Oorspronkelijk Geplaatst door
Timbers
Denk dat er niet veel PNH-ers aan een echte join up doen en er zijn hier veel PNH (Parelli Natural horsemanship
) aanhangers, vandaar dat je nog geen antwoord hebt gekregen denk ik.
Allereerst je paard wil bij je zijn en dat moet je als een groot compliment zien.
Zelf weet ik dat Timber bij de circling game ook altijd graag na een paar rondjes naar binnen wil komen en omdat Parelli vindt dat je blij moet zijn dat je paard bij je wil zijn beloon ik dat ook met een aaitje en ik zeg heel beleefd, bedankt voor het idee, maar nu even niet
, en dan ik laat haar dan gewoon niet te lang bij me staan en stuur haar weer op de cirkel. Is het mijn idee dat ze naar me toe mag komen krijgt ze een veel uitgebreidere massage en mag ze langer in het midden staan. Als het goed is gaat Timber dan uiteindelijk begrijpen dat het beter is om af te wachten tot ik haar bij me vraag
Ik weet niet of je dit in de join up ook toe kan passen
Maar misschien zou je zoiets kunnen doen dus als het jouw idee is mag ze langer bij je zijn en als het haar idee is zeg je "bedankt voor je idee, nu nog niet" en dan stuur je haar weer terug........Iets anders zou ik zo 123 niet kunnen bedenken
Bladwijzers