Hoi allemaal,
Ik ben hier een lange tijd niet meer geweest maar ik ging even kijken en wilde toch graag een vraag stellen . Aangezien ik al snel het grondwerk van L2 door had gewerkt, ging op zoek naar uitdagingen. Het is verre van perfect hoor maar ik merk aan Adonis én aan mezelf dat de verveling al snel toeslaat als je maar een beperkte keuze hebt. Ik doe minder on line want want dat is niet meer te perfectioneren, dat gaat perfect. Dus ik doe meer at liberty, al een paar maanden. Naast hem stappen, draven, galopperen, stilstand en achterwaarts. Sprongetjes opzetten en dit Adonis at liberty laten springen etc. Dit kan ook allemaal beter maar als ik er te lang op doorga zie ik Adonis langzaam maar zeker geirriteerd en chagerijnig worden. Ik wil, zoals altijd het geval is bij een nieuwe oefening, dat we beide enthiousiast zijn!
Mijn creativiteit begint volgens mij op te raken en ik merk dan al snel dat ik veel moeilijker contact krijg met Doon. Niet dat ik zijn aandacht niet heb, maar hij lijkt niet echt betrokken. Het mooie van parelli vind ik juist dat je écht contact hebt met je paard, aandacht, je bent samen aan het spelen. Als ik eenmaal het gevoel krijg in mn eentje aan het spelen te ben kan ik aardig chag worden . Ik ben heel hard bezig te veranderen maar dat lukt niet van de ene op de andere dag . Ik kan af en toe nog aardig ongeduldig raken en door die spanning in mijn lichaam, al doe ik zo hard mn best om te ontspannen, verdwijnt niet en dat voelt Donus. Vandaar dat ik af en toe nieuwe, leuke ideeen nodig heb om er zelf ook weer plezier in te krijgen!
Als iemand leuke ideeen heeft, hoor ik het graag!!
Alvast bedankt!
Groetjes Sophie
Bladwijzers