Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 22 van de 22

Topic: Sjo@ trainingsweek bij Wim Vonck (incl foto's en filmpjes!!)

  1. #16
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re: Sjo@ trainingsweek bij Wim Vonck (incl foto's en filmpje

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Ik vind dit echt zo gaaf. Dat tweede filmpje Maaike, dat vind ik echt indrukwekkend. Bedankt voor deze inspiratie.
    Ja leuk is dat he. Ik weet niet of jullie het verstaan maar Wim vraagt nog ergens halverwege of ik het voel dat ie met mij meebeweegt. Als ik dat niet zou voelen dan zou ik accuut stoppen met paardrijden .

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mellien
    In het tweede filmpje kom je ook veel meer uit het zadel bij het lichtrijden
    Ja dat is het handige aan deze 'nieuwe' draf. Het zit werkelijk waar enigzins beroerd en is dus makkelijk te herkennen ("ah ik zit klote" staat gelijk aan 'goede draf'!).

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Judith
    wat ik me nog afvraag; hoe ben je trouwens terug gekomen?
    Mijn papa heeft mij en Nicky opgehaald (de trailer van Elise hadden we op de heenweg al meegenomen).

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne2
    Dat Fjordenlijf, dat er in eerste instantie niet echt soepel uit ziet, blijkt onverwacht buigzaam.
    Je moet hem eens zijn krabben bovenop zijn kont met zijn tanden, uitermate flexibel alleen jammer dat ie dat nooit in draf oefent . Je hebt gelijk hoor, hij is nu stukken soepeler als eerst. In stap doet ie alles al heel netjes nu op naar draf .

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Ik had het al gehoord voor ik het las, maar het draf filmpje ziet er goed uit, veel dragender!
    Ja gaaf he. Ben er ook helemaal trots op. Zoals Wim zei: 'Kijk, nu gaat de motor aan!'

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door ponyjongen
    En die foto's van op het blok: helemaal super....
    Je leuk he, Wim heeft twee keer moeten helpen met het eerste achterbeen op het blok te zetten maar daarna snapte Sjo gelukkig dat ie hem ook zelf op kon tillen. Alleen maakt Sjo er nog een beetje een handstand van (zodat ie zijn achterhand er zo weinig mogelijk onder hoeft de zetten --> hij is wel slim )

    Bedankt voor jullie complimentjes allemaal ![/quote]
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  2. #17

    Re: Sjo@ trainingsweek bij Wim Vonck (incl foto's en filmpje

    Oh Maaaike wat een zalig verslag en wat een leuke mooie inspirerende filmpjes!

    Goed dat je met Wim hebt besproken wat je dwars zat! Zo goed. Geeft voor beide kanten de mogelijkheid dingen anders te doen, zodat iedereen gelukkig is, nou wat wil je nog meer? Trots op je!

    Ja nu wil ik ook weer op Wimweek. Nou wie weet! Voorlopig mgen de paarden ivm vogelgriep het erf niet af, maar daarna....!

    May the horse be with you!

  3. #18
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Sjo@ trainingsweek bij Wim Vonck (incl foto's en filmpje

    (Vogelgriep???? Ben ik net effe 3 daagjes met vakantie, mis ik weer het nieuws? Wat balen dat je niet weg mag met je paarden!!!!)

    Maaike, wat een superleuk verslag om te lezen! En wat is Sjo toch een leuk paard zeg. Echt mooi om hem zo te zien swingen! En hij doet ook zo ontzettend schattig zijn best op die zijgangen, echt leuk! Ik krijg er zin van om ook weer een week naar Wim te gaan!

  4. #19
    Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    1.996

    Re: Sjo@ trainingsweek bij Wim Vonck (incl foto's en filmpje

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maaike

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mellien
    In het tweede filmpje kom je ook veel meer uit het zadel bij het lichtrijden
    Ja dat is het handige aan deze 'nieuwe' draf. Het zit werkelijk waar enigzins beroerd en is dus makkelijk te herkennen ("ah ik zit klote" staat gelijk aan 'goede draf'!).

    Whaha, hoe herkenbaar! Pjelk kan voor een Fjord ook best spectaculair draven met soms veel schwung. Maar lekker zitten doet het nu niet bepaald

  5. #20

    Re: Sjo@ trainingsweek bij Wim Vonck (incl foto's en filmpje

    Omdat er geen plek was voor nog een paard en ik toch wilde komen mocht ik van Wim op Allegra rijden een aantal keer. Was heel gaaf, eerst gymnastiseren en dan freestyle rijden. Hoofdstel af, touwtje om de nek en dan stap, draf, galop, sturen, achterwaards, 4 benen op het blok en zelfs stijgeren! (dat laatste kostte wel wat moeite overigens, maar was het meer dan waard).
    Ik heb eindelijk door hoe je moet zitten, niet a la parelli maar volgens de methode van Heather Moffet. Beugels uit, alles los, juist niet op je kontzakken maar op de binnenkant van je bovenbenen en tenen naar beneden.
    Het mag geen spierspanning kosten om te zitten, dus niks aanklemmen en niks onnatuurlijk in een houding houden. Ziet er ook nog eens heel sjiek uit Was super!
    Yes Nicky! dus Alexander Techniek te paard, niet meer spanning in je lijf dan nodig is en de natuurlijke kromming van je rug instand houden.

  6. #21
    Actief Forumlid allegro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    228

    Re: Sjo@ trainingsweek bij Wim Vonck (incl foto's en filmpje

    Leuke filmpjes!! Die verbetering in de draf is echt super!

  7. #22

    Re: Sjo@ trainingsweek bij Wim Vonck (incl foto's en filmpje

    Ziet er goed uit zeg, vooral het verschil tussen je oude en nieuwe draf

    Ja fjorden zijn niet uitermate soepel, maar het is het waard
    Those who can't dance, will blame it on the music

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •