Zondagnacht
Ik ging dus tegen 10-en vanavond slobber geven. Maar Loeki had er geen zin in . Dus ik hem even in de gaten gehouden. Hij was toch vrij rustig, maar keek wel regelmatig richting zijn buik . Hij at wel een wortel. Hmm, dus naar huis gegaan, en om half 12 weer terug, nog niet gegeten.. nu was hij wel onrustig, even mee naar buiten genomen.
Hij stapte flink, soms bleef hij heel zielig staan. En een paar keer wilde hij zelfs gaan liggen op de stenen. Toch buikkrampjes dus. En met zo'n ouwe vind ik dat toch wel eng. Dus de DA maar gebeld. Toen ik de DA gebeld had, probeerde hij steeds vaker te gaan liggen, en stond hij soms helemaal stijf, met zijn hoofd bij de grond. Echt zielig!!
DA heeft hem helemaal onderzocht, poep afgenomen. Zijn darmen lagen dus te stil. Poep was wel goed. Hij heeft een paar pijnstillers gekregen.. en nu is het dus 12 uur afwachten. Ik heb nog 10 min. met hem gestapt, toen de DA wegging, en hem op stal gezet. Toen ik wegging was hij weer rustig. De pijnstillers werkten iig.
Morgenvroeg mag hij zijn slobber.. ik hoop dat het beter gaat morgen.
Nu ga ik maar gauw slapen. Zodat ik morgen extra vroeg naar stal kan
Maandagochtend
Hij stond al buiten toen ik kwam, gras te eten. Dus ik heb hem zijn slobber gegeven, en daar begon hij wel aan.. eerst niet van harte, maar toen ik wegging stond hij wel nog steeds te eten.
Hij had alleen nog steeds niet gepoept . Ik ga tegen 12-en maar weer kijken, maar ik ben bang, dat de DA weer moet komen. Volgens mij is het niet goed, dat hij nog steeds niet gepoept heeft.
Ik zal mijn collega (vervanging) straks maar even bellen of ze bereikbaar wil zijn vanmiddag, mocht ik gebeld worden, dat het niet goed gaat.
Ik werd dus gebeld:
Vanmorgen iets voor 11-en werd ik door Lisa gebeld. Ze was rond half 11 thuis gekomen, toen stond hij nog te slapen, en toen ze 10 min. later keek, lag hij helemaal plat, voor dood. Ze schrok zich natuurlijk kapot. Ze is meteen naar hem toegegaan, en het duurde echt even voordat hij zijn ogen opendeed, en uiteindelijk ook omhoog kwam. Ze heeft me toen meteen gebeld. Ik heb meteen de DA gebeld, en toen op de fiets gesprongen, het is nog geen 5 min. met de fiets, en ik kwam gelijk met hem aan. Hij stond heel duf, toen we de wei inkwamen. DA heeft hem weer onderzocht, maar zijn darmen waren rommeliger als gisterenavond, dus dat was al een goed teken, zijn hartslag enz. was heel normaal, dus dat duidde erop, dat hij geen pijn had. Hij heeft voor de zekerheid wel weer een pijnstiller gekregen, en een sonde met 1 liter parafine.. toen kreeg hij een bloedneus . Daarna moest ik nog 10 min. met hem stappen, en hij moest gewoon in de wei blijven. Hij wilde gewoon niet meer stappen, hij was gewoon keimoe! Toen ik wegging stond hij nog steeds op hetzelfde plekje te soezen.
Loeki moet dus wel meer ruwvoer, de DA ging nog wat dingen uitzoeken voor me, maar ik kon iig. wel kuilgras, kuilmais en pulp bijgeven. Meteen een kennis gebeld (boer), en daar heeft Jeroen vanmiddag vanalles gehaald. 2 soorten kuilgras, kuilmais, maiskolven, en pulp (verse gedroogde, geen brokjes, maar deze moet ook wellen).
Jeroen kwam nog even in de winkel, die was uit zijn werk meteen naar Loeki gereden, en Loeki stond lekker te grazen.
Hij staat op dit moment kuilgras te eten. De mais wil hij niet. Pulp staat te wellen voor morgen. Hij is wel nog steeds erg duf.
Slobber pakt hij nog steeds niet, maar ik moest de slobber koken van de DA omdat hij niet alles wat erin zit opneemt, en als het gekookt is misschien wel, maar nu ruikt het veel anders, en het zal ook wel anders smaken, dus ik heb net maar weer gewoon slobber gemaakt. Dat krijgt hij straks.
Het lijkt dus weer de goede kant op te gaan. Binnenkort moeten de paardjes weer ge-ent worden, dan neemt de DA zijn spullen mee om zijn kiezen eens onder handen te nemen. Die had hij niet bij, maar hij dacht wel wat scherpe randjes te zien.
Bladwijzers