Ik ben nu een tijdje met L1 grondwerk bezig. Verder staat borus in een stal met uitloop, en overdag op het land met redelijk weer. Nou heb ik al een tijdje niet meer gereden. Dit omdat ik daar dus niet aan toe ben met parelli.
Toch ben ik gisteren wel even weg geweest omdat ik merkte dat borus toch wel energie te veel had.
Ik heb het geweten. Al bokkend wist ik hem heelhuids langs de weg te manouvreren (2 keer heb ik hem met zn snuffert in de bosjes geparkeerd, professorisch disengagen huh ) en eenmaal op een groot veld gekomen heeft ie eerst 3 rondjes in duizelingwekkend tempo gescheurd voor ik hem weer normaal in stap kon krijgen.
Ik schrok best wel.
Schijnbaar heeft hij niet genoeg aan die paar rondjes door het land hobbelen met weidegenootjes, maar je hoort niet vaak van weidepaarden dat ze zo energie te veel hebben. En opgekropte energie zal het grondwerk ook niet ten goede doen.
Het is niet zo dat hij zo 'enthousiast' werd omdat hij weer van het erf ging ofzo, want ik ga dagelijks een stuk met hem wandelen (en wat draven aan de fiets) maar de laaste tijd was hij ook steeds drukker met de wandelingetjes (staat bij subforum persoonlijke probleemverhaaltjes ook een toppic over).
Hebben jullie misschien hier een oplossing voor? Ik zou het liefst niet meer gaan rijden, met bit enzo. Dit omdat dat natuurlijk nogal in contrast staat met parelli.
Met groetjes!
Fitna
Bladwijzers