Afgelopen winter heb ik een topic geplaatst dat Pardoes zo dun was. Eigenlijk is dit nooit heel erg verbeterd. Hij is absoluut niet graatmaker maar je ziet nog steeds een paar ribben en ook zijn heupbeenderen steken erg uit.
Hij is altijd goed ontwormd en krijgt op dit moment 4 uur (kort) gras per dag, plus hooi. Zelf voer ik hem eens in de twee dagen bietenpulp met een scheutje olie en wat brokken bij. Het hooirantsoen aanpassen is geen optie want de paarden krijgen tegelijkertijd gevoerd en ik ben daarin afhankelijk van de staleigenaresse.
Aangezien de winter er weer aankomt, wil ik hem toch graag wat laten bijeten, zodat hij met een laagje vet de winter in gaat. Nu heb ik een adres waar ik hem dag en nacht op de wei zou kunnen zetten. Maar omdat ik begin september op Honza cursus ga, vind ik het niet verstandig hem nu van omgeving te veranderen. Na de cursus zou wel kunnen. Ik ben van plan hem dan ongeveer een maand op de wei te zetten.
Is dit een goed plan? Of zit er in september zo weinig in het gras dat het niet meer uit maakt?
Bladwijzers