Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: hoe fysiek zwaar is parelli?

hoe fysiek zwaar is parelli?

Denk er serieus over om met mijn haflingermerrie Aurora aan Parelli te beginnen. Ben nu bezig met Grondwerk van Inge Teblick en dat bevalt ons prima.
    Nu heb ik vanwege een long en spierziekte nogal wat fysieke beperkingen. Kan maar kleine stukjes lopen en niet zo lang staan. De grondwerkoefeningen gaan op zich best aardig, maar ik vroeg mij af hoe fysiek zwaar parelli is. Moet je veel lopen, of heel energiek bewegen etc.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: hoe fysiek zwaar is parelli?

Aan je titel te zien dat ik dat je je afvroeg of het fysiek zwaar was voor het paard, maar je bedoelt dus voor jezelf.

Het idee van Parelli is: wie zijn benen het minst beweegt, is de leider. Parelli is dus DE methode voor iemand die het liefst zo min mogelijk wil of kan bewegen. Een hoop oefeningen kun je zelfs vanuit een stoel doen

Er zijn een hoop leuke dingen die je actief kunt doen (meerennen at liberty, samen springen etc) maar in feite is Parelli een van de lichamelijk minst belastende manieren om met je paard bezig te zijn.

In duitsland is een vrouw die alles vanuit een rolstoel doet en zelfs instructrice is geworden!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    In duitsland is een vrouw die alles vanuit een rolstoel doet en zelfs instructrice is geworden!
    laat je maar eens inspireren: dit is haar site, echt héél gaaf. Er is dus van alles mogelijk, ook voor jóu, als je het wilt!
    Maar buiten dat, zwaar is het niet, er zitten hier meer mensen op het forum met lichamelijke beperkingen, maar dat heeft ze allen niet weerhouden! Wel kom je jezelf heel erg tegen bij het toepassen van de methode. Je loopt vaak in het begin zeker tegen je eigen (geestelijke) muurtjes aan, ik vond dat juist héél verrijkend. Gaaf dat je de overstap wilt gaan maken! Waarom eigenlijk als de methode van Inge je goed bevalt?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Gaaf dat je de overstap wilt gaan maken! Waarom eigenlijk als de methode van Inge je goed bevalt?
    Het smaakt naar "meer"......

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hmmm ik kan toch niet echt zeggen dat Parelli fysiek niet zwaar is. Als je zelf gezond bent, lijkt dat misschien wel zo ja. Maar ik heb de afgelopen jaren erg geworsteld met spierklachten en ernstige vermoeidheid (mijn spierklachten zijn ook nog steeds niet helemaal over) en ik heb daardoor wel degelijk belemmeringen ervaren met Parelli, en soms nog. Bv. met de squeeze game als het paard bang is/niet wilt, je geeft dan telkens met je hand de gewenste richting aan en staat dan soms vrij lang in dezelfde houding. Ik kon dat lang niet altijd volhouden... Als je niet lang kunt staan en lopen, zal dat zeker ook een beperking zijn. Je zult dan je sessies qua tijd en intensiteit wel moeten aanpassen aan wat je kunt, maar dat hoeft op zich natuurlijk geen reden zijn om er dan maar niet aan te beginnen! Ik denk dat je met het werk dat je nu met je paard doet, je beperkingen soms ook wel een belemmering zullen zijn. Dus ik zou zeggen: begin gewoon en kijk wat je aankunt!

Bladwijzers

Forum Rechten