Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: L1 circling game

  1. #1
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    L1 circling game

    ja ik weet het, al de zoveelste keer een topic over deze game
    ik heb al gekeken bij de andere topics hierover of het antwoord op mijn vraag er niet bij staat, jammer genoeg.
    zoals ik al wel eens verteld heb, gaat de cirling bij mij heel moeilijk, het begin een beetje vervelend te worden want het lijkt alsof we niet vooruit gaan, ik merk dit ook aan arramis, om al verder te gaan met andere games als de circling nog nie lukt vind ik niet echt verstandig.

    ok, hier het probleem, mijn send is NIET goed
    het lukt me niet om hem weg te senden zoals in de boeksjes beschreven staat. ik weet trouwens zeker dat ik het wel goed aanpak (hiermee bedoel ik dat ik het precies doe zoals parelli zegt) maar het lijkt of hij het niet begrijpt. de enige reactie die ik krijg is dat hij naar achter loopt. maakt niet uit waar ik sta.
    ik denk dus dat ik wat anders moet proberen maar weet echt niet wat.
    wie heeft er tips?

    alvast bedankt.

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: L1 circling game

    Als hij naar achter loopt, wat doe jij dan?
    Ga je wel door met de fases tot hij werkelijk op de cirkel vertrekt?
    Hoe reageert hij met fase 4 in zone 1 of 2?
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: L1 circling game

    als hij naar achter loopt ga ik door met de fases tot 4, maar als hij te ver is, haal ik hem dmv de yoyo game weer terug tot op de goede plaats. zelf probeer ik zoveel mogelijk op dezelfde plek te blijven staan.
    op fase 4 in zone 1 gaat hij ook achteruit.


  4. #4
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: L1 circling game

    heb je je leadrope niet te lang? De send is een porcupinegame. Je moet dus contact hebben met zijn hoofd met de leadrope. Pak je leadrope halverwege vast , ga door je fases. Hou je leadrope op dezelfde lengte tot hij de juiste kant op gaat. Op deze manier maak je achterwaarts ook oncomfortabel. Verder gewoon volhouden tot hij een poging in de juiste richting maakt.

    (zegt hier de muts die net alle 7 games verloren heeft )

  5. #5
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: L1 circling game

    ik denk niet dat ik de leadrope te lang heb hoor, ik leid zen hoofd in juiste richting, en dan de rest van de fases maar 1 maal heeft hij me zelfs al omver getrokken.
    angst is ook heel onwaarschijnlijk want hij doet dit heel relaxed, daarna komt hij dan meestal terug bij me staan. a)hij speelt echt een spelletje waarbij hij zich niets aantrekt van de fases of b) hij snapt er geen yota van (volgens mij dan hè)

  6. #6
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: L1 circling game

    Bij Shiva heeft het ook een hele tijd geduurt voor ze het snapte hoor, bijna frustrerend. Ik weet natuurlijk niet hoe lang jij hier al op oefent. Maar wat doe je dan precies als je send? Stuur je hem eerst een beetje achteruit om vervolgens lead it, lift it, swing it touch it te doen? Ik stuurde haar namelijk eerst niet achteruit en dan ging het ook een beetje moeizaam, maar sinds ik dat doe gaat het wel beter. Zoals ik al zei weet ik dus niet of jij het zo doet of niet.

    xxx julie

  7. #7
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: L1 circling game

    ja, ik stuur hem ook eerst een stukje achteruit dmv de yoyo game. ik had dit gelezen hier op het forum dat het kon helpen. ondertussen ben ik toch al 3 weken (ong.3 keer in de week) aan het oefenen op deze game. zoals je zegt, heel frustreren, ook omdat ik weet dat ik waarschijnlijk degene ben die iets fout doet of misschien gewoon iets anders moet aanpakken.
    de send doe ik zoals jij hem hierboven beschrijft. maar eerste stukje yoyo

  8. #8
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: L1 circling game

    Maar skey,
    als je het touw op de helft vast hebt en je paard loopt achterwaarts dan loopt hij toch op ten duur tegen de druk aan? Als jij dan blijft staan geef je in elk geval aan dat achterwaarts geen comfort is. Trekt hij je vervolgens mee, dan zou ik meelopen zonder de druk op het touw te verminderen en gewoon verder gaan tot fase 4. Zo kan hij toch nooit te ver weg van je komen?

  9. #9
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: L1 circling game

    Skey, als je lead it, lift it, swing it, touch it doet, op welk deel van het lichaam van je paard richt je de cs dan?
    En hoe is je eigen lichaamshouding? Kijk je in de richting waar je wilt dat je paard heen gaat? Als dat bv. links is, draai je dan ook je linkerschouder naar links, en zet je je linkerbeen een stapje naar achteren, zodat je als het ware de weg opent voor je paard, zodat hij langs je heen kan?

