Haha dankjewel Sandra! Nu weet ik tenminste waar die steunsels liggen! (een hééél mooie tekening trouwens )
xxx julie
Haha dankjewel Sandra! Nu weet ik tenminste waar die steunsels liggen! (een hééél mooie tekening trouwens )
xxx julie
Ikke vandaag steunsels wat dieper weggesneden: waren ze toch nog veel te lang geweest, allemaal kleine kneuzinkjes eronder
Wordt weer tijd voor de echte expert
Enne: wand even lang houden aan de zool werkt bij Shaffie ECHT niet. Hij krijgt allemaal rare bulten in de zool en aan de voorkant bij de rechterhoef brokkelt de zool het heel raar weg. Hoef is daar extreem hol zegmaar. ik zal er morgen niets aan doen, kan maaike ff goede foto's maken voor jullie
Hmm interesting. Pride zijn voorhoeven worden ook ineens flink hol waar de straal ophoudt maar dat is toch juist de bedoeling? Ik ben er juist wel blij mee dat hij na ruim een jaar dit eindelijk heeft. ( hij heeft ook nog eens een hoefbeenkanteling )
Maar idd die steunsels, die moet ik écht bijhouden. Ik kwam op een moment ook heel veel kneuzingen tegen.
hallo ik sta nog maar net ingeschreven op het forum maar heb een vraag wat is HKO?? ik heb nl geen idee!
Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
hoef katrol ontsteking, welkom op de site
bedankt nu wordt het een stuk duidelijkerOorspronkelijk Geplaatst door sandra
groetjes gr
Hoi,
Nog een andere benadering is die van Pete Ramey ! hij zegt dat als je iets weghaald bij de hoef en dat groeit heel snel weer aan. Dat er op zou op duiden dat het kennelijk nodig is in de hoef, dus dat je dat onderdeel niet (zover ) moet weghalen.
Euh, misschien is een voorbeeld duidelijker.
Als je hele hoge hielen hebt en je haalt er een stuk af ( je zet de hielen korter ) en die hielen groeien binnen no time weer tot de oude hoogte aan, dan heeft het paard kennelijk die hogere hoogte nog nodig.
Volgens Pete kan je veel beter de zool aanhouden en de hielen niet lager zetten. Hij heeft veel sneller resultaat door de hielen op zool hoogte te zetten, dan als hij veel meer hiel in 1 keer weghaald.
hij beredeneert dat als je teveel weghaald , de hoef dit ziet als een soort wond en dat dan dus het teveel weer aangroeit. Als je echter totaan de zool weghaald, ziet de hoef dit niet als wond, en kan je elke keer wat meer hiel weghalen. Zo kom je volgens hem veel sneller tot aan lagere hiel.
Snappen jullie het een beetje ??
Groetjes,
Maris
volgens mij is dat hetzelfde als wat ik op de paardnatuurlijk cursus heb geleerd
Ja, ik snap je verhaal, Maris,
maar op de steunsels bij HKO lijkt me dit niet echt van toepassing. Zeker als je ziet dat de gevoeligheid vrijwel direct verdwijnt wanneer je de steunsels wegsnijdt, en ze toch weer hard teruggroeien... Ik zou bij een HKO paardje toch liever de methode van Strasser aanhouden
Er komt trouwens een Strasser basis seminar in het oosten van het land!
3 dagen intensief voor ong. 300 euro. Ik heb ook zo'n cursus gedaan en dat was echt super!
Klopt ! De PN cursus is gebaseerd op de witte lijn methode, en die is van Pete Ramey !Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
Enne Calippo, zou best kunnen hoor dat het bij HKO anders is !
Groetjes,
Maris
Bladwijzers