet het paard de schuld geven, maar zichzelf.
    Hoe vervelend ook, dit gebeurt je niet snel weer, Niels vergeeft je, nu jijzelf nog... (dat zal ietsje langer duren)

    Inderdaad.. kopop, morgen is er weer een dag om fouten te maken, maar vooral om goed te doen!

  6. #6

    Re: Nel, Niels, Menno en een beetje Parelli

    Ha die Trea.

    Niels misschien wel..... maar mijn menneke is nog steeds erg boos

    Groetjes en bedankt voor je opbeurende woorden.

    Doeiiiiiii
    samen werken

  7. #7

    Re: Nel, Niels, Menno en een beetje Parelli

    Ach.. mennekes... zijn meestal makkelijk te "hanteren" hoor. Ze hebben zo´n duidelijke gebruiksaanwijzing:
    kook vanavond zijn lievelingsmaaltje
    zeg sorry
    enne.... puntje puntje hihi, dan is morgen alles weer goed

  8. #8

    Re: Nel, Niels, Menno en een beetje Parelli

    Hoi Trea.

    Lievelingskostje werkt al super. Voor het overige grondwerk moet ik vrees ik toch aan de blauwe pilletjes.

    Doeiiii
    samen werken

  9. #9
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: Nel, Niels, Menno en een beetje Parelli

    hahaahaha ik lig dubbel! Dus zo moet ik ook mijn menneke aanpakken

    Maar Nel ik vind het ook super hoe jij het doet met je paardjes, vind het heerlijk om je verhalen te volgen.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •