Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: [L1] grondwerken, paard geirriteerd?

  1. #1

    [L1] grondwerken, paard geirriteerd?

    Ik ben af en toe een beetje met mijn (vz) paardje wat aan t rotzooien in de bak (ander paard doe ik, nu bijna niet meer eigenlijk, level 1 PNH) Zo ben ik bezig met het wandelen in de bak en hem bij me houden. Oftewel volgen zonder touw of iets dergelijks. Gaat perfect! Hij volgt me werkelijk waar overal, of ik nou ineens rechtsomkeertmaak, hij blijft me volgen. Ook draf blijft hij bij me (al is hij wat lui en komt er soms een vrij rgoot gat tussen ons ) MAAR als ik te vaak of te lang blijf draven, wordt hij sacho en slaat eerst met zijn benen voordat hij overgaat in draf. Dit gepaard met t plat leggen van zijn oren. Duidelijk irritatie dus. Maar waarom?? Waarom wordt hij zo geirriteerd als ik van hem weg ren? Iemand het antwoord?

  2. #2
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    wolvega
    Berichten
    626

    Re: [L1] grondwerken, paard geirriteerd?

    Nou net geleerd tijdens mijn cursus antwoord : paard speelt driving game met jou ipv jij met hem

  3. #3

    Re: [L1] grondwerken, paard geirriteerd?

    Ow heb je er ook nog een oplossing voor? Hoe krijg ik mijn paard zover dat hij mij respecteert? Dit paard heeft lange tijd constant zijn zin gehad en zodoende geen respect meer voor mensen. Bij mij mag hij niet meer alles. Dit houd in dat hij niet zijn kon naar me toe mag draaien tijdens poetsen, totaan niet de kant op willen die hij wil tijdens rijden.

  4. #4
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    wolvega
    Berichten
    626

    Re: [L1] grondwerken, paard geirriteerd?

    speel de 7 games daar zit het antwoord in kijk verder even bij mama-papa spelhier op het forum

  5. #5
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: [L1] grondwerken, paard geirriteerd?

    Ja en ga vérder met Parelli, blijf niet in Level 1 hangen. L1 is maar het begin, je leert er enkel de basisprincipes. Pas vanaf L2 wordt het echt leuk en vinden jij en je paard meer uitdagingen op jullie pad!

  6. #6

    Re: [L1] grondwerken, paard geirriteerd?

    alleen ben ik met dit paard niet met parelli bezig. Misschien dat ik het wel ooit eens ga proberen, maar het is ok niet mijn paard. Ik rijd hem alleen bij voor iemand.
    In ieder geval bedankt voor de tips

  7. #7
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: [L1] grondwerken, paard geirriteerd?

    Tja Supersmurf, als je meer respect van het paard wil, zul je toch terug moeten naar de basis, op de grond...
    Maar ik begreep uit je eerste berichtje dat je met dit paard ooit level 1 PNH had gedaan??? Was dat met je eigen paard dan?

  8. #8

    Re: [L1] grondwerken, paard geirriteerd?

    Met een ander verzorgpaard dacht ik...
    Hai Kelly

  9. #9

    Re: [L1] grondwerken, paard geirriteerd?

    hey pauline!

    Ja dat was inderdaad met een ander paard. En met dat paard heb ik ook alleen de 7 games doorgelopen. Het rij gedeelte heb ik nooit gedaan, aangezien dat paard niet meer bereden kan worden.

    En marja, dat ben ik nu ook zo veel mogelijk aan t doen. Veel grondwerk. Vandaag had ik m ineens zo ver dat hij erg makkelijk van me weg ging met longeren (was niet echt longeren, alleen hem leren dat hij weg moest van mij) terwijl dit de eerste weken dat ik m deed absoluut niet ging. Dus er is vooruitgang!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •