Hallo !
We (ik en Annemieke) hebben net het boek en de video van Emiel Voest fase 1 gelezen/gekeken, maar we hadden nog een aantal vraagjes voor we ermee aan de slag willen gaan ...
Als ik het goed begrijp zijn er 4 manieren om iets aan te geven: leidende/drijvende hand, voorste/achterste cirkel of middelllijn, gespannen/ontspannen houding en stap vooruit of achteruit doen.
- Als het tempo en richting (bij loswerken) hetzelfde wilt houden zou je achter de middellijn moeten staan, maar in die achterste cirkel staan heeft toch juist een drijvende functie zodat het paard zou moeten versnellen?
En houd je je handen in dat geval allebei op dezelfde hoogte?
- Als je een stap vooruit moet doen voor bijvoorbeeld halthouden op de cirkel, dan moet je daarna lijkt mij weer een stap achteruit doen, maar dan zou het paard naar je toe moeten komen toch, terwijl hij juist weer verder moet lopen op de cirkel ...
- Wanneer moet je nou precies ontspannen of gespannen houding aannemen?
- In het boek stond dat tempowisselingen op de zelfde manier worden aangegeven als overgangen, maar hoe geef je het verschil dan aan?
- Er wordt ook alleen beschreven het van hand veranderen over het midden, terwijl op de video, Voest het paard ook van hand laat veranderen door voor hem te gaan staan (v贸贸r de voorste cirkel).
Hoe gaat dat dan precies?
Sorry voor de vele vragen ... ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen.
Groetjes, Annemarie (en Annemieke)
Bladwijzers