Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Hold the tongue

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    Westmeerbeek
    Berichten
    298

    Hold the tongue

    Gisteren nog maar eens met mijn vingers tussen Nathes zijn tanden geraakt. Ik heb een paar maanden geleden wel eens hold the tongue geoefend, eerst met CS, dan met 1 vinger, en ondertussen hield hij zijn hoofd stil maar sabbelde zo'n beetje, waarbij er een soort trekkend gevoel op mijn vinger naar achter in de mond ontstaat. Uitendelijk kwam mijn vinger tusen de tanden en heb ik het maar een tijdje zo gelaten. Maar nu ben ik er terug mee begonnen. 1 vinger ging prima, met 2 hield hij zijn mond initieel ook stil maar dan begon hij toch weer te knabbelen. Nu loop ik met een bijtwondje op mijn vinger rond. Ik snap eigenlijk niet goed hoe ik het juist moet doen. Wacht ik te lang (houd ik mijn vinger te lang in zijn mond waardoor hij zoals op het bit wat gaat knabbelen)? Houd ik mijn vinger fout? Voor mijn gevoel had ik met 1 vinger nog wat ruimte, maar met 2 zat ik toch dicht bij alle tanden voor mijn gevoel. Ik huiver bij de idee van 4 vingers...
    Graag suggesties en ervaringen.

  2. #2
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Hold the tongue

    Ik oefen het eerst met de savvy string. Die laat ik dan een tijdje in Tamara's mond totdat ze 't heel rustig en ontspannen in haar mond houdt. Is je release wel goed? Gelijk je vinger eruit als Nathes zijn mond stil houdt...en lekker friendly-en. Je kan 't natuurlijk elke keer met je vingers proberen, maar je kan ook de savvy string het meeste werk laten doen

    En dáárna pas je vinger(s) in zijn mond doen, zodat hij in ieder geval al wat meer ontspannen is. De release is erg belangrijk, dus het is veiliger om dat eerst te oefenen met een savvy string of CS dan met je vingers. Vingers zou ik pas doen als je paard z'n mond ook stil kan houden wanneer je die CS of savvy string er wat langer in kan houden. Set it up for succes
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  3. #3

    Re: Hold the tongue

    Tja... interesting! Ik ben zo ook in mijn vinger gebeten (had er ook gelijk 3 in). Amy zuigt ze naar boven, richting tanden. Ik voel het inderdaad ook als een "trekkend" gevoel.

    Savvystring is wel een goed idee, maar hoe doe je die erin dan? En hoe is je release? Want als je de string eruit trekt als release, schuur je dan niks kapot?

  4. #4
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Hold the tongue

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Savvystring is wel een goed idee, maar hoe doe je die erin dan? En hoe is je release? Want als je de string eruit trekt als release, schuur je dan niks kapot?
    Ik laat de savvy string in haar mond hangen als het ware en houd aan de onderkant van haar kin de string bij elkaar. Als ze dan haar mond stil houdt, kan ik de savvy string er gewoon zachtjes uit halen, net zoals een bit wat je aan beide kanten vast houdt en naar voren eruit haalt. Dus geen sprake van schuren, anders zou ik het ook zeker niet doen
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  5. #5

    Re: Hold the tongue

    ik doe bijna iedere paar dagen wel even een soort van massage van het tandvlees, de lippen en de binnenkant van de wang, meestal maar 5 sec ofzo en soms ook heel even je vingers op de tong... en dan die tong eens beetpakken etc. en meteen weer los, en de ene keer wel de tong beet pakken en een andere keer weer niet... voor eagle is het nu zo gewoon dat ik in zijn mond zit dat als ik eens de tong langer vast houdt hij dat ook gewoon vindt... ik doe het ook nooit zo van IK GA NU DIE TONG PAKKEN, maar het friendlyen rond zijn mond vindt ie nu gewoon zalig, dus die tong pakken is er eigelijk vanzelf vangekomen..

  6. #6
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    Westmeerbeek
    Berichten
    298

    Re: Hold the tongue

    Bedankt voor de tips.Ik heb inderdaad geen release gegeven als hij het maar liet begaan, en hij heeft zeker 15 seconden niets gedaan terwijl ik mijn vingers op zijn tong hield. Ook al weet ik met mijn verstand dat ik moet releasen, blijkbaar is me dat hierin ontgaan . Bij Nathes kan ik ook wel lekker rond zijn mond kroelen, hij vindt dat best wel fijn, maar zijn tong even pakken heb ik nog nooit spontaan gedaan. Als mijn vinger weer genezen is ga ik zeker terug aan de slag, eerst met string, en dan met vinger(s), maar zeker met release.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •