Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: [L1]aan de lead super, maar at liberty een ramp

  1. #1
    Actief Forumlid Peppysan's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Nieuwe Pekela
    Berichten
    176

    [L1]aan de lead super, maar at liberty een ramp

    Vandaag heb ik heerlijk gespeeld met mijn ruin. Alles doet hij super. De lichste aanwijzing en hij wijkt, of loopt mee.
    maar zodra ik de leadrope losmaak loopt hij een paar meter mee en als ik dan wat vraag (porcupine, drivinggame) loopt hij rustig de andere kant uit. Hij rent niet weg, maar loopt ergens anders heen en gaat daar staan wachten. Als ik naar hem toe loop, sjokt hij rustig weg.
    uiteindelijk komt hij wel weer bij mij voor de friendly game (want daar wordt hij niet moe van) maar als ik dan over wat anders begin loopt hij weer weg.

    Als ik contact met hem hou (bijvoorbeeld door zijn manen vast te houden) is het probleem opgelost. Als ik at liberty erop zit is het ook geen probleem en doet hij alles wat ik vraag (zelfs een sprongetje vanmiddag)

    Hoe kan ik zorgen dat hij wel bij me blijft en de spelletjes leuk gaat vinden?
    Een goede ruiter hoort het als zijn paard tegen hem praat.
    Een uitstekende ruiter hoort hem zelfs fluisteren.
    Maar een slechte ruiter hoort hem niet eens schreeuwen.
    <!-- w -->http://www.paderyranch.nl<!-- w -->

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: [L1]aan de lead super, maar at liberty een ramp

    Hoe lang ben je nu bezig met Level 1?

    Als alles goed gaat met de 12ft lijn, ga dan eerst verder met de 22ft.

    Oefen daarmee alle games met 'slack' in het touw, dus dat het touw op de grond ligt en je het eigenlijk niet gebruikt. Als dat lukt, ben je klaar voor Liberty.

    Een van de eerste oefeningen bij Liberty is de catching-game. Die is bedoeld om je paard weer naar je toe te krijgen / zorgen dat hij graag bij je is.

    Verder 80% van de liberty tijd 'friendly' spelen en slechts 20% werkelijk iets doen helpt ook om een goede liberty-band te creeren.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: [L1]aan de lead super, maar at liberty een ramp

    Als je nog in level 1 bezig bent, kun je ook niet verwachten dat je paard al at liberty met je wil spelen. Dat komt pas als je een eind in level 2 bent.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •