hallo,
mijn verzorg pony heeft een soort van nieuwe actie ze wil niet dat er iemand in haar buurt komt in de wei bij haar (oke verhaal vooraf hoor: het was een hele lieve pony toen ze kwam je kon haar zo uit de wei plukken, maar ze staan op een camping en toen de camping open ging liet ze zich niet meer halen) nu heb ik haar altijd nog gekregen maar het is wel lastig want het is weiland dat te groot is voor dat soort acties en ze staat nog met een andere pony en een ezel dus zij heeft toch wel haar kudde en vind het wel best. hoe kan ik haar nu weer normaal halster omdoen en naar haar toe lopen in de wei???
zo doe ik het tegenwoordig:
ik ga eerst op het hek zitten en dan komt ze, dan snuffelt ze een beetje aan mij en ik aai haar dan, zodra ik van het hek af ga gaat ze weg, ik pluk wel eens wat gras voor ze als ik haar weer niet kan vangen en dan komen de andere ook altijd, dan aai ik haar eerst vindt ze het goed dan krijgt ze het gras vindt ze het niet goed gaat het gras naar de andere (die krijgen sowieso ook wel hoor) en dan kan ik haar op een gegeven moment wel pakken (d.m.v. een touw om haar hals en daarna halster) maar wat is nou een goede manier om het weer normaal te krijen?? zodat ik ook gewoon de wei in naar haar toe kan lopen om haar alleen maar ff te aaien of gewoon halster om te doen, want via die omwegen kan het ook maar hoort het niet.
groetjes...
Bladwijzers