Hallo allemaal,
Sinds dinsdag heb ik sinds dikke 10 jaar weer een eigen pony een prachtige haflinger!!
In de tussentijd ben ik eigenlijk niet meer met paarden bezig geweest tot ongeveer een jaar geleden. Ik "schrok" me toen helemaal te blubber wat er allemaal wel niet veranderd was in al die jaren. Zéér positief maar soms ook "negatief" (dit laatste in de zin van dat er ook wel enorme uitersten zijn ontstaan en bij sommigen niets meer goed genoeg is voor hun paard/pony terwijl ie al niet meer op stal staat met ijzers en haver etc)
Wat ik nu lastig vind is; "waar en met wie te beginnen?" Hetzelfde als je shampoo gaat kopen in de winkel; 30 soorten van verschillende merken en voor verschillende doeleinden (en laat mijn haar nu net een mengsel zijn van 3 verschillende doeleinden...) Een flesje shampoo is relatief niet zo duur en als het niet goed is voor mijn haar...ochja die kan ik er toch geen kwaad mee doen (hoogstens mezelf door ze eraf te moeten laten scheren ). Nu is het voor mijn pony dus een andere zaak en heb ik geen idee meer wat voor een keuze ik moet maken uit het aanbod NH-ers. Ik kan ook niet zomaar een Parelli pakket kopen om erachter te komen dat het misschien wel helemaal niet mijn ding is om vervolgens de boeken van Roberts te moeten kopen om erachter te komen dat het misschien niet mijn ding is om vervolgens... afijn je bergijpt wat ik bedoel. Had ik een rijke man dan was dat wat anders...
Dus eigenlijk aan jullie de vraag; hoe zijn jullie begonnen met welke drijfveren/motivaties etc. Hoe hebben jullie je keuzes kunnen maken uit het giga aanbod? Waarom Parelli en geen Voest? Waarom Hempfling en geen Teblick etc etc.
Ik heb al veel gelezen in de tussentijd en lees nu ook steeds meer dat er oude en nieuwe pakketten bestaan van Parelli en dat keuzes op het oude pakket vallen. Wat zijn de verschillen? En is er toevallig iemand die me zo'n pakket kan laten zien?
Och ik heb eigenlijk een heleboel vragen en bemerk dat de overload aan info en aanbod me net blokkeren in plaats van breder maken...
MAARRRR...ik ben blij met mijn paardje en vertrouw erop dat ik ons "ding" vast wel vind.
Groetjes,
[size=99px]Marjan[/size]
(Ik ben me ervan bewust dat ook mijn pony een mengelmoes zal zijn net als mijn haar en ik dus een "papje"van allerlei NH-ers zal "moeten" gebruiken. We hebben allebei gewoon een goede opvoeding nodig, en wie kan ons dat leren?)
Bladwijzers