Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Schandalige hoefjes

Schandalige hoefjes

Toevallig op 2 sukkelaars gevallen .Ik sprak de eigenaar erover aan dat zijn paardjes dringend bekapt moesten worden. Ik mocht er meteen aan beginnen, wat ik dan ook deed.

Groetjes,Jean-Luc

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: Schandalige hoefjes

!

zooo erg heb ik bijna nog nooit gezien! hoe kunnen ze! bekijk die scheur!!
    gelukkig gelukkig maar dat ze in jouw handen terecht gekomen zijn!!
    fantastisch werk!
    je verdient een dikke pluim!!

Greetz
    Ariane
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

zo zeg....en wanneer mag je weer komen? Tot volgend jaar? Of snappen ze nu dat het toch beter is dat regelmatig te laten doen??
    Mooie voetjes weer!

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Ik heb drie keer moeten kijken of ik het allemaal wel goed zag. En ik ben al helemaal gestresst omdat Amon zijn hoeven zo droog waren en brokkelden. Hemel, dit is wel toppunt van verwaarlozing.
    Maar gelukkig zijn ze in jouw handen gekomen, en dat ziet er stukken beter uit, dat je ze in 1 keer al zo netjes hebt gekregen. Goed werk.
    www.crystal-carving.com

Boffen die paarden even dat jij langskwam. Hoeven zien er prima uit, jammer genoeg heb je geen foto meer van de onderkant, na het bekappen.

Je hebt het toch niet voor niets gedaan hè? Niet voor het geld, maar omdat die eigenaar dan nóg in zijn vuistje staat te lachen dat (gratis) hulp vanzelf komt opdagen als je paarden er maar verwaarloosd genoeg bijstaan

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Jeetje, dat ziet er echt niet uit zeg! Goed werk gedaan, m'n complimenten!

Over verwaarloosde hoeven gesproken. Ik kende een paard die zulke lange hoeven had dat ze zegmaar omkrulden, en niet zo'n beetje ook....
    Maarja, als klein meisje zeg je daar dan niks van.

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ohhhh nog nooit zoiets gezien! Fijn dat ze jouw hulp accepteerde, maar wat nu verder? Heeft de eigenaar beterschap belooft?
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Wat de mensen zeggen , beloven en al hun goede voornemens daar geloof ik maar net de helft meer van .
    En natuurlijk heb ik hem laten betalen voor zijn schandalige zuinigheid.

Daarbij komt nog dat ik er flink werk mee gehad heb want voeten geven konden ze nauwelijks. Er stond een hengstje tussen , die kon je zelfs niet aanraken ; heeft me een volle week gekost om hem een halster om te doen en min of meer te blijven staan; dan nog leren voeten geven...en beetje bij beetje de hoefrasp erop.
    Achteraf wel een complimentje gekregen van de eigenaar: "Wat is er gebeurd met het hengstje?die is zo veranderd...we konden hem zelfs strelen"

Hij had ergens op een andere weide (opgeloten op stal eigenlijk) nog 8 andere paarden staan(3 van iemand anders); allemaal hetzelfde probleem...slechte hoeven, wonden, schimmel en schurft, ondervoeding, geen of zeer vuil drinkwater...
    De eigenaars waren gelukkig wel ontvankelijk voor mijn commentaren en bedreigingen (dat ik de dierenbescherming erbij zou halen) .Nu zijn de paardjes allemaal bekapt, ontwormd en staan ze allemaal op de wei.
    Afwachten nu hoe lang het blijft duren...

Groeten ,
    Jean-Luc

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Dat zou toch anno-nu niet meer voor mogen komen hè !

Wat een verhaal weer... Daar wordt ik helemaal stil van. Goed dat je er zo de tijd voor genomen hebt, en ze met de neus op de feiten gedrukt hebt! Ga je er soms nog langs?
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    41

Manoman, dat dit zomaar kan. Die paarden hebben geluk dat jij het hebt gezien.
    Mijn comlpimenten hoor , mooi gedaan.

Hopelijk blijft het nu goed gaan, want het is toch wel knap dat je de eigenaars zover hebt gekregen om hun de paarden te laten ontwormen en op de wei te zetten.

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Hier staan er ook zo veel paarden Nog niet allemaal zo erg maar het gaat er wel naar toe...
    Bailey's hoeven stonden ook zo toen ik hem kocht. Die krulde helemaal naar omhoog.

Vind het resultaat echt knap! Gelukkig zijn er weer wat paarden 'gered'

Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2006

Hey Jean Luc, jij hier ook ! Ik moet je zeggen dat ons Lenaake echt veel vooruitgang heeft nu, de combinatie van je bekapkunst met de aspegic doet wonderen. Ik ben echt content, men lief merrieke heeft terug toekomstperspectief.

TSjeetje wat een trieste hoeven zeg!
    Dat soort lui zijn ook geen dieren waard hoor! Ik kan mij daar altijd zo kwaad over maken. Diepe buiging en grote pluim voor TS!

Bladwijzers

Forum Rechten