Hoi hoi,
Ik ben mij de afgelopen dagen gaan verdiepen in Natuurlijk bekappen. Deze methode spreekt me zeer aan, maar toch heb ik nog enkele bedenkingen hierover, aangezien deze methode redelijk nieuw is.
Zijn er hier Natuurlijke bekappers aanwezig? Zoja, graag zou ik dus jullie persoonlijke ervaringen willen weten en of jullie zelf bekappen of niet. Klopt het dat je paard lang gevoelig is?
En zou natuurlijk bekappen ook iets zijn voor mijn paard?
Info over de "hoefsituatie" van mijn paard:
Hij is vanachteren nooit beslagen geweest(ook niet bij vorige eigenaar). Vanachteren wordt hij gewoon om de twee maanden bekapt. Vanvoor heeft hij wel hoefijzers en die worden om de twee maanden vervangen(als hij ze niet verliest, want dit heb ik toch al verschillende keren voor gehad). Ik rijd zelf bijna altijd in de piste(zand). Af en toe ga ik buiten op het gras een stukje galloperen(er is zo'n pad tussen de weides). Ik ben nog maar twee keer op buitenrit met hem geweest, mijn ouders zijn hier geen voorstander van, ze zijn wat over bezorgd. Ze denken dat er constant iets gaat gebeuren terwijl Asp heel braaf is buiten.
Bladwijzers