  10. #10
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: L1 circling game

    meelopen is idd een goed idee, alleen als hij zich razendsnel omdraait wordt het een touwtrek wedstrijd die ik vast en zeker zal verliezen, ik kan al bijna voorspellen dat dit dan zal gebeuren als ik meeloop en hij ziet dat ik blijf volgen. maar ga het misschien toch maar eens uitproberen.

    voor marja: ik richt de CS op zone 2. tjeee, mijn lichaamshouding moet ik bekennen dat ik er nog niet supper op heb gelet, ik kijk wel in de richting waarin ik wil dat hij gaat, tot hij naar achter begint te lopen, anders kom ik gegarandeert op men smoel terecht als ik niet kijk waar ik heen ga
    maar voeten zal ik toch beter op moeten letten dan?

  11. #11
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: L1 circling game

    probeer het anders eerst in een kleine ruimte, liefst een roundpen ofzo, waar hij niet ver weg kan rennen.
    Niet op je voeten letten, maar gewoon vanuit je navel draaien in de richting waarin je je paard wil laten lopen.

    En short-range circling, gaat dat wel goed?
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  12. #12
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: L1 circling game

    Ja Skey, ook jouw lichaamshouding is belangrijk.
    Heb je anders niet iemand die eens met je mee kan kijken? Dat verheldert vaak een heleboel.
    Verder ben ik het eens met de tip van Sandra: als je paard achterwaarts gaat, ga dan met hem mee en hou de druk op het touw hetzelfde, en drijf hem met je cs (lift it, swing it, touch it) net zolang tot hij ophoudt met achterwaarts gaan. Dus stop zodra hij stil staat! Dan begin je weer opnieuw en na een paar keer stop je pas zodra hij voorwaarts gaat. Zo bouw je zijn stapjes voorwaarts uit tot hij een cirkel om je heen kan lopen.
    Dit klinkt als een slim paard, dat spelletjes met jou terug aan het spelen is.
    Als je er echt helemaal niet uitkomt, dan kun je ook iemand videopnames laten maken van wat jij doet, en die naar Eddy opsturen. Dan krijg je van Eddy professioneel advies (kost wel wat geld) en dat kan erg fijn zijn!
    Je mag de video ook naar mij opsturen, dan krijg je onprofessioneel advies maar wel gratis.

  13. #13
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: L1 circling game

    wauw, nu heb ik al veel raad gekregen die ik zaterdag metteen ga proberen, ik zal een stukje afzetten met bouwlint (rood wit geruit) voor de kleine ruimte.
    het is de short range waarmee ik problemen heb hoor eveline, ben nog lang niet aan long range
    en als het me echt niet lukt, dan zal ik een videootje naar jou sturen marja, je hoort nog wel wat van me dan, maar ga het eerste proberen met al deze tips.
    ik zal jullie op de hoogte houden en iedereen heel erg bedankt voor de raad.
    zaterdag of zondag horen jullie hoe het is gegaan.

    groetjes, kim

  14. #14
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: L1 circling game

    zoals beloofd, ff een update van mijn cilcling game.
    eerst nog alle tips nog eens na gelezen en toen het boekje nog een keer.
    ben eerst begonnen met de andere games te oefenen en heb toen geprobeerd om hem op de cicel te krijgen. ik heb veel aandacht aan men lichaamstaal besteed, ... en verdorie, het is gelukt.
    als hij iets goed doet roep ik "YES" en hij leek zelf ook blij dat hij eidelijk begreep wat ik daar in een vreemde taal al weken probeer uit te leggen.
    op de duur hoefde ik alleen maar fase 1 te gebruiken om hem op de circel te zetten, en nog even later ging hij uit zichzelf (was wel niet de bedoeling en dan disengagede ik hem) maar hij leek zo trots op zichzelf
    alleen de leadrope achterdoor geven lukt nog niet want dan blijft hij stilstaan, ik moet wel meedraaien, maar als het zo vlot blijft gaan als vandaag zal dat ook wel snel veranderen.

    in ieder geval, iedereen bedankt voor de hulp!

    groetjes kim

  15. #15
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: L1 circling game

    Goed zo Kim! Fijn dat het nu beter gaat!
    Maarreh... nog even over dat doorgeven achter je rug van het touw: het is echt niet de bedoeling dat je mee gaat draaien hoor. In de boekjes staat uitgelegd wat je moet doen als je paard telkens stopt, kijk nog maar eens! Even kort: de eerste paar keer haal je je paard vriendelijk naar je toe, aai je hem even en vervolgens stuur je hem weer weg. Als hij het dan nog niet begrepen heeft, dan haal je hem naar je toe maar stuur je hem meteen weer weg. Je send mag dan misschien ook wat feller worden, afhankelijk van zijn reactie. Uiteindelijk zal hij doorkrijgen dat hij moet blijven lopen als hij wil dat jij rustig in het midden blijft staan glimlachen.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •