Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: L2, nieuwe uitdagingen

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    311

    L2, nieuwe uitdagingen

    Hoi allemaal,

    Ik ben hier een lange tijd niet meer geweest maar ik ging even kijken en wilde toch graag een vraag stellen . Aangezien ik al snel het grondwerk van L2 door had gewerkt, ging op zoek naar uitdagingen. Het is verre van perfect hoor maar ik merk aan Adonis én aan mezelf dat de verveling al snel toeslaat als je maar een beperkte keuze hebt. Ik doe minder on line want want dat is niet meer te perfectioneren, dat gaat perfect. Dus ik doe meer at liberty, al een paar maanden. Naast hem stappen, draven, galopperen, stilstand en achterwaarts. Sprongetjes opzetten en dit Adonis at liberty laten springen etc. Dit kan ook allemaal beter maar als ik er te lang op doorga zie ik Adonis langzaam maar zeker geirriteerd en chagerijnig worden. Ik wil, zoals altijd het geval is bij een nieuwe oefening, dat we beide enthiousiast zijn!
    Mijn creativiteit begint volgens mij op te raken en ik merk dan al snel dat ik veel moeilijker contact krijg met Doon. Niet dat ik zijn aandacht niet heb, maar hij lijkt niet echt betrokken. Het mooie van parelli vind ik juist dat je écht contact hebt met je paard, aandacht, je bent samen aan het spelen. Als ik eenmaal het gevoel krijg in mn eentje aan het spelen te ben kan ik aardig chag worden . Ik ben heel hard bezig te veranderen maar dat lukt niet van de ene op de andere dag . Ik kan af en toe nog aardig ongeduldig raken en door die spanning in mijn lichaam, al doe ik zo hard mn best om te ontspannen, verdwijnt niet en dat voelt Donus. Vandaar dat ik af en toe nieuwe, leuke ideeen nodig heb om er zelf ook weer plezier in te krijgen!

    Als iemand leuke ideeen heeft, hoor ik het graag!!

    Alvast bedankt!
    Groetjes Sophie

  2. #2
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: L2, nieuwe uitdagingen

    Heee Sophie, leuk dat je er weer bent! Leuk zeg, dat het zo goed gaat met Donus en jou!
    Heb je het boekje met je L2 challenges ook al doorgwerkt?

  3. #3
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    311

    Re: L2, nieuwe uitdagingen

    Hoi Marja!
    Ik vind het zelf ook leuk om weer terug te zijn . Zo geweldig gaat het nou ook weer niet hoor, voorheen kon ik altijd goed ontspannen maar dat lukt nu op een een of andere manier niet meer. Doon voelt dit aan en op die manier lijkt het alsof er een blokkade tussen ons staat . Ik kan hier echt mee zitten, pas als het weer goed gaat kan ik ook mn normale leven weer oppakken.

    Een paar weken terug bijvoorbeeld ging ik in het zonnetje op de grond zitten en Doon ging in mn haren woelen en mn rug likken etc. Hij kon dan ook helemaal ontspannen en zelfs als de boer kwam met hooi bleef hij bij me, compleet ontspannen, we hadden enkel aandacht voor elkaar. Nu doe hij dit nog maar zelden. Hij wordt door het minste of geringste afgeleid, ik krijg geen contact en dit vind ik het vervelendst. Als hij de eigenwijze knol uithangt weet ik hoe ik hem moet aanpakken, maar als hij zo ver weg lijkt, dan heb ik geen idee hoe ik dat kan oplossen.

    Ik heb soms zo het idee dat we langs elkaar heen werken. Als het een tijdje zo slecht gaat wil ik zo graag terug naar hoe het was. Maar omdat ik zó graag wil, let ik constant op Doon en kan ik nog moeilijker ontspannen. En Adonis dus automatisch ook. Het probleem ligt dus eerder bij mij dan bij hem maar ik heb geen idee hoe ik het moet oplossen. Het hoeft maar 1 keer beter te gaan en dan zal er een hele periode volgen. Hetzelfde is het geval als het opeens weer slecht gaat, dan komen we niet zo snel uit dat dal. We hebben dus echt onze ups en downs en ik heb het gevoel dat het aan mij ligt. Omdat ik de ups teveel opzoek blijven we juist in dat dal steken omdat ik niet ontspan . Het klinkt vast heel zweverig maar zo ervaar ik het wel. Normaal gesproken zei ik dan tegen mezelf, het is maar zon periode, we komen en samen wel overheen. Maar de tumor is uitgebroken, er komen nu constant kleine hoeveelheden bloed uit zn neus en "oog", hoewel het nu opeens erg is afgenomen. Dit is een heel slecht teken en de DA wil hem binnenkort laten afmaken . Wij hebben besloten, dat wanneer hij zelf aangeeft, ik heb er genoeg van, dat we hebben laten inslapen. Daarom staat er zon druk op me, ik wil onze tijd positief afsluiten. Ik wil weer contact! Vandaar hoop ik door nieuwe ideeen weer 'uit het dal te klimmen'.

    Door mijn slechte rug, boomloos zadel en Adonis die alleen nog maar slentert en zichzelf absoluut NIET draagt, rij ik absoluut niet meer lekker. Doon is zo rond dus het zadel schuift constant, hoe strak je de singel ook doet. Ik kan mn zit niet meer vinden en als je zit slecht is, is de rit slecht. Dus daar word ik ook een beetje down van. Dus eigenlijk gaat het helemaal niet zo geweldig maar ik hoop dat er binnenkort vooruitgang komt .

    Poeh, het is weer een lang verhaal geworden, hoofdzakelijk over mij , maar ik ben blij dat ik het hier weer kwijt kan .

    Groetjes Sophie

    Oja, ik zal even de Challenges doorkijken, bedankt voor de tip .

  4. #4
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    255

    Re: L2, nieuwe uitdagingen

    En heb je al eens aan clickertraining gedacht? Dat is hetgeen dat bij pride en mij altijd ontzettend veel plezier brengt. Gewoon wat kunstjes leren, en ik heb hem laatst bv laten schilderen. Het wat 1 grote kliederboel maar dan hebben we enorm veel lol.

  5. #5
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re: L2, nieuwe uitdagingen

    Leuk om weer eens wat van je te horen Sophie!
    Of lekker spelen in het bos...daar misschien wat in line doen..eens gaan fietsen met hem ofzo. Of verder met L3 grondwerk?

    Veel plezier met Doon!
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  6. #6
    Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    den bosch
    Berichten
    561

    Re: L2, nieuwe uitdagingen

    Om eerlijk te zijn krijg ik wat kippevel van je verhaal, maar als je het rationeel bekijkt is dat ook niet raar. Misschien dat je inderdaad lekker naar het bod kunt. Daar zijn zoveel meer dingen en kun je gebruik maken van natuurlijke hindernissen enne gewoon lekker veel friendlyen kan de band misschien ook weer begin geven. Probeer niet te veel verwachten en met je verstand op nul, gewoon veel knusse tijd met elkaar voor te brengen.
    ride like the wind

  7. #7
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: L2, nieuwe uitdagingen

    Heee Sophie,

    Leuk om weer eens van je te horen! Met Donus alles goed nu?
    Ikzelf vind het ook heel moeilijk om die creativiteit erin te houden, Tamara eist wat dat betreft ook veel afwisseling
    Ik denk dat het goed is om gewoon veel af te wisselen, ik zie bij Tamara bijvoorbeeld dat ze drie dagen rijden echt heeeel saai vind. Ik zorg dan ook dat ik de ene dag ga rijden, de andere dag alleen At Liberty doe, dan weer een dag alleen On Line, dan weer een combinatie en ik ga ook regelmatig naar buiten. Helaas zijn er ook buiten niet al te veel mogelijkheden en raak je wat op de omgeving uitgekeken, maar ik laat Tamara dan altijd nog op bepaalde stukken grazen en zo wordt het toch een leuk uitstapje voor haar. Heb je de boekjes ook al eens doorgelezen bij de Challenges? Ook leuk om te doen en op dit forum staan ook nog wel leuke ideeen zoals Falling Leaf e.d.
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  8. #8
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: L2, nieuwe uitdagingen

    hey maarre sophie. waarom wil je dan steeds nieuwe challenges. Misschien heeft Donus juist wel wat meer rust nodig. Gewoon een periode van weinig doen, veel knuffelen, wandelen, rijden, genieten van het zonnetje, van de wind door je haren, je handen in zijn vachtje. Misschien krijg je op die manier wel een beter contact met Donus.

    Bah meid, wat een vreselijke rotsituatie zit je. Ik hoop echt, echt voor je dat je met Doon nog genoeg tijd krijgt om van het leven met hem te genieten. Sterkte Sophie. en gewoon van je af blijven schrijven hoor. dat kan soms al heel wat helpen alles te overzien.

    liefs,

    sandra

  9. #9
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    311

    Re: L2, nieuwe uitdagingen

    Hoi allemaal,

    Bedankt voor de reacties . Ik zeg mezelf ook steeds exact wat jullie mij nu zeggen. Heb niet teveel verwachtingen, verstand op nul, doe wat goed voelt. Maar waarschijnlijk omdat ik te veel mn best doe om te ontspannen werkt het averechts. Daarom wil ik compleet andere afleiding, even iets anders. Iets fris, nieuws, zodat ik een beginnetje kan maken.

    Maar na het lezen van jullie suggesties werd ik weer wat minder wanhopig . Het is idd een goed idee om wat meer door het bos te wandelen en te fietsen etc. Omdat ik normaal gesproken het idee heb geen contact met hem te krijgen door enkel naast hem te lopen, of voor hem, doe ik dit niet zo vaak. Juist wanneer ik een oefening doe waar ik zijn aandacht écht bij nodig heb, en vooral als hij in het begin dwars is maar naderhand toegeeft, dán lijkt het alsof de rest van de wereld écht eventjes niet meer bestaat, behalve Doon en ik.

    Maar ik heb nu toch niet zoveel keus, ik moet gewoon beginnen en wie weet vind ik snel de oplossing om zelf weer tot rust te komen.

    Bedankt voor jullie hulp ,
    Groetjes Sophie

    Oja, Cornelie, misschien begin ik wel aan clickertraining, puur voor erbij. In het begin was ik het nooit zo mee eens aangezien Adonis alles doet voor een schijfje wortel. Maar ik ben er nu achter dat juist werken met eten de drang naar eten kan verminderen. Dus wie weet stap ik binnenkort de dierenwinkel wel binnen .

  10. #10
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: L2, nieuwe uitdagingen

    Hoi! Ik ben het heel erg met Sandra eens. Als ik je verhaal zo lees zou dit een periode moeten zijn van samen zijn en ik denk dat jij je moet gaan aanpassen aan Doon's behoefte en wat minder aan de jouwe. Hij voelt zich misschien niet goed op dit moment en omdat jij steeds maar "vraagt" sluit hij zich misschien af. Breng gewoon tijd met hem door, wees er voor hem, maar ik zou niet gaan beginnen met dingen te vragen zoals een clickertraining. Als dit de laatste fase in zijn leven is dan moet je niets meer vragen of verwachten, maar gelukkig zijn met wat er is geweest. Misschien is hij jou al een beetje aan het loslaten. Stop dus met iets te willen, haal diep adem en geef jezelf en Doon de rust die jullie juist nu zo goed kunnen gebruiken. Geniet van de tijd die je nog hebt met hem en laat hem zijn wie hij wil zijn.
    Succes en sterkte!!

  11. #11
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    311

    Re: L2, nieuwe uitdagingen

    Hoi,

    Ja, jullie hebben ook gelijk. En ik probeer het ook los te laten. Maar ondanks dat is het moeilijk. Maaaaaaaaaaaarrrr , vandaag ging het geweldig! Adonis is een paard die je constant uit probeert, in feite doet elk paard dat maar hij is heel moeilijk te overtuigen dat jij toch echt de leider bent. Vandaag was ik opmerkelijk kalm, ik weet ook niet waar het vandaag kwam en ik heb het probleem heel laconiek aangepakt. Hij stond volgens mij een beetje perplex en opeens wat hij zo mak als een lammetje. Ik had al zijn aandacht, het voelde echt alsof hij weer was thuis gekomen. Ik was zo blij, oefeningen die voorheen een ramp waren gingen geweldig!

    Dus hoop ik dat er nu weer een goede periode aanbreekt, maar ik weet nu zelf ook beter hoe ik me moet gedragen. Kalm, rustig, niet te veel verwachten. Het is moeilijk maar ik kome er wel . Dus ik kan niet gelukkiger zijn dan nu!!!

    Bedankt voor jullie hulp, volgens mij komt het ook doordat ik het even kwijt kon

    Groetjes Sophie

  12. #12
    Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    den bosch
    Berichten
    561

    Re: L2, nieuwe uitdagingen

    Fijn om te horen dat het vandaag heel lekker ging. Ik hoop echt voor jullie dat dit zo doorzet en dat je optimaal van hem kunt genieten.
    ride like the wind

  13. #13
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: L2, nieuwe uitdagingen

    Dat moet echt weer even kicken geweest zijn voor je! Lekker hoor! Dit is ook wel een heel bijzondere en moeilijke tijd hoor en niemand kan je voorspellen hoe het allemaal zal gaan. Maar als je deze rust weet vast te houden ga je vast weer meer van die mooie momenten beleven met Doon. Goed gedaan hoor! En als je je ei kwijt wil, dan weet je waar je terecht kan! Groetjes!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •