Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: Welke handschoenen?

Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2006

Welke handschoenen?

Hallo iedereen. Ik heb een klein vraagje.
    Ik heb het multimediapakket van hoefnatuurlijk gekocht, het enige wat me nu nog tegenhoudt is het ontbreken van handschoenen. Op de dvd spreken ze van soepele, lederen, nauwsluitende handschoenen. In de ruitersportwinkel zeiden ze dat ik het best speciale, stevige handschoenen zou kopen (in herteleer of zoiets).
    Ik zou echter graag eens weten welke handschoenen jullie gebruiken. Ik heb die rasp van bij hoefnatuurlijk gekocht die aan beide kanten vijlt.

Kunnen gewone winterhandschoenen ook, of is dat onpraktisch?
    Is het echt nodig om zulke dure handschoenen aan te schaffen?

Groetjes,
    cindy!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Re: Welke handschoenen?

Ik vijl zonder handschoenen.

Heb WEL regelmatig mijn handen opengehaald
    Dat gebeurd me nu niet snel meer.

ik heb altijd handschoenen aan met vijlen, omdat ik m'n handen nogal eens open vijl en omdat ik in mijn werk toch redelijk nette handen moet hebben.

Ik koop ze bij een tuincentrum, de Welkoop of zelfs bij het Kruidvat: tuinhandschoenen maar dan wel in damesmaat want ik heb vrij kleine handen

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

ik kan je de handschoenen aanraden met nopjes op de binnenkant van de handen. Pfff lastig uitleggen, maar ze worden vaak door stratenmakers gebruikt. Ze zijn van dun katoen (dus soepel) en als versteviging heb je die rubberen dopjes.
    Je hebt ze ook die van geheel rubber gemaakt zijn, worden voor tuinieren gebruikt (vaak rood of groen) maar die bedoel ik dus niet!!
    Het zijn echt dopjes.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Ik gebruik altijd een paar oude leren motorhandschoenen die ik nog had liggen.

Want met die werkhandschoenen met katoenen bovenkant kon ik moeiteloos mijn halve duim afraspen bij de eerste keeer... al doende leert men

Wel erg warm...

May the horse be with you!

Actief Forumlid allegro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004

Ik heb werkhandschoenen van mijn werk meegenomen. Monteurshandschoenen, echt prettig zou alleen niet weten in wat voor soort winkel je die kopen kan....

Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2006

Alvast bedankt voor jullie reacties!
    @issiem: ik heb iets in die aard liggen, dat zijn mijn oude rijhandschoentjes (zoals dit: http://www.bandiri.com/pictures/921l.jpg). Ik denk dat ik dat eens ga proberen.

Verdere tips zijn nog steeds welkom. (Als ik er geen gebruik van maak dan misschien wel iemand anders )

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Deze bedoel ik:

Die zijn een stuk sterker als die je nu van plan bent te gebruiken, qua materiaal ook dunner!
    Ik vind deze het fijnst, zeker als je nog wat "onhandig" bent met de rasp
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

oh, 's toch nog iets anders hé Cindy
    Denk ook wel dat de handschoenen die Isla gebruikt nog anders zijn (en beter) dan die dat jij denkt dat ze bedoelt

Groetjes
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Aangemeld
    Apr 2006

ik denk dat ik heb wat Isla bedoelt!
    'k zal het morgen eens meebrengen!
    't Is zo tussen de twee..steviger dan die handschoentjes die jij dacht dat Isla bedoelde maar zachter dan die dat Isla dus bedoelde..

Kun je dr nog aan uit?

Groetjes
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Nou ik wist niet dat hoeven zó scherp waren, gister had Wim een paar randjes en die veil ik er tegenwoordig zelf af. Helaas was er een mug aan het irriteren en ze tilde haar hoef op; m'n hele hand open
    Ben ik toch blij dat ze geen actieve benen heeft waardoor ze zichzelf zou kunnen open halen, uiteindelijk is alles wel weggeveild trouwens. 'K heb gewoon een stel handschoenen van de eigenaar gepakt, dat zijn blijkbaar dakdekker-handschoenen ofzoiets. Werkte wel goed, wel weer jammer dat ze 10 keer te groot waren.

Volgens mij ben ik vaag, hebben jullie die handschoenen voor de vijl nodig? Daar heb ik nou nooit last van

Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2006

@isla: bedankt voor de foto, kzou me anders lelijk mispakt hebben

@wannabe: wel mijn zus wou eens checken hoe scherp die vijl nu precies was, ze legde haar vinger erop en drukte eens lichtjes-> gevolg: een ferme snee

@horsefreakje: vergeet ze niet mee te nemen hé !

Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door dromertje
    @wannabe: wel mijn zus wou eens checken hoe scherp die vijl nu precies was, ze legde haar vinger erop en drukte eens lichtjes-> gevolg: een ferme snee

@horsefreakje: vergeet ze niet mee te nemen hé !
    hahah die zus toch van jou!
    en neeh ik vergeet het niet hoor!

OK nu even helemaal offtopic voor Cindy
    Als je nu op het forum zit fijn dan hoef ik niet te bellen

probleempje voor vanavond Evie komt om te gaan wandelen met Nappe op de baan..was dat rats vergeten! Ze komt rond 20.00u..mss kunnen we ietsje vroeger gaan om dan te spelen met Pipa of wat wil jij?
    Pb je me anders even? of kom ff online op msn?

en nu weer ontopic:
    Dus ik breng ze dan wel mee hé Cindy!

Groetjes
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

Bladwijzers

Forum Rechten