Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: [L1]sideways game

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    35

[L1]sideways game

Hoi,

Shiva en ik zijn sinds een paar dagen met de sideways game begonnen, maar het vlot niet zo goed. We hebben alles volgens het boekje gedaan, dus eerst nog eens driving game van zone 1 en 4 herhaald en dat ging vrij goed. Daarna dan geprobeerd voor de short range sideways, maar daar blijven we wat hangen. Ze wil steeds ontsnappen langs voren als ik zone 1 drijf, ze lijkt het niet goed te snappen of zo. Soms gaat het wel eens goed, maar dat is slechts zelden. En als het dan goed gaat is het echt al slenterend, dan moet ik eerst 10 keer of zo met de stick drijven alvorens ze effectief een stap zet, terwijl de driving game zelf heel goed gaat. Ik vroeg me dan af of het aan mijn positie ligt. Meestal sta ik in zone 2, maar dan stelde ik me eens in zone 3 en dan gaan de hindquarters wel goed, maar dan draait ze haar voorkant helemaal naar mij. Kan iemand helpen ?

xxx julie

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Re: [L1]sideways game

Heb je geen Game overgeslagen en alle Games op volgorde gedaan? En ga je naar fase 4 wanneer nodig?
    Dat is namelijk erg belangrijk in het begin
    En zorg dat de Driving Game er echt heel goed inzit! Kun je bijvoorbeeld met je carrot stick je paard in zone 1 een half rondje laten wijken, kun je zone 4 goed wijken...als daar nog wat opposition reflex bij komt kijken is het normaal dat de sideways game wat langer duurt. Mijn paard, Tamara, had ook zo'n moeite met de sideways in het begin en soms wil ze nog weleens die achterhand wat meeslepen zelfs. Als je paard voor het hek staat en je paard draait te veel weg met zone 1 dan zul je meer moeten drijven bij zone 4. Doe het dan ook echt in stapjes...eerst zone 1 wat om en dan zone 4. Het helpt soms weleens om daar als het ware een 'aparte game' van te maken. Dus het even niet als sideways zien, maar gewoon eens kijken of je de verschillende zones achter elkaar kan 'driven'. Zone 1 een half rondje en dan zone 4 een half rondje bijvoorbeeld. En wees gerust, het heeft wat tijd nodig voordat het kwartje valt. Probeer in ieder geval de Games zoveel mogelijk op volgorde te spelen en pas te stoppen met de Sideways Game als je er iets uit krijgt wat er in ieder geval op lijkt. De volgende dag gaat het dan altijd wel beter. En probeer je driving game zo goed mogelijk te krijgen, ook dat helpt je paard om het beter te begrijpen. Je zult zien dat dan op een dag ineens het kwartje valt
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Om het voor het paard duidelijker te maken doe ik het meestal vanuit de circling game. Dus bijv. linksom laten lopen, dan jezelf langzaam richting het hek verplaatsen (of daar beginnen met circling) en dan wanneer het paard met zijn hoofd bijna 'tegen het hek' aan zou lopen beginnen te vragen voor sideways. Dan heb je al wat, tja, hoe moet je het noemen, voorwaartse drang ofzo.
    Probeer het eens! En vooral zorgen dat je er niet te dicht op staat, minimaal de halve lengte van het touw er vanaf en om en om hoofd-kont-hoofd-kont drijven. succes!

Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    35

Dankjewel voor de reacties, ik ga het al eens proberen deze namiddag. Hopelijk lukt het. Ik heb zeker alle games al één voor één geoefend hoor Linda en ze gaan allemaal vrij goed. Zoals ik in mijn eerste berichtje al zei gaat het driven van zone 1 en 4 apart ook goed gaat, maar als ik dan sideways probeer wil ze langs voren vluchten. Ik zal eens met circling game proberen zoals Nacino zei. Misschien sta ik ook wel wat te dicht bij haar...

xxx julie

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Hoi julie,

ik heb dat ook gehad, met mijn paard. Het enige, wat ik er over kan zeggen, is geduld...
    Het heeft heel lang geduurd, voordat het goed ging. Blijf rustig, probeer niets af te dwingen, op een dag valt het kwartje. Ik heb dat met meer oefeningen gehad. Of het dan is, dat hij het ineens snapte, of dat ik het ineens goed deed, dat weet ik niet, maar op eens begrijp je elkaar.

Ik heb dat bijvoorbeeld ook gehad met achterwaarts over een balkje. Dat ging echt niet. Maanden niet meer gedaan en ineens op een dag ging hij er zo achterwaarts overheen....

Als je zegt, dat ze naar voren wil vluchten, is ze dan al wel helemaal ok met de squeeze game?

Groetjes, Sarah

Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    35

Hoi Sarah, eigenlijk gaat die game nu al veel beter hoor. Het is inderdaad zo dat opeens het kwartje gevallen is. De squeeze game konden we toen nog niet dus verwarring was er niet . Toch bedankt om nog te reageren !

xxx julie

Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Hoi Julie,

Wat fijn dat het nu al beter gaat!

Ik bedoelde alleen met de squeeze game, of ze daar al helemaal rustig onder was. Het kan nl. zo zijn, wanneer je de sideways oefend met een hek, dat je paard zich opgesloten voelt en daarom weg wil rennen.

Groetjes, Sarah

Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    35

Hoi,

de squeeze gaat nu wel goed hoor, die ging eigenlijk meteen al super zonder enig probleem. Bij de sideways gaat het nu dus al veel beter, het was gewoon die klik die er moest komen. Je kan aan een paard niet gewoon eenvoudig de spelregels van een spelletje uitleggen hé, als je bij mensen zomaar zou beginnen spelen zonder die regels zouden ze het ook niet meteen snappen!

xxx julie

Bladwijzers

Forum Rechten