Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Resultaten 76 tot 90 van de 102

Topic: Barefoot London

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: Barefoot London

Wauw, knappe dame is Whoopie!
    Op de foto met de ST zie ik precies wat je bedoeld, ois zoiets echt op te lossen met een bredere pommel?
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Ik denk eerder dat de pommel te breed was en het zadel voorover zakt op de schoft.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik heb momenteel de beschikking over een london testzadel maat 2. Annouck de eigenaresse had hem besteld voor Vivaldi en ik heb hem vandaag op zowel Sterre als Vivaldi getest. Helaas geen foto's die maak ik misschien morgen wel even met mijn gsm.

Ik vond hem zelf erg lekker zitten en ik kan fatsoenlijk mijn been aanleggen, wat ik niet kan met de cheyenne of de western uitvoering.
    Voor mij mag het wel een maat 1 worden denk ik, maar ook de maat 2 zat best goed (ik ben 1,83 m en kontmaat 36).
    Op Sterre kan een maat 2 wel al oogt het toch wel een beetje groot. Sterre is nu 1,50 m en rond van bouw.

Op Vivaldi vond ik hem wel te groot voor het oog (Vival is 1,38 m en redelijk slank van bouw), maar hij liep er verder prima mee.
    Zijn eigenaresse is er wel over uit dat ze nu zelf gaat afvallen zodat ze een maat 1 voor hem kan bestellen...hihi.

Ik ben er zelf nog niet uit welk zadel ik nou wil. Ik hou niet zo van de dressuur look, maar dit zadel zat wel erg lekker en daar was Sterre het mee eens.

Wat een dilemma is het toch die zadels.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Hoi Nienke

Leuk om te lezen ik ben benieuwd naar je foto,s, mijn paardje is 1.48 en ik vondt de maat 2 redelijk groot. In de zomer lijkt het mij ook erg warm voor het paard omdat er dan verhoudingsgewijs veel zadel om het paard zit.
    Hoe denk jij daar over?

Ik lees dat je lang bent ongeveer dezelfde lengte als ik heb je ooit op een barefoot maat 1 gezeten, mijn voeten blijven nml voor de beugels hangen, heb jij daar geen last van??

Groetjes..
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Hoi Nienke

Leuk om te lezen ik ben benieuwd naar je foto,s, mijn paardje is 1.48 en ik vondt de maat 2 redelijk groot. In de zomer lijkt het mij ook erg warm voor het paard omdat er dan verhoudingsgewijs veel zadel om het paard zit.
    Hoe denk jij daar over?

Ik lees dat je lang bent ongeveer dezelfde lengte als ik heb je ooit op een barefoot maat 1 gezeten, mijn voeten blijven nml voor de beugels hangen, heb jij daar geen last van??

Groetjes..
    Ik vond hem op Sterre ook wat aan de grote kant. Op Vivaldi zeker.
    Ik ben met je eens dat het dan wel erg veel zadel is en ze zullen het daar in de zomer zeker niet minder warm onder hebben.

Ik heb een paar maanden terug de cheyenne maat 1 een week getest. Die zat verder heerlijk alleen te breed, ik kon mijn benen niet aanleggen. Verder vind ik bij zowel de cheyenne als de nevada de stijgbeugelophanging wat ver naar voren zodat je een stoelzit krijgt. Ik zit van mezelf meer in de dressuurhouding wat beenligging betreft. Ik heb mijn benen altijd redelijk recht naar beneden afhangen als ik op een zadel zit.
    Bij de London hangen de beugels dus gelijk met mijn benen en bij de andere modellen hangen de beugels voor mijn benen, wat ik dus niet prettig vind.

Ik ben er dus nog niet uit welke het nou moet worden. Van de ghost spreekt bijvoorbeeld de variabele stijgbeugelophanging en de panelen me erg aan, maar die vind ik weer niet zo mooi.

Het is me een dilemma die zadels.

Wie snel is, in Duitsland een bijna nieuwe london aangeboden, laatste bod is nu nog 400 en een paar cent.. da's wat goedkoper dan de nederlandse dinges
    http://cgi.ebay.de/Original-Barefoot-Lo ... dZViewItem

Staan nog wel meer trouwens.

Ik denk dat ik de mijne ook weer ga verkopen. Kan er maar niet aan wennen dat ik in een bepaalde positie gedwongen wordt.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

He, dat is ook al snel Trea
    Heb je al eens (zit)les gehad met je London?

Ik vond mijn HM-zadel namelijk ook helemaal niet zo lekker zitten, tot ik zitles kreeg van KC. Zij legde me uit dat ik eigenlijk verkeerd zat (bekken teveel naar voren, waardoor het leek alsof mijn zadel me naar voren duwde) en liet me voelen hoe het beter is. En direct zat mijn zadel ook een stuk lekkerder

Met de London had ik geen problemen met een 'gedwongen' zit, wel met een voorboogje waar je tegenaan butst met het lichtrijden...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Eh nee, geen zitles gehad. Ik denk ook niet dat ik daar zin in heb. Wat een gedoe allemaal. Krijg net zo'n conehead als Funnygirl van die zadels.

Ik heb echt zin om hem gewoon te verkopen (hup; weg, weg!) en weer verder te kijken naar een multifunctioneel zadel.

Hahahaha geen zitles voor mij. Ik heb hem verkocht

Alleen... nou heb ik nog maar 1 zadel. What's next????????

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Tsja, het is maar net wat je een gedoe vindt...
    Telkens een nieuw zadel kopen, wat dan ook nog moet passen op je paard, lijkt mij veel meer gedoe dan een paar leuke zitlessen
    Is bovendien ook beter voor je paard, want in de juiste houding kun je makkelijker bewegingen aanvoelen en hulpen geven.

Met een goede zit, zitten een hoop zadels ineens een stuk lekkerder. Zo vond ik veel zadels altijd VEEEEL te hard voor mijn kont. Nu blijkt gewoon dat ik niet op de juiste plek op mijn kont zit.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Haha, dat van dat harde, dat had ik vroeger ook Ik reed mijn kont echt dóór. Ik maakte zelf allerlei vullingen voor in mijn broek op de naaimachine.
    Gelukkig heb ik die nu niet meer nodig

Nou, ik ben blij dat ik hem goed heb kunnen verkopen. Ik ga me toch eens goed laten adviseren hoor, wat voor ons nou (naast die Equiflex) nog mogelijk is.
    Heb binnenkort een afspraak om de Pegaso (sport) te proberen. Ik zie wel.

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Trea, waarom probeer je niet de Startrekk Espaniola eens? Als je hem weer wegdoet even aan MIJ laten weten

Nee even serieus. Pegaso lijkt me een héérlijk zadel. Ik hoop dat het is wat je zoekt!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Hahahaha geen zitles voor mij. Ik heb hem verkocht

Alleen... nou heb ik nog maar 1 zadel. What's next????????
    Whow... je bent snel! Heb je die super fenders erbij kunnen verkopen? Of gaan die gewoon retour?
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Nee ik heb die er niet bij verkocht. Ik hou ze nog maar even. Stel dat die Pegaso fijn is.. dan heb ik weer fenders nodig.

Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten