@trea
volgens mij klopt jouw redenatie helemaal. Hij heeft alleen zelf wat proeven gedaan en met dat inzicht zijn bekapping verandert (en dus geconstateerd dat het in de praktijk ook werkt). Hij is nu met iemand anders samen bezig dit wetenschappelijk te onderzoeken en bewijzen.
Ik denk dus ook dat deze manier meer van natuurlijk bekappen wegheeft, maar hoewel het in de praktijk misschien overeen komt, is de theorie erachter heel anders. Het lijkt me, vooral in probleemgevallen, wel belangrijk om de juiste anatomie te weten.
Ik heb bijvoorbeeld heel vaak getwijfeld aan die zool dun maken. Bij natuurlijk bekappen én strasser zijn er paarden die herstellen van bepaalde aandoeningen. Ik twijfel er dan over dat de hoeven misschien niet dankzij, maar ondanks dat de zool zo dun is, toch beter zijn geworden. omdat heel veel andere punten van de bekapping wel kloppen, misschien?
Net als marja, heb ik nu te veel paarden gezien met prima hoeven, die gewoon gevoelig bleven. Ik wilde eigenlijk ook een keer een andere bekapper laten komen, maar nu marco anders bekapt, hoeft dat niet meer
Ik kan me de twijfel heel goed voorstellen, hoor. Misschien hebben we zelf wel niet goed genoeg bekapt? Aan de andere kant heb ik me er zeer goed in verdiept, de drie-daagse seminar gevolgd, ben ook niet extreem dom of onhandig...Als ik het al blijkbaar niet goed genoeg kan bijhouden, wie dan wel? Dat is dan misschien ook wat minder aan een methode, juist dat je er zó veel zelf aan moet doen. Dan is er ook veel kans dat er iets mis gaat.
Bladwijzers