bedankt het is me weer wat duidelijker geworden!
bedankt het is me weer wat duidelijker geworden!
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
Ik vind die druthers ook geweldig.. moet meteen aan George denken (uit 'my horse won't go!)
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Wat is treshold?
Een goede ruiter hoort het als zijn paard tegen hem praat.
Een uitstekende ruiter hoort hem zelfs fluisteren.
Maar een slechte ruiter hoort hem niet eens schreeuwen.
<!-- w -->http://www.paderyranch.nl<!-- w -->
Kijk misschien voor wat meer info over tresholds
http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopi ... olds#67334
Heb mijn profiel geupdated
Vraagje: wie schrijft een goede samenvatting over Tresholds?
Ik meende trouwens te begrijpen uit een boekje dat een treshold niet hetgene is waar het paard bang voor is, maar waar hij zich nog net veilig voelt ofzo... maar heb nu mn boekjes uitgeleend aan Sandra
Erg handig die omschrijvingen van Parelli termen. Ik heb er nog één: wat is precies moseyen?
Ehh, Zeg ik het goed als ik zeg: Rondhangen, niet rechtstreeks op je doel afgaan maar een beetje dwalen. Een soort van zigzaggend ergens ofwel nergens naartoe gaan. Beetje het tegenovergestelde van "met focus".
Heel handig!!
dhPhotography: https://www.facebook.com/Dupas-Hanne...5935071/photos
Contacteer me voor meer info of neem een kijkje op mijn facebookpagina
Wat is porcupine..? Ik zie 't overal staan, geen idee wat 't is..
In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'
Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging
De porcupine game is game nr 2 van de 7 games van parelli.
Porcupine betekent stekelvarken, en het wijken voor druk is het belangrijkste principe van de game.
In het kort komt het erop neer dat je paard bij de lichtste aanraking wijkt voor druk (achterwaarts, voorwaarst, voorhand weg, disengagen van de achterhand, hoofd naar beneden, voet omhoog, etc etc)
De druk voer je op in fases:
fase 1 : touch the hair
fase 2: touch the skin
fase 3: touch the muscle
fase 4: touch the bone
En zodra het paard / pony ook maar een hele kleine poging doet om te wijken voor de druk ga je terug naar een fase 1.
Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.
Dankjewel!!
In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'
Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging
Heel interessant, ik leer elke dag weer wat bij.
Dit topic is ook heel handig voor als je het even niet meer weet wat wat nou eigenlijk betekend.
High five van: Binkie, Frummel, Robyn, Bo, Bondai!
Treshold is toch letterlijk vertaald drempel? Moet ik dat daarmee vergelijken? Dus bij nieuwe situaties, eerst even uitgebreid laten kijken, en als het geaccepteerd is dat het als normaal wordt ervaren?
Flame en Ali's lessen
You're the only person who knows what's right for you,the only one.
And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.
ja, klopt. Een belemmering, een emotionele drempel. Iets waarvan het paard zegt: "uuhhhh...dát vind ik een beetje eng".
Bladwijzers