Hoe zit het dan met biologische brokken (bv van de welkoop)?
Hoe zit het dan met biologische brokken (bv van de welkoop)?
Be a realist,
Remain a dreamer
Geen idee..
Dat het in Cavalorprodukten zit is voor 100% zeker, omdat ze het zelf toegegeven hebben.
Voederfabrikanten zijn niet verplicht dit toe te geven, dus als het niet op de zak staat, en ze zeggen dat het er niet inzit, dan is dat geen garantie.
Zelf samenstellen is dat wel. Neem je haver en zemelen met lucerne (grote balen, recht van het land) en spelt bij elkaar, daar kan je een prima voeding voor je paarden van maken, zonder toevoegingen. Wil je toch een vitaminetoevoeging dan zijn daar ook weer poeders voor.
Waarom kant en klaar voer kopen als je weet dat in 99% van de voeders allerlei vulmiddelen, soja-afval en andere troep zit? Dan heb ik het nog nieteens over de echte giffen zoals bovengenoemde pesticiden.
Trea, je hebt gelijk. Zelf je voeding samenstellen is nog altijd het beste. maar ik heb vijf paarden, dan moet ik voor elk paard een ander rantsoen samenstellen?? En wat moet daar dan allemaal inziiten en hoeveel?? Dat weet ik allemaal niet. Hoeveel vitamines doe je er dan bij enzovoort enzovoort
Kant en klaar voer is handig, snel en minder tijdrovend.
Don't dream your life, live your dream!
Ja hoor, ik geef je helemaal gelijk! Ik voer mijn paarden eigenlijk helemaal niets anders als luzerne en zemelen, maar áls dat wel zou moeten zou ik denk ik ook toch maar kiezen voor iets kant en klaars. (Alleen echt geen cavalor haha)Oorspronkelijk Geplaatst door Parel
Vind het wel tot de mogelijkheden behoren als je bijv. een paard met seme hebt. Dan is echt iedere mg van een "verkeerd" stofje te veel.
Ik voer de gele brok van de natuurlijke weg. Deze koop ik gewoon bij een veevoeder hier in de buurt. Ik weet niet of dat dezelfde is als de biologische brok van de welkoop. Maar in de brok van de natuurlijke weg zitten niet de E-stoffen die Trea noemt.
Verder ook niet Dodson en Horrel en St Hippolyth. Alleen deze kan ik niet krijgen bij die voerleverancier.
De brok van de natuurlijke weg heeft wel E-nummers!
Of het de verkeerde zijn weet ik niet, maar op het etiket staat wel het een en ander aan e-nummers.
Ook is het nogal vetrijk en ik vraag me af van welke oorsprong dat vet is? Weet jij dat?
Als je hierbij mogelijk dent aan dierlijk vet Jiske.. dat is bij wet verboden en zou er niet in mogen zitten!
Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->
Plantaardig olie/vetten zitten erin. Verder geloof, ik tarwe, mais, lijnzaad, ursonne, kalk nog iets van dr Schaete of zo iets.
Ik heb helaas geen etiket bij de hand. Maar kan best dat er E-nummers inztten, maar die Trea in een eerder antwoord noemt, die zitten er niet in.
Ik heb ook Cavalor gevoerd.
Eerst Piannissimo, erg fijne muesli alleen mengde ik er bep. supplementen doorheen en ik kreeg het met deze muesli slecht naar binnen. Met de Strucomix daarentegen des te meer haha.
Vond het prima voer, werd alleen nogal sceptisch toen ze die winter dat ik Struco voerde met gekke bultjes, mijt en mok (onverklaarbare rede) stond en ik het las over Ethoxiquine.
Gezien ik eigenlijk altijd van merk wissel en nogal aan het proberen ben maak ik me niet gauw druk over de E-nummers.
Voer nu Structuurmuesli van Treurniet, veel meer over te spreken dan Cavalor. Hierna wil ik óf Nature's Best of Equiral Qi eens proberen.
Katie
Learn the secrets to succes with horses
Hier is een linkje waarop je kunt zoeken wat een bepaald E nummer inhoud
http://www.natuurlijkerwijs.com/enummers/enummers.htm
Over Balki , m'n SuperShet :
Nee hoor , hij is niet dik .
Hij zit gewoon vol met karakter .
Ondertussen erachter gekomen dat de huidproblemen bij mijn paard mogelijk veroorzaakt worden door hormonen.
Destijds voerde ik nog een kg, onderhand weet ik dat dat veel te veel is en ik zit aan de 2 handjes per dag aan muesli, paard doet het hier perfect op en gezien ik toch regelmatig wissel, maak ik me niet al te druk over de Ethoxiquine. Ik ga binnenkort Struco halen en de Mash en Mix en laat m´n ervaring dan wel weten!
Katie
Learn the secrets to succes with horses
Bladwijzers