Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 20

Topic: YOYO game over een balk?

Actief Forumlid Peppysan's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

YOYO game over een balk?

Bij de criteria van level 2 staat:
    speel de yoyo game over een balk.

Je laat je paard dan toch niet achterwaarts over een balk stappen? Die ziet hij toch niet en dan stoot hij toch zijn voeten? Weg vertrouwen.

mij is altijd geleerd nooi achterwaarts over een balk te gaan.

Of zie ik het verkeerd?
    Een goede ruiter hoort het als zijn paard tegen hem praat.
    Een uitstekende ruiter hoort hem zelfs fluisteren.
    Maar een slechte ruiter hoort hem niet eens schreeuwen.
    <!-- w -->http://www.paderyranch.nl<!-- w -->

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: YOYO game over een balk?

Jahoor, je laat hem gewoon achteruit over een balk stappen.

Het paard kan goed achter zich kijken en mits je een lange balk hebt kan hij die dus gewoon zien. Maar zelfs met een korte balk kan het prima.

Je paard leert vanzelf zijn voeten goed op te tillen als hij achteruit loopt en 'voelt' of er wat aankomt. Het is zijn verantwoordelijkheid om te 'kijken' waar hij zijn voeten neerzet.

Hoe zou je anders je paard achteruit de trailer uit laten lopen? Dan stapt hij ineens in een 'gat' met zijn achterbenen. Dat vinden ze vaak veel enger dan een balkje hoor.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Inderdaad kan best. heb het laast met cheyenne geprobeerd en het eigenlijk opgebouwd. Eerst helemaal voor de balk blijven en achterwaarts yoyo'en. Als dit goed gaat, dan weer terug naar je toe halen en met de voorbenen over de balk laten lopen. Dan yoyo je weer achterwaarts. Als dit goed gaat dan laat je alle benen de balk passeren.
    Is wel grappig om te zien. Je ziet je paard echt rustig d'r hoeven optillen en rustig naar echter steken om als het ware te tasten of ze het al neer kan zetten.
    ride like the wind

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ohja, zoals mandy uitlegt, dat is wel belangrijk! Je begint met het paard ACHTER de balk, dus de balk tussen jou en het paard. Dan laat je hem 1 stapje naar voren zetten, over de balk, en weer 1 stapje terug. Zo heeft hij vanaf het begin door dat er een balk onder hem ligt.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid Peppysan's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Dat klinkt heel logisch zoals jullie het omschrijven.
    Bij mij was altijd ingeramd nooit achterwaarts over een balk.
    Ik ga hier volgende week maar eens rustig mee aan de slag. Eerst zondag een wedstrijd en in de trail mag hij juist niet achterwaarts over de balk.
    Bedankt voor jullie uitleg
    Een goede ruiter hoort het als zijn paard tegen hem praat.
    Een uitstekende ruiter hoort hem zelfs fluisteren.
    Maar een slechte ruiter hoort hem niet eens schreeuwen.
    <!-- w -->http://www.paderyranch.nl<!-- w -->

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Als je het een paar keer doet dan hebben ze het al snel door. Als ik Sjobrend nu met zijn kont naar een balk zet dan begint ie al achteruit te lopen totdat zijn voorbenen de balk zijn gepasseerd. Eigenlijk moet ie wachten op een cue van mij maar ik moet altijd zo lachen als ie braaf naar achteren begint te lopen met een gezicht van 'Dit is de bedoeling he baas..kijk is hoe goed ik dat kan'
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    35

Amai achteruit over een balk, best dat Shiva en ik daar nog niet aan toe zijn. Ze heeft nu al moeite met gewoon voorwaarts over een balk. Meestal trekt ze zich er niets van aan en loopt ze gewoon door, op de balk of niet. Als ik dan eens een klein sprongetje zet van 20 cm of zo loopt ze ook gewoon dwars door , mag ik hem altijd weer mooi opnieuw erop leggen...

xxx julie

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hoi Julie, bij heeft het geholpen om Atli niet over losse hindernissen te laten springen, maar alleen over vaste. Boomstammen bv, of voertonnen. Die kan hij niet omschoppen en dat weet hij donders goed, dus dan tilt hij zijn benen wél op.

Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    35

Ah goed idee Marja, ga ik morgen eens proberen! Dankjewel!!!

xxx julie

Suus kan ook makkelijk achteruit op iets gaan staan, of over een cavaletti. Als je het maar rustig opbouwt, zodat je paard het met vertrouwen kan doen.

May the horse be with you!

Actief Forumlid K-trien's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Hey Julie, ik heb nét hetzelfde probleem, onze paardjes zijn gewoon zo slim dat ze weten dat ze voor een losse hindernis minder moeite moeten doen hehe! nee, heel frustrerend, Micha doet de squeeze heel goed, zelfs in draf als ik het vraag en ze gaat overal door, maar ze wil ni springen. en ikke maar elke keer opnieuw die balk erop leggen, of die ton terug op zn plek leggen. ofwel duwt ze het eerst opzij en gaat er dan langs, ofwel speelt ze er voetbal mee, ofwel heft ze haar benen enorm hoog op in stap! ze stapt zelfs over een ton die bijna haar buik raakt! En soms springt ze maar voor de helft, voorbenen erover met een sprong en dan stopt ze, haha, gieren! zo van: 'awel baas, kheb toch gesprongen he!' Omdat ik geen vaste hindernissen in mijn piste of wei heb, ben ik dus maar naar buiten gegaan en daar gesqueezed over een omgevallen boom. in stap wil ze nog steeds niet springen maar als ik ze in draf squeezde lukte het perfect! dus de oplossing is volgens mij: een vaste sprong, maar ook hoog genoeg en in draf squeezen!

Of wat bij Suus wel hielp: als ze zonodig over grote liggende vaten moest 'klimmen', dan net zo lang halve cirkels blijven squeezen tot ze een andere oplossing koos: springen. En dan stoppen natuurlijk.

Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    35

Ik heb deze namiddag eens geprobeerd over een bakje, ook een vaste hindernis dus, maar ie bleek iets te kort te zijn, want telkens liep ze er toch mooi naast (waaronder één keer recht op mijn teen =>pijnlijk). Zelfs in draf loopt ze de balk ook omver. Boomstammen of zo hebben we ook niet. Ik ga nog eens denken wat ik nog zoal kan gebruiken. Vaten hebben we ook niet. Maar wat bedoel je juist met halve cirkels squeezen karianne?

xxx julie

Actief Forumlid K-trien's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

hey mafhaf, heb ik ook al geprobeerd, maar lukte toch niet zo goed... wat doe je dan juist? dus ze komt bij de sprong en stopt daar, wat doe je dan? zelf achteruit gaan en je paard tussen jou en de sprong laten passeren en dan opnieuw hetzelfde? of blijf je zelf op je plek staan en stuur je je paard dan naar de andere kant circling?

Nou zoiets dus. Blauw ben ik, zwart zijn de halve cirkels die ik mijn paard vraag, en zoals je ziet gaat ze niet over de groene vaten (ja dat zijn vaten ). Beetje begrijpelijk?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten