Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Ontsteking wassen met Biotex?

Actief Forumlid sanne2's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ontsteking wassen met Biotex?

Pardoes heeft een dikke ontsteking onder zijn lip. Tot nu toe hou ik het in de gaten en spoel ik het vuil er af met water. Nu kreeg ik van iemand de tip om het te wassen met Betadine (lijkt me logisch) of met Biotex. Voor ik dat laatste zou gaan doen, ben ik benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Re: Ontsteking wassen met Biotex?

Biotex wordt wel eens gebruikt voor hoefproblemen ( bv weken van een hoefzweertje). Voor een ontsteking op de huid en aan het gezicht zeker niet gebruiken.

Betadine is okay maar je kunt ook denken aan Tea Tree om te ontsmetten en te genezen. (infoilverlinde)
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik zou ook gaan voor Tea Tree, een van de weinige essentiele olien die je puur op de huid mag gebruiken. Je kan het eventueel ook inwendig toedienen om de onststeking van daar te bedwingen.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Aangemeld
    May 2005

Hmm, ik heb Tea Tree zelf wel eens gebruikt op mijn huid maar was er toen niet echt stuk van. Volgens mij reageerde ik er wat gevoelig op ofzo. Ik heb nu betadinezalf gekocht en er gisteren voor het eerst op gesmeerd. Ik ga vanavond weer kijken hoe het gaat. Wel lastig hoor, het is voor het eerst dat Pardoes echt een kwaal heeft en ik ben net zo'n bezorgde moeder.

Boitex kan heel goed. Ontsmet goed. Badedas kan ook. Tea tree olie kan bij mijn weten beter niet puur gebruiken.

Aangemeld
    May 2005

Tea Trea

(Heb je vast wel eens vaker gehoord)

Aangemeld
    Mar 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Boitex kan heel goed. Ontsmet goed. Badedas kan ook. Tea tree olie kan bij mijn weten beter niet puur gebruiken.
    tea tree kan best wel puur gebruikt worden hoor. Zeker als je het op een wonde gebruikt met niks verdunnen. Je moet echter wel zorgen dat je een zuivere vorm gebruikt. Er is veel nep in de handel, in de bio winkel is het meestal OK. Een goede incicatie is de prijs, een flesje tea tree van 2,5 euro voor 10 ml is echt niet goed. Soms staan er handelaars op markten die zogezegd essentiele olien verkopen uit te kiezen aan 5 euro per stuk of zo. NOOIT KOPEN, als je daar mee aan de slag gaat kom je bedrogen uit en doe je meer kwaad dan goed.
    Ik gebruik het zelf altijd, ook voor mezelf en de kids, en het werkt perfect.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Ik heb ´m rechtstreeks van de Silverlinde. Zuiverder kan denk ik niet. En daar raden ze echt aan om het niet puur te gbruiken..

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Ik weet niet of dit ook voor paarden geldt maar ik hoorde laatst op EHBO les dat de samenstelling van Biotex veranderdt is, dus dat het bij mensen niet meer aangeraden wordt om hiermee te ontsmetten.
    Ik zou dan toch ook gaan voor de tea tree
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hanneke1980
    Ik weet niet of dit ook voor paarden geldt maar ik hoorde laatst op EHBO les dat de samenstelling van Biotex veranderdt is, dus dat het bij mensen niet meer aangeraden wordt om hiermee te ontsmetten.
    Ik zou dan toch ook gaan voor de tea tree
    Ah, dat is iets om rekening mee te houden.. mijn info stamt uit de tijd dat ik (net bevallen) met mijn ass in een badje biotex moest gaan zitten voor het ontsmetten van de hechtingen.

Maar ja.. vorige eeuw he

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik smeer altijd op alle wonden calendula zalf.. dikke lagen! Bij ons werkt het... Betedine wil nog wel eens wildvleesgroei geven.. Calendula niet.. het ontmet en gaat overmatig littekenweefsel tegen..

Aangemeld
    Mar 2006

citaat rechtstreeks uit het boek essentiële oliën voor paard en hond van Margriet¨Dudock van Heel, Silverlinde "Een bijzondere eigenschap van tee-tree olie in verband met haar ontsmettende eigenschappen is dat zij op iedere wond direct puur kan worden aangebracht en dat zij beter ontsmet dan betadine en/of blauwsel. De olie vermengt zich met pus, etter of bloed en doodt de daar aanwezige bacteriën en bevordert tegelijkertijd het wegvloeien van de schadelijke stoffen"
    Joni Bentley

Bladwijzers

Forum Rechten