Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 40

Topic: natuurlijke voeding?

Actief Forumlid BEAUBA's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Re: natuurlijke voeding?

@ xlaurax

Als 100% natuurlijk voer zoekt kun je misschien dit geven http://www.equifyt.com/
    Geen conserveringsmiddelen of reststoffen in dit voer .
    Ik voer dit zelf al bijna 2 jaar en ben er erg tevreden mee .
    Over Balki , m'n SuperShet :
    Nee hoor , hij is niet dik .
    Hij zit gewoon vol met karakter .

Misschien kan ik hier het beste even op in haken zonder een ander topic aan te maken.
    Ik ben voor mijn fjord ook op zoek naar een natuurlijke voeding. Ik voer nu muesli van Havens, maar ben er niet heel tevreden over.
    Julia krijgt normaal hooi (niet onbeperkt helaas, ze krijgt erg snel overgewicht), en na het werk een beetje krachtvoeder. Als ze niet werkt krijgt ze geen krachtvoer en de hoeveelheid krachtvoer is afhankelijk van het werk, maar eigenlijk nooit meer dan een halve schep per dag.
    Ik zou graag iets voeren wat zo min mogelijk bewerkt is. Ik wil dus geen brokjes, liever ook geen muesli, maar eerder bijvoorbeeld een granenmix met pure granen. En dan ook nog het liefst biologisch verbouwd.
    Iemand enig idee wat ik het beste kan voeren? Wat ook een goede verhouding heeft qua vitamines en mineralen?

ik geef sinds kort nature's best van Pavo, is wel een muesli, maar heeft geen haver. Heeft laag eiwitgehalte, en is suikerarm. Ideaal voor paarden die snel te dik worden of hoefbevangen geraken. Mijn paarden lusten het heel graag.
    Don't dream your life, live your dream!

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Allegra
    Ik voer nu muesli van Havens, maar ben er niet heel tevreden over.
    Mag ik weten waarom niet?
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Omdat ze door de suikers (denk ik) snel gaat schuren, als ik een paar dagen een kwart schepje heb gevoerd ofzo begint ze al. En als ik minder voer ben ik bang dat ze te weinig binnen krijgt.
    En omdat het als brok toch gemanipuleerd is zegmaar, geplet enzo, dingen toegevoegd als houdbaarheidszooi.
    Op zich is het een fijne muesli hoor, mocht ik niks anders kunnen ivnden blijf ik dat ook voeren. Maar ik heb het idee dat het toch beter/anders kan.

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Misschien heb je gelijk, ik weet het niet. Bij mij werd het schuren net iets minder toen ik overstapte van Pavo kruidenmengeling naar Havens kruiden. Nu geef ik dat afwisselend de slobber van Havens (die je trouwens ook droog kan voeren). Deze slobber is voor paarden die oa gevoelige huid hebben.

Je hebt ook equifit dat is volgens de frabrikant compleet natuurijk.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Ik ben nu zelf bij Marstall uit gekomen en heb net toevallig een email gestuurd met de vraag of het echt biologisch voer is, staat namelijk niet op de site.
    Zij hebben wel een uitgebreid assortiment, Zie http://www.marstall.nl.
    Per product heb je een uitgebreid overzicht van de voedingswaarde.
    Volgens mij heb je ook granenmixen.

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    24

ik ben er achter dat ze bij mij in de buurt Dodson en Horrel paardenvoeders verkopen... heeft iemand daar ervaring mee??
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Zelf voer ik momenteel Structuurmuesli van Treurniet. Met toegevoegde kruiden/knoflook. Voor van de winter zit ik nu ook al te kijken welke muesli het gaat worden. Twijfel tussen Piannissimo van Cavalor en Nature's Best van Pavo.
    Verder krijgt Keet HMP Horse, Lijnzaadolie en Drainage Compositum druppels door der voer. Onbeperkt ruwvoer.

Naar Luzerne zit ik ook te kijken.
    Overigens is er wel melassevrij Luzerne te krijgen, voor geiten is dat. Op Bokt hadden ze het hierover.
    Keet, we komen er wel!

Ben je zeker van pianissimo cavalor? Gaf ik vroeger ook... tot ik het topic las over 'CAVALOR'.
    ik ben nu overgestapt naar nature's best van PAvo. heel tevreden over!
    Don't dream your life, live your dream!

Ik heb inmiddels een antwoord op mijn vraag of Marstall ook een biologisch product is:

MARSTALL is inderdaad samengesteld uit natuurlijke ingrediënten, zonder toevoeging van conserveermiddelen. Deze ingrediënten zijn niet op biologische wijze geteelt. Biologische producten zijn herkenbaar aan het EKO-keurmerk. MARSTALL is dus wel natuurlijk, maar niet biologisch.

Met vriendelijke groeten,

Maike Ypinga

Hilkens Diervoeders – MARSTALL paardenmuesli’s

Ik ben niet ontevrede over marstall, ik wil alleen graag een biologisch product voor mijn paarden, dus ik ga onderzoeken of ik St. hippolyt of Dodson en Horrel bij mij in de buurt (lees Noord-brabant) kan kopen.
    Iemand enig idee?

Volgens mij ergens in Breda..
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Als je een 100% natuurlijke voeding zoekt moet je eens kijken op www. equiral.nl.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

brok van de natuurlijke weg is te vinden hier:huis nr 0546-681270
    mobiel: 06-53326399. Deze meneer weet alles van deze brokken en ook van de leveranciers dus voor geinteresseerden alst u blieft hahaha.

En hier in frankrijk stellen ze het voer voor de paarden ook zelf samen. Ze krijgen een mix van geplette bio haver en niet bio gerst. In gelijke verhouding met daardoor een halve liter mix van azijn,water en koper sulfaat. Dit wordt een hele nacht samen geweekt met een laag zemelen erover heen.

Vervolgens een laag luzerne, beetje kalk, zonnepitten en soja en dan mengen... de kalk en azijn mag alleen niet langer dan een half uur gemengd zijn dus pas voor het voeren mengen...

Ik ben nog bezig met het opvoeren van het overige besterly basic wat ik best goed vind behalve dat het genetisch gemanipuleerd voedsel bevat..... en dan gaan we ook lekker mixen haha
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2006
    Leeftijd
    43

[quote="xlaurax"]Ik heb dit onderwerp al vaker gezien, maar ik heb toch een vraag..
    Ik voer mijn tinkers nu gewone basisbrok met musli zonder haver,
    knoflook en zeewier, maar mijn merrie doet het hier niet goed op.
    Ze heeft een hele lage weerstand en ze heeft veel afvalstoffen in haar lichaam, dat uit zich oa in haar hoeven.
    Ik wil haar lichaam reinigen met een groene leem kür
    en ik wil haar voeding aanpassen.

in alle reacties mis ik een belangrijk ding.
    waarschijnlijk vallen er nu een hoop over me heen maar meld het toch even.
    je zegt ik voer hem knoflook en hij heeft een lage weerstand.tja das niet zo gek knoflook voert een aanval uit op de rode bloedlichaampjes en dus krijg je minder weerstand.knoflook is familie van de ui en is samen met de ui giftig voor paarden(ook voor honden)
    de gunstige werking is nog NOOIT wetenschappelijk bewezen.
    ik heb dit niet zelf verzonnen.
    het komt van holistisch dierenarts e laarakkers die mij waarschuwde voor het gevaar van knoflook.

mijn paardje was elke winter ziek ik ben gestopt met knoflook niks meer aan de hand.

ps kijk ook uit met meusli's daar zit ook vaak knoflook in bv pavo nature best .
    een dag zonder paardjes is een dag niet geleefd

Bladwijzers

Forum Rechten