Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 31

Topic: Help, Silke eet mest van Lieke.

  1. #16
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Help, Silke eet mest van Lieke.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mafhaf
    Lodash is na de verhuizing ernstig afgevallen, heeft last gehad van teveel gas in de buik, wat koliekerig geweest en van de week weer wat, en begon onlangs ineens Susan haar verse mest te eten. (Hij was toen overigens wel recent ontwormd, dus Lila, ik ben nog erg benieuwd naar waarom je daarnaar vroeg!)

    In overleg met de chiro/acu/homeo-hofdokteres van Lodash hebben we besloten hem toch maar een bepaalde kuur van Groene Os te geven. Naast een zoutblok had ik inmiddels ook een mineralenblok in we wei gezet, maar dat maakte geen verschil in mest eten.

    Ben benieuwd!
    Soms raken de darmen van een f]/images/smilies/icon_wink.gif[/img] . Het is met diarree altijd lastig, omdat het door zoveel dingen kan komen. Het weer zelf (de hoge temperatuur hele dag in de zon), minder eetlust door de warmte maar wel veel drinken (daardoor minder ruwe vezels in de darm), stress, andere omgeving, andere grasmat, nieuwe baal kuil/hooi, soms net een wortel teveel gehad, wormen. Wat je nog zou kunnen proberen is ijslands zeewier. Dat kan je door het voer mengen. Want likstenen zijn natuurlijk "vrijblijvend", supplement door het voer niet.

  2. #17

    Re: Help, Silke eet mest van Lieke.

    Okee, dank je voor je antwoord . Zou goed kunnen die wormkuur hem extra parten heeft gespeeld, . Hij krijgt nu die kuur van de Groene Os en op de een of andere manier lijkt dat erg aan te slaan. Gelukkig maar!

    May the horse be with you!

  3. #18
    Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.415

    Re: Help, Silke eet mest van Lieke.

    @ mafhaf, welke kuur geef jij dan van de Groene os?
    Ik heb ze allebei in het voorjaar een kuur Drainage Compositium gegeven van hetzelfde merk. Doe ik in het najaar weer.
    Ze krijgen, sinds Silke at van de mest, allebei een hele Pavo koek, ipv een halve, ik zie het haar nu bijna niet meer doen.
    Liksteen, mineraal, doen ze niks mee.

    @ Lila, wat doet zeewier precies? Zou je het ook kunnen geven aan een paard met zomereczeem?
    Prendre la vie comme elle vient!

  4. #19
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Help, Silke eet mest van Lieke.

    Zeewier zit behoorlijk vol met vitamines en mineralen.

    Ik voer heel erg sober, een handje brok (ijslandse brokjes) en daarbij wel olie (omega) en zeewier. Bijkomend voordeel is dat ze er enorm van gaan glimmen. En Andor, de Merens is nog steeds zwart. Bij donkere paarden verdiept het de kleur. Rond deze tijd vh jaar had ik vroeger altijd al een bruin met oranje paard.

  5. #20

    Re: Help, Silke eet mest van Lieke.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mariejo
    @ mafhaf, welke kuur geef jij dan van de Groene os?
    Op dit moment zowel Darmclear (soort probiotica, paardenYakult) en tijdelijk (mag ook alleen tijdelijk) Boost compositum. Op advies van de chiro/homeo/noem-maar-op.

    May the horse be with you!

  6. #21
    Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.415

    Re: Help, Silke eet mest van Lieke.

    @lila en mafhaf, dank je wel voor jullie antwoorden.
    Prendre la vie comme elle vient!

  7. #22
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Help, Silke eet mest van Lieke.

    You're very welcome . Eet ze nog steeds mest?

  8. #23

    Re: Help, Silke eet mest van Lieke.

    Lodash eet ondanks Darmclear en alle andere goede zorgen nog steeds mest. Hoe is het met het paard van de TS?

    May the horse be with you!

  9. #24
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Help, Silke eet mest van Lieke.

    mm ze eet de verse mest van Susan? Niet van andere paarden? Dan misschien Susan's mest een laten nakijken op samenstelling. Daar zit blijkbaar iets in wat Lodash nodig denkt te hebben? Voer je Suus hetzelfde als Lodash?

  10. #25
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Help, Silke eet mest van Lieke.

    Mest eten is een gedrag dat begint vanuit een bepaalde noodzaak en al snel een ondeugd wordt, of liever gezegd een gewoonte.

    Zitten er in de mest van Suus nog onverteerde graantjes, maiskorrels of zoiets? Wick at ook de mest van Son toen ze dat eenmaal ontdekt had . Later, toen Son ander voer kreeg, stopte het mest eten ook, omdat er niets smakelijks meer te vinden viel in die mest.

    Ik weet niet of darmclear hetzelfde is als Sandclear en of je het gebruikt hebt om zand af te voeren, maar je zou eens gekookt lijnzaad kunnen proberen. Dit voert zand af, maar laat ook een beschermend filmpje achter op de darmwand. Hierdoor krijgt deze de tijd om te herstellen en dan weer optimaal de vitamientjes en mineralen op te nemen. Wat het kan dus zijn dat hij op zoek is naar wat extra vitaminen/mineralen.

    Kate heeft dit ook bij tijd en wijle en wat bij haar heel erg goed werkt, is haar iedere dag een eetlepel zeewier geven gedurende een maand. Dan lijken alle tekorten weer aangevuld en stopt ze met graven en zand happen.

    Als dit geen oplossing biedt, dan vrees ik dat Lodash een gewoonte heeft gemaakt van het eten van mest en kun je er weinig aan doen om het te stoppen. Behalve zorgen dat er geen mest meer in het land ligt .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  11. #26

    Re: Help, Silke eet mest van Lieke.

    Dank voor jullie meedenken!

    Lodash heb ik tot nu toe alleen betrapt op Suus' d'r mest eten, maar zeker weten of hij niet van anderen snoept weet ik niet. Er is nog een paardje in de wei dat mest eet, overigens, dus je zou dan toch aan tekorten denken. Verveling kan het no way zijn!

    Suus en Lodash eten dezelfde ruwvoer, gras en musli, alleen Suus een handje musli (EquiSanum arabian) en hij een kilo. Ze krijgen nu allebei darmclear, boost, glucosaminen en gelatinaat. Plus een paar handjes natgemaakte zemelen per dag. In Suus d'r mest zitten geen zichtbaar onverteerde korrels of voedseldelen, dat ik kan zien.

    Er is een zoutblok en een mineralenblok voorhanden in de wei.

    En de mest wordt nu behoorlijk goed uit de wei gehaald! Gelukkig.

    Lijnzaad krijgen ze normaal eens per week, maar daar was met alle zemelen de klad ingekomen. Toch maar weer gaan geven dan.

    Misschien ook zeewier gaan geven. Ik kijk het nog even aan.

    May the horse be with you!

  12. #27
    Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Achterhoek
    Leeftijd
    57
    Berichten
    1.415

    Re: Help, Silke eet mest van Lieke.

    Mafhaf, Silke eet geen mest meer, ik heb het haar niet meer zien doen.
    Ze krijgen zemelen, Pavo: Nature's best, zeewier, en als beloning de Summerfit koeken.
    En eens in de zoveel tijd een lijnzaad kuurtje.
    Prendre la vie comme elle vient!

  13. #28

    Re: Help, Silke eet mest van Lieke.

    Dankjewel, ik denk zomaar dat ik zeewier ga halen voor erbij....

    May the horse be with you!

  14. #29

    Re: Help, Silke eet mest van Lieke.

    Update: Lodash zit stikvol zand. Ik weet niet of het iets te maken heeft met het mest eten, overigens. En hij (en zij) krijgt (en) nu zeewier

    May the horse be with you!

  15. #30
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Help, Silke eet mest van Lieke.

    Stikvol zand?! Wow. Dat heb je gelukkig op tijd ontdekt. Kwam je erachter door de darmclearkuur?

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •