Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Ervaringen met HIPPOTECH?

  1. #1
    Forumlid MAI's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    midden-Limburg
    Berichten
    21

    Ervaringen met HIPPOTECH?

    Wie heeft ervaring met het kunststof beslag HIPPOTECH? Ik ben vooral benieuwd naar de slijtvastheid. Er wordt beweerd dat die net zo goed is als van ijzers of zelfs nog beter. We hebben zelf ervaring met het kunststof beslag Trotters, maar dat blijkt bij een keer of 3 rijden per week al na zo'n 4 weken op te zijn, en da's wel erg kort...
    We hebben geprobeerd contact te krijgen met hoefsmid Alexander Meijer, die Hippotech gebruikt, maar zowel per e-mail als telefoon is hij tot nu toe onbereikbaar (weet iemand hier iets van?).

    Ook ervaringen met een goede slijtvastheid van andere soorten kunststof beslag vind ik interessant. Daarbij graag aangeven om wat voor paard het gaat (groot/klein, zwaar/licht) en hoe vaak en hoe lang per week je rijdt.

    Alvast bedankt!
    Groeten, Marja

    * De weg is het doel *

  2. #2
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Ervaringen met HIPPOTECH?

    De meeste mensen op dit forum staan niet op ijzers. Dus als er verder weinig reacties komen dan weet je waar het door komt....Heb je al gegoogled? Kan je vraag zelf helaas ook niet beantwoorden. Ben ook ijzerloos.

  3. #3

    Re: Ervaringen met HIPPOTECH?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Ben ook ijzerloos.
    Kunststofloos bedoel je??

    Klaas Feuth heeft een tijdje met kunstof beslag gewerkt, maar liep toch tegen enkele nadelen aan. De gelijmde variant weet ik niks van, maar de genagelde variant moest tóch in de witte lijn genageld worden. Hij heeft het uit zijn handel gegooid inmiddels.

    Misschien kan je hem mailen hierover.

  4. #4
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Ervaringen met HIPPOTECH?

    Oh ja tuurlijk. Kunststofloos, 3 x woordwaarde....slecht voor mensen met een slechtpassend kunstgebit

  5. #5
    Forumlid MAI's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    midden-Limburg
    Berichten
    21

    Re: Ervaringen met HIPPOTECH?

    Klaas Feuth heeft een tijdje met kunstof beslag gewerkt, maar liep toch tegen enkele nadelen aan. De gelijmde variant weet ik niks van, maar de genagelde variant moest tóch in de witte lijn genageld worden. Hij heeft het uit zijn handel gegooid inmiddels.

    Misschien kan je hem mailen hierover.
    Ik ken Klaas Feuth niet en weet dus ook niet waar ik hem zou kunnen bereiken. Zou iemand mij zijn mail-adres kunnen PM-en? Dank!
    Groeten, Marja

    * De weg is het doel *

  6. #6
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: Ervaringen met HIPPOTECH?

    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  7. #7
    Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Damme (B)
    Berichten
    409

    Re: Ervaringen met HIPPOTECH?

    nog een late reactie maar ik lees nu pas je bericht
    Ik heb 2 x verschillend kunststofbeslag gehad op mijn paardje (1m60)als overgang van ijzers naar blote voetjes en ze zijn allebei gedurende bijna 8 weken blijven liggen. De eerste waren harder dan de tweede en ik was van beiden tevreden. Ik ging toen wel niet veel wandelen maar rij toch minstens 4 keer per week. Ik heb er wel geen idee van hoe die dingen noemden
    Mijn hoefverzorger is smid met een voorkeur voor blote voetjes
    Je kan hem gerust even een mailtje sturen met je vraag, je vind hem via http://www.hoefschoenen.be
    Als je me even je email doorstuurd kan ik jou de foto's eens opsturen van hoe dat beslag er nu uit ziet (ik heb er geen flauw benul van hoe ik dat op het forum moet doen)
    keep it fun!

  8. #8
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Ervaringen met HIPPOTECH?

    Hoi

    Een kennis van mij komt veel op het draversforum. Daar schijnen veel mensen endurance te rijden en bij deze groep mensen schijnt kunstof beslag regelmatig gebruikt te worden. Mischien een idee om eens te gaan kijken.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